PC herstart na enkele seconden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoubleRR

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Helaas is mijn eerste post minder blij dan ik had gehoopt.

Ik heb een zéér raar probleem met mijn PC, er is nooit iets mis mee geweest, maar als er iets misgaat, is het blijkbaar ook meteen goed ik bedoel fout :P

Het probleem onstond (denk ik) toen ik het voor mijn verjaardag nieuw verkregen geheugen in mijn computer zette, ik starte hem op, en alles ging prima, ik kreeg dat balkje van window en het 'welkom' bericht. Alleen toen ik mijn desktop zag, moest ik snel kijken want na 2 seconden startte mijn PC opnieuw op, ik dacht dat het aan mijn nieuwe geheugen lag en dus heb ik het eruit gehaald en alleen mijn oude geheugen laten zitten, alleen is het probleem gebleven.

Veilige modus geeft hetzelfde probleem, en als ik voor de optie kies: niet PC herstarten bij hardware probleem krijg ik een bluescreen, daarop is de volgende foutmelding te zien:

Registry_Error

***stop: 0x00000051

(0x00000004 , 0x00000001 , 0xE25A2FA8 , 0x00013700)

En daartussen het verhaal als je dit voor de eerste keer ziet bla bla bla.
Mijn dringende vraag is dus, wat nu te doen, ik heb geen enkel idee meer. En graag in 'begrijpbare' taal, sinds ik wel goed met de PC om kan gaan als hij is opgestart, maar niet met de binnekant ervan.

Mijn systeem:

- Processer Intel Core 2 Duo E6600 (2.4 Ghz.)
- Asus P5B Pci-X S 775 moederbord
- 1024 MB geheugen (Dit ging is dus upgraden naar 3 GB, door er 2 dezelfde kaartjes bij te zetten.)
- 250 GB (7200rpm) HD SATA
- Asus N7950GT/2 512 MB PCI-X graf. kaart

Lijkt er op de geheugen module niet lekker is.

Even memtest86+ downloaden en cdrom bakken.

En dan maar testen.

Eh, Patrick.... nou heb ik zo'n vermoeden dat ie niet weet hoe daarmee om te gaan. Gezien het verzoek om"begrijpelijke taal". Laten we het eens even op de houtje-touwtje manier proberen....

Hier een paar stappen...

1.) weet je heel zeker dat je de goede geheugenmodules hebt gekocht? Er zijn tegenwoordig nogal wat verschillende. Check dat eens even. Om te beginnen moeten ze er (tenminste aan de onderkant, bij de connectors) EXACT hetzelfde uitzien. Daarbij moet het ook hetzelfde type geheugen zijn. Zelfde kloksnelheid etc.

Aangenomen dat je nu alleen nog die ene originele module in je systeem hebt zitten....

2.) Zit die module wel goed vast? Aan beide uiteinde van die slots (geheugenbanken op je moederbord) zit een - meestal wit - klemmetje. Als je de module er goed indrukt, vallen die klemmetjes op hun plaats.

3.) Je systeem start gewoon, dus het lijkt er niet op dat je ergens per ongeluk een stekkertje hebt losgetrokken, dus het probleem zal hem toch wel in de geheuigenmodules zitten.
Trek om te beginnen de stekker er maar uit. Niet alleen om veiligheidsredenen, maar ook om de stroom in het systeem even echt te onderbreken. Paar minuten wachten, stekker er weer in, en nog eens proberen.

4.) Doet ie het nog niet? Stekker er weer uit (tenzij je stroom op je vingers wil), maak je kast open en haal alle geheugenmodules eruit. Check even of er niet teveel stof in en rondom die slots en in de rest van de kast zit. Haal dat anders eerst weg. Niet met een stofzuiger, en ook niet met een kwastje, die zijn of worden mogelijk statisch, en daar hebben de meeste pc-onderdelen een hekel aan. Bij voorkeur reinigen met perslucht (uit een spuitbusje, te koop voor een paar euro bij je plaatselijke pc-boer of fotovakhandel).
Plaats alleen de originele module terug, in het eerste slot. Goed aandrukken, en zorg dat de klemmetjes op hun plaats vallen. Soms gaat het niet zo gemakkelijk, en moet je er een beetje kracht op zetten. Geeft niets, gewoon duwen. Kijk even goed hoe ze erin moeten, die modules passen er maar op één manier in, daar kan weinig fout aan gaan.
Stekker weer erin, en nog eens proberen...

5.) Als het met die originele module niet lukt, probeer het dan nog eens met een van die nieuwe. (als je zeker weet dat het de goede zijn....) Niet vergeten wel eerst weer de stekker eruit te halen.

6.) Als het lukt om succesvol te starten (zonder opvolgende crash), plaats dan steeds één nieuwe module. Op die manier kom je er snel genoeg achter met welke iets aan de hand is.

Laatst bewerkt:
Ik heb al die stappen gedaan, het probleem is nog steeds,
en het kan gewoon niet aan die module liggen, want mijn PC startte 'gewoon' op, en werkte prima, het probleem onstond toen ik de nieuwe geheugen reepjes erbij ging zetten, en ja ze zijn goed want ze zijn alle 3 hetzelfde.

En nouja het stappenplan werkte wel goed voor mij :P Maarja iniedergeval die ene geheugen module die erin zit (de orginele) zit gewoon goed vast (al die gouden contact puntjes zijn immers verdwenen).

Graag dus nu eventuele volgende stappen om te proberen, ik hoorde iets over Bios resetten of Windows repairen met de bijgeleverde CD ofzo?

Iniedergeval alvast bedankt voor de hulp tot nu toe ;)

Ik heb al die stappen gedaan, het probleem is nog steeds,
en het kan gewoon niet aan die module liggen, want mijn PC startte 'gewoon' op, en werkte prima, het probleem onstond toen ik de nieuwe geheugen reepjes erbij ging zetten, en ja ze zijn goed want ze zijn alle 3 hetzelfde.

En nouja het stappenplan werkte wel goed voor mij :P Maarja iniedergeval die ene geheugen module die erin zit (de orginele) zit gewoon goed vast (al die gouden contact puntjes zijn immers verdwenen).

Graag dus nu eventuele volgende stappen om te proberen, ik hoorde iets over Bios resetten of Windows repairen met de bijgeleverde CD ofzo?

Iniedergeval alvast bedankt voor de hulp tot nu toe ;)

Niemand? :o of moet ik gewoon rustig wachten? :P

Heb je echt alle stekkers gecontroleerd?

Dus binnen in de pc, he...
Als er 1 een beetje los zit heb je al een probleem.

Heb je al geprobeerd de standaard settings in de bios te laden (bios opstarten en dan load default config (of hoe het ook heet)

ik betwijfel of BIOS resetten helpt.

Even terug naar dat geheugen. Je zegt dat het er goed in zit, maar dat zegt natuurlijk niets over of die originele module misschien kapot is. Zou wel toevallig zijn als dat nou net gebeurd is op het moment dat je er nieuwe bijgezet hebt, maarja... je weet maar nooit.

Heb je geprobeerd om die originele eruit te halen, en te vervangen door een van die andere? Doet ie het dan wel?

Laatst bewerkt:
ik betwijfel of BIOS resetten helpt.

Ik deel je twijfel maar een biosreset is zo gek nog niet hoor;) Dat wordt wel vaker geadviseerd, baat het niet schaadt het niet. Mocht dat niet het gewenste resultaat geven dan heb je weer iets uitgesloten.

Misschien is er een van connectors van pwrled, reset. hdd etc. los geraakt, dan krijg je zoals marsmannetje ook zegt, problemen.

Het zit em in het register.
Waarschijnlijk door het herstellen van systeembestanden kan je het wel goed krijgen.

T zou me zelf wel lukken, maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet uitleggen aan iemand anders.
Het zou handig zijn als je in de repair console kan.

Of probeer eens op te starten in veilige modus met command prompt.

mja... maar zie jij het register maar eens in te komen en te herstellen binnen 3 seconden :p
En die repair console is natuurlijk hetzelfde verhaal... dat moet dan wel HEEL SNEL

Het zit em in het register.
Waarschijnlijk door het herstellen van systeembestanden kan je het wel goed krijgen.

T zou me zelf wel lukken, maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet uitleggen aan iemand anders.
Het zou handig zijn als je in de repair console kan.

Of probeer eens op te starten in veilige modus met command prompt.

True, het is een registerfout, staat ook in de startpost ;). Registry_error....

Het grappige is dat het "officieel" een Win2k error betreft. Wat je kunt proberen is ERD commander te krijgen om zo alsnog toegang te krijgen tot het systeem. Hier zit een tool in waarmee je een registry fix uit kunt voeren.
ERD commander is een soort mini OS op een cd. Je kunt dan opstarten vanaf cd en vanuit dat mini os allemaal handige progjes starten. Ik kan niet zonder!

Zelf raad ik je toch liever aan je systeem te herinstalleren.

Op dit moment ligt het batterijtje van mijn moederbord eruit, en sinds ik geen idee heb hoelang ga ik later vanmiddag hem er wel weer inzetten.

Maar is het geen mogelijkheid dat ik de Repair optie, van mijn Windows CD erna kan proberen?

En ik zal het ook nog wel even met mijn nieuwe geheugen proberen, om dat ook uit te sluiten, en dan ga ik wel alle kabeltjes langs, maar het lijkt me niet, zoals ik al zei, ben ik firsttimer wat betreft, het openschroeven van mijn PC, en ben ik dus alleen aan het geheugen gekomen, wat mij betreft kan er dus geen kabeltje daardoor zijn losgeschoten?

Bios gereset nu, gelukt want ik moest tijd & datum opnieuw instellen, geen verbetering helaas.

Graag een volgende stap, en ik heb een goudkleurige CD van Windows XP gevonden, is dat de CD voor de repair optie? en hoe kom ik dan bij die optie?

MVG,
DoubleR

Graag een volgende stap

Wat je kunt proberen is ERD commander te krijgen om zo alsnog toegang te krijgen tot het systeem. Hier zit een tool in waarmee je een registry fix uit kunt voeren.
ERD commander is een soort mini OS op een cd. Je kunt dan opstarten vanaf cd en vanuit dat mini os allemaal handige progjes starten. Ik kan niet zonder!

En hoe kom ik daaraan? :P

En ik kan wel in de repair optie van mijn windows CD komen, alleen zijn daar allemaal opties die je kunt doen, ik heb geen idee welke, nog iemand daar een idee wat ik moet proberen?

En hoe kom ik daaraan? :P

En ik kan wel in de repair optie van mijn windows CD komen, alleen zijn daar allemaal opties die je kunt doen, ik heb geen idee welke, nog iemand daar een idee wat ik moet proberen?

Je kan daar typen en dus opdrachten geven?
Zo ja: dan ga ik even zoeken wat je in moet typen...

Ja ik kan typen ik doe dus de CD van Windows erin,
dan kies ik voor de 'repair' optie, door op R te drukken. Dan gaat hij dingen zoeken ofzo, dan moet ik kiezen waar mijn windows staat, dan komt er

<C:\Windows> (ofzo):P waar ik inderdaad iets achter kan typen, door help in te typen, krijg ik een boel termen die je in kunt typen, maar geen van die komt bekend voor, of bevat duidelijk het woord 'repair'

Bedankt dat jij me daarin helpt, maar het liefst wil ik wel mijn harde schijf behouden, ik weet niet of dat mogelijk is? :P

Thanx alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan