PC herkent kabel niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timoow13

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Hallo,
vorige week zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN, omdat het internet van Ziggo vaak erg traag was. Internet met kabel deed het toen wel. Maar sinds wij nu bij KPN zitten met een nieuwe router enzo doet mijn kabel én draadloos internet het niet meer. Ik moet nu een WiFi USB stick gebruiken (hoefde eerst niet) en internet met kabel doet het helemaal niet meer. Hij zegt dat er geen netwerkkabel is aangesloten, terwijl dat wel zo is. De kabel werkt WEL goed op mijn laptop. Iemand een oplossing? Ik wil heel graag weer kabel gebruiken.

Er zijn 2 opties: een slechte kabel (wat jij zegt van niet), of de aansluiting op je pc is niet goed meer. Kom je enkel achter door te vervangen.

Ik heb de nieuwste drivers al. Het gaat hier trouwens om een Realtek PCIe GBE Family Controller. Kan het niet komen omdat we zijn overgestapt? Erg toevallig dat draadloos én kabel het allebei niet meer doen, net nu we zijn overgestapt. Ik wil echt niet wéér geld uit gaan geven, ik heb pas nog een nieuwe voeding gekocht en een nieuwe videokaart.

Begin eens met de tip die ik eerder al gaf: Experimenteer (BEDRAAD) met verschillende vormen van duplex (in te stellen in tabblad Geavanceerd van de instellingen van je bedrade netwerkkaart in Apparaatbeheer).

Overigens gaf niemand hier een tip die je direct geld kost. Dus aub niet op zaken vooruitlopen en terugmelden van de resultaten van alle tips, niet alleen van maar 1.

Tijs.

Ik heb wat instellingen gewijzigd van duplex, maar hij herkent hem nu alleen maar op 10 Mpbs full/half duplex en het internet zelf doet het dan gewoon niet. 100 Mbps half en full doen het dus allebei niet. Is dit op te lossen?

Mogelijk een driver-update doen en verder nakijken of je niet een vast IPv4 adres op je bedrade netwerkverbinding hebt. Zet dat dan op Automatisch (ook voor de DNS-servers).
Verder zou je nog kunnen kijken of een tcp/ip stack reset helpt:
Start -> Zoeken en uitvoeren -> cmd.exe
Rechtsklik op het gevonden cmd en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het cmd-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Herstart daarna de computer en kijk of je een geldig ip-adres van je router krijgt. Anders zit je mogelijk in de verkeerde poort, is je kabel niet goed, is je router verkeerd geconfigureerd (tips zat gegeven ondertussen) etc.

Tijs.

Al een keer geprobeerd, maar heb het nog een keer gedaan. Nu doet 10 Mbps het wel, maar nogal langzaam. 100 Mbps doet het nog steeds niet. Driver update heb ik ook al gedaan. Kabel is wel goed als je mijn eerste post leest (dezelfde draad werkt wel op mijn laptop). Hoe zou ik mijn router dan "goed" instellen?

Edit: Mijn router is een Experia Box.

Als Internet nu werkt, dan kan ik alleen nog de optie van een switch tussen jouw pc en de experiabox aanbevelen, als test.
Als dat wel met 100 mbit full duplex werkt dan werkt jouw netwerkkaart niet (goed) samen met de experiabox.

Werkt ook dat niet, dan zul je een andere netwerkkaart moeten kopen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan