PC herstart soms paar keer per dag zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij doorstaat alle testen richting hardware, een zeer bizar probleem..

Om toch iets richting malware/virus uit te sluiten;

Download Kaspersky® Virus Removal Tool naar je Bureaublad

Dubbelklik op het installatie bestand om het programma te installeren

Zorg ervoor dat de volgende items zijn aangevinkt
  • Hidden startup objects
  • System memory
  • Disk boot sectors
  • Deze Computer
  • De schijf waar Windows is geïnstalleerd
  • Alle verwisselbare schijven
Klik: Start scan

Bij een Infectie word door middel van een Pop-Up aangegeven wat te doen
Klik “Disinfect (recommended)” als dit word aangegeven
Kan de Infectie niet gedesinfecteerd worden kies in de volgende Pop-up
voor “Delete (recommended)”
Volg de aanwijzing van Kaspersky >>(recommended)

Klik aan het eind van de scan “Report”
Klik op het plus(+) teken voor Autoscan
Rechtermuisklik >>kies “select all” dan
Rechtermuisklik >>kies “Copy”
Ga via Start\Programma’s\Bureau accesoires naar Kladblok(Editor)
Rechtermuisklik >>kies “Plakken”
Geef het tekstbestandje een naam b.v kav.txt en sla het op je Bureaublad op
Sluit KVRT en er komt de volgende vraag,klik Yes
Kopïeer nu de inhoud van het log in het Forum.

Verwijder de Installer van Kaspersky® Virus Removal Tool van je Bureaublad
 
sorry voor mijn late reactie maar ik ben nu de door u ingevoerde akie.. Hij is nu aan het lopen Driesioooo
 
Hij heeft lang gelopen gisteren maar niks gevonden en toch sprong die weer uit na een tijdje. pfff zit er dan niks anders op dan wellicht Windows opnieuw te moeten gaan installeren?
 
En de temp?
Valt de pc ooit uit bij een koude start?
Wat zijn de temps als je de pc een tijdje zwaar belast?
 
Ik ben weer wat wijzer Zoeff en de rest :)
Heb net Kaspersky Rescue Disc 10 laten lopen van 7 uur vanmorgen tot 1 uur net dus dikke 6 uur zonder uit te vallen.
Wat ben ik dan te weten te komen, nou hij heeft niks gevonden kwa virussen of malware enzo maar wel dat die niet uitgevallen is dat komt denk ik omdat ik in een niet Windows 7 omgeving zat maar een soort van Dos box in combinatie met een soort van Linux.
Dus kan ik concluderen dat het aan Windows 7 moet liggen op de 1 of andere manier . Denk ik zo goed ?
Kan ik ook bv windows erover heen gooien zonder alles opnieuw te moeten installeren? bedoel ermee dat die bepaalde windows bestanden alleen copieërd over mijn huidige windows ?
 
en ja hoor ongeveer 2 uur weer in windows aan het werk en het was weer raak ;(
 
Dat zou ik niet doen.
Ik zou na natuurlijk ea veilig gesteld te hebben een COMPLEET nieuwe installatie uitvoeren.
Dan worden niet alleen het besturingssysteem maar ook de programma er opnieuw opgezet.

Blijf handmatig herstelpunten maken na de de installatie van het os, zodat je als het probleem zich voordoet hieriop terug kan vallen.

Het is al een langer item geworden, maar ik opper nog maar even alles uitvinken behalve je beveiligingstoepassingen op het tabblad opstarten in msconfig.
Probeer het daarmee eens.
Doet het zich niet meer voor dan kan het in een van de uitgevinkte toepassinegn zitten.

Sorry, mocht het dubbel geplaatst zijn!
Succes dan met de installatie.
 
Thanx Zoefff ik heb alles bij opstarten uitgevinkt eens kijken of dat iets uithelpt en kan ik vandaar uit wellicht kijken wat het probleem is.
Ik rapporteer straks of die nog is uitgevallen of niet.

Nog iemand een idee wat ik kan uitzetten om zo kaal mogelijk de pc te laten lopen? wellicht kan ik vanuit dat standpunt kijken of het inderdaad software matig is
 
Stel dat het zich meer voor zou doen, dan is het kwestie van telkens enkele aanvinken en afwachten en zo voort borduren tot dat je de "dader" te pakken hebt.
Maar ik acht de kans klein.
 
helaas ook dit keer is die na ongeveer 2 uur weer uitgesprongen nou automatische reboot kan ik beter zeggen. Zit denk ik echt niks anders op dan Windows erop nieuw opzetten .pffff ik wacht tot morgen wellicht komt nog iemand met een suggestie
 
Ik wil er toch nog op terug komen, heb mijn pc niet opnieuw geinstalleerd (ik gebruik prof matig muziek en video bewerkings programma's en is veel werk)
Nu wat mij opvalt het volgende wellicht zegt het iemand wel iets.
De pc herstart zichzelf altijd als die exact 2 uur heeft aangestaan, ik kan er de klok op gelijk zetten (weet niet of het op de min. is maar ik heb er eens op gelet)
Net terug van winkel om 11.30uur 13.30uur deed hij herstart, gisteren ook om 20.00uur aangezet 22.00uur herstart en dat gaat zo de hele dag door, hij doet gewoon zware berekeningen de hele tijd dus daar ligt het niet aan.
Als ik geen berekeningen doe (dus gewoon standby zeg maar met scherm aan) wederom na 2 uur herstart. Hoe kan dat nu altijd om de 2 uur precies?
 
ik heb iets gevonde in AVG bij instellingen genaamd "Anti-Spam UpdateSchema wordt uitgevoerd elke 2 uur, heb deze optie kunnen uitvinken.
Zou dit wellicht HET zijn ?!?! weet nl niet wat die daarmee bedoeld met dat schema, lijkt me sterk dat die dan moet resetten elke 2 uur daarvoor, maar het komt wel het dichst in de buurt
 
Helaas was het exact na 2 uur weer zover... moet het dus toch weer ergens anders gaan zoeken vrees ik
 
Ik ben nog ergens achter gekomen als ik de start 'Winver'' intype krijg ik Windows versie te zien wat mij opvalt is dat de evaluatie op 1-09-2011 verlopen is geeft die aan van Windows.
Zou dit het probleem zijn en hoe te verhelpen?
 
Ben er denk ik uit. Het volgende. Ik heb een zogenoemde RCA versie blijkbaar van Windows 7 waarbij de evaluatie is afgelopen sinds 1 sept. deze maand. Daardoor doet hij om de 2 uur herstarten/uitspringen.
Er is via internet een programma te krijgen genaamd Windows 7 Loader extreme edition, deze haalt de letters evaluatie bij WinVer via regedit weg. en is dan weer voor 180 dagen geregistreerd.
Vreemd ik dacht dat die loader iets anders was en puur om windows te activeren met serienummer enzo, maar blijkbaar is daarvoor die loader dus goed.
Ik hou het in de gaten over 2 uur wat die doet!!!
 
Betekent dat we met illegale software te doen hebben?

Zo ja, houdt het hier op.
 
nou het is 1 van de eerste windows 7 versies en die is inmiddels niet meer illegaal is van 2009..
 
Je hebt of legale licentie of niet.
Leeftijd speelt geen rol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan