PC herstart soms paar keer per dag zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
Ik weet niet of deze vraag hier in de goede rubriek staat.

Mijn pc doet sinds gisteren zich regelmatig per dag automatisch opnieuw opstarten
Gewoon uit het niks als je aan het internetten bent (dus geen zware applicaties die lopen)
Ook heb ik malware en virus scanners gedraait maar vinden allemaal niks.
Echt warm is het hier binnen ook niet en dan nog met de zomer heeft die wel goed gelopen.

Wat zou dit nu ineens zijn.
Het komt ongeveer 1x per 3 uur voor ofzo soms niet soms wel

Heel irritant als je niet weet wat het is en vooral als je met iets bezg bent en nog niet opgeslagen hebt

Wat zou dit zijn?
 
Pas sinds gisteren?
Begin dan eens met het terugzetten van een herstelpunt van ervoor.

Geen nieuwe hardware of software geïnstalleerd?
 
Een herstelpunt terug zetten valt te proberen.
verder opstartherstel aanpassen.

De pc is stofvrij?
Controleer toch de temperatuur maar eens, want die kan oplopen van binnen ongeacht de buitentemp.
 
Zit de voeding-kabel nog goed in de PC?

Welke malware/virus scanners heb je gedraaid?
 
Laatst bewerkt:
pc heb ik net helemaal stof vrij gezogen en videokaart enzo eruit gehaald en geheel ontdaan van stof.
De virusscanner die ik gebruik is AVG 2011 en Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800
Spyware doctor en Ccleaner gebruik ik ook.
Ze vinden alleen soms wat onschuldig reclame gedoe en is ook verwijderd.

Net even herstarten hij zich weer ff na dik 3 uur aan geweest te zijn geweest.
Heb een uur lang een cpu en memory checker gedraaid (tempen) maar kon niks vinden na een uur, dus heb hem weer uitgezet.
 
Hallo


Mijn pc ...

Je "vergat" nuttige info te vermelden .... merk/typenr/ouderdom.

Mocht dit echter een al iets ouder systeem betreffen , zou ik toch zeker niet nalaten om de condensatoren "elco's" rondom de c.p.u. en uiteraard het ganse motherboard visueel te controleren op "lekken/gebarsten/opgeblazen"

Een defekte/versleten voeding zou mijn 2e verdachte zijn.

Uiteraard eerst eens "memtest" laten lopen op dit systeem ( uiteraard langer dan 1 u , mits het systeem soms 3 u + stabiel draait .)

Indien je b.v.b. een "bootbare" versie van memtest laat lopen op dit systeem , sluit je meteen ook mogelijk software konflikten uit .

Peter
 
Laatst bewerkt:
ik ga eens een bootable memtest proberen zometeen.
De pc is niet zo heel oud ik denk 1,5 jaar is een dualcore Dell PC. Een dell Precision 670 om precies te zijn.

Ik ga ff een bootable cd maken met memtest erop en ga eens kijken.
Zodra ik meer weet meld ik me uiterraard weer
 
Zo de test heeft lang gelopen moet ik zeggen en heeft 0 errors gevonden na alle tests te hebben doorlopen. Is ook niet uitgevallen ofzo terwijl ik de pc wel heftig hoorde draaien soms omdat die alle 2 de cpu's ingebruik had en flink het geheugen in gebruik had.
Dus te warm lijkt me niet het probleem en voeding dan ook niet. maar software kan het toch ook niet zijn aangezien ik totaal niks veranderd heb afgelopen dagen.
 
vanmorgen heeft die 2 uurtjes aan 1 stuk aangestaan en net ineens deed hij zich vanzelf restarten weer
 
heb systeemherstel net gedaan maar dat helpt niet veel aangezien die maar een systeemherstel van vanmorgen pakt, andere kan ik niet zien !!!
 
Niet zien?
Misschien wel in beeld te brengen via de optie er onder aan te vinken ( herstelpunten ouder dan 5 ook weergeven).
 
die optie had ik inderdaad al aangevinkt maar er verschijnen gewoon geen andere datas maar alleen die van vandaag.
Ga maar eens zoeken wat dit probleem kan veroorzaken pfff
 
Nou pc heeft DIK 3 uur aangestaan en niks gedaan dan alleen wat op MP gezeten en toen kwam die ineens met de herstart.
Ik snap er gewoon niks meer van.

Iemand nog een idee waar ik het kan zoeken?
 
Hallo

"Iemand nog een idee waar ik het kan zoeken?"

Heb je reeds de condensatoren visueel gecontroleerd ???

Ook reeds een andere voeding als "test" geprobeert ???

Deze mogelijkheden zijn reeds eerder vermeld , maar je vermeld niet of je dit reeds hebt geprobeert.

Dit model heeft eerder meer kans op defekte condensatoren motherbord , dan een defekte voeding.

Daarom vermeld ik beide mogelijkheden...

Peter
 
ik heb niet de mogelijkheid om beide te testen vandaar. Ik zal straks eens de pc helemaal uit elkaar halen zover ik kan.
 
dat uit elkaar halen ga ik morgen doen heb de kast eens open gehad en gekeken haha enige wat ik eruit kan halen is de videokaart de rest zit mooi allemaal ingepakt in groen plastic dingen allemaal, jeetje dat ziet er anders uit dan pc's van 5 jaar geleden die ik wel uit elkaar haalde makkelijk. dus moet me ff erin verdiepen en de rust gaan nemen morgen.
Weet nl niet hoe ik alles los van elkaar kan krijgen zonder de boel te slopen dus dat wordt uren werk vrees ik ;)
 
UPDATE: pc herstarten weer net uit het niks (stond niks te doen) na het opstarten in Windows 7 32bits ging ik naar Mijn Computer om op mijn drive wat te zoeken en wat viel me op dat mijn beide dvd-speler niet meer herkend worden.

Waar kan dit aan liggen en ik vermoed dat het probleem dus samen kan hangen met de dvd-spelers ?
Bij apparaatbeheer staan ook 2 gele uitroeptekentjes bij de beide dvd spelers (1 speler 1 brander)
 
Laatst bewerkt:
Heb net HOT Cpu tester een tijdje laten lopen waarbij hij dus de volledige processor/geheugen enzo onder stress tests zet en die verliepen allemaal goed, de pc hoorde je goed draaien kwa ventilators enzo en dat kon die allemaal aan zonder uit te springen.
Inmiddels heeft de pc weer de dvd speler gevonden bij herstarten.

Iemand nog een idee?
 
Wie weet waar ik het nog kan zoeken? Heb vele testen gedaan met overbelasting van de pc je hoort gewoon de ventilatoren gaan en springt gewoon niet uit.
Nadat ik de pc ff met rust laat of mail check of op internet ga dan deed die net weer reboot vanzelf.

Na reboot blijft die gewoon weer normaal draaien voor 2 uur ofzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan