Pc herstart ipv afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

annuh

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hallo,
ik heb een probleem: als ik mijn computer probeer af te sluiten gaat de computer uit (opzich niet zo'n probleem toch? :p ) maar na een paar seconden start het systeem zichzelf automatisch op :confused:
Ik heb al geprobeerd om windows opnieuw te installeren maar dit had geen succes.
ik ben ook in de bios wezen kijken en daar zag ik misschien wat intereresants:
resume by PCI DEVICE(PME#) on
resume by PCIE DEVICE(PME#) on
zou het helpen om deze op off te zetten? ik weet namelijk niet waar deze functies voor zijn..
of weet iemand misschien een betere(?) oplossing?
alvast bedankt! :thumb:

Ga eens kijken in Energiebeheer, Geavanceerd. Wat staat er onder de regel: Als ik de aan/uitschakelaar van de computer indruk: Zet de actie op Afsluiten.
Je kunt gewoon af blijven sluiten met de Windows-methode, maar door deze instelling zou het opnieuw opstarten misschien kunnen verdwijnen.

Is er op hardware of software iets veranderd, heb je al in apparaadbeheer gekeken of alles goed staat..

Laatst bewerkt:
In de bios, wake on lan uitzetten, wil ook wel eens helpen, vaak enabled na een bios reset.

als ik hem afsluit via windows dan heb ik dat probleem
als ik de knop van mn case 5 seconden inhoud sluit de computer wel af :confused:

Heb je al in de bios gekeken?

Als die op disabled staat, en het probleem blijft, kun je dit script nog proberen, downloaden, en dubbelklikken.

Hier nog een site, met de mogelijke oorzaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan