PC herstart telkens op zelfde punt vlak voor desktop opgestart is!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Als ik mijn pc opstart, dan valt hij weer uit vlak na het Windows logo scherm (dat zwarte dat je ziet voor je desktop veschijnt)... Hij herstart dus, en daarna precies het zelfde op het zelfde punt over and over again. Dit gebeurt ook in veilige modus, dus ik kom niet eens tot aan mijn desktop meer.

Nu heb ik wel een idee van wat de reden is. Ik heb namelijk voordat het gebeurde een bestandje gedraaid dat mijn versie van windows zou activeren of zo, iets met die key van windows omdat ik anders WMPlayer 11 niet kon installeren. Weet niet precies waar het allemaal goed voor was, maar heb hem wel gescand en hij was vrij van virussen en zo..ik moest herstarten en sindsdien krijg ik dus dit...

iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik draai XP pro met SP2

bedankt..!
 
Misschien dat een herstelinstallatie nog helpt, maar indien het een beveilingsbestand is wat overschreven is, wordt dat lastig, tevens moet de gebruikte XP cd er eentje zijn met SP2 erin geslipstreamd.

Hier nog een uitleg om eventueel de configuratie bestanden van windows te vervangen, indien het probleem daarin zou zitten.
 
Mijn windows xp cd heeft SP2 erin zitten..die heb ik er niet apart bij hoeven installen of zo.. alleen wat bedoel je precies met geslipstreamed?

En hoe doe ik zon herstel installatie? CDtje erin...en dan via cd opstarten en dan kiezen voor herstel reparatie op de man waar je windows zit neem ik aan.. maar hij startte toen opnieuw op (cdtje eruit gehaald) en toen moest ik tussen alle modussen kiezen ( safe enzo)... lijkt me niet de bedoeling of wel?

en zowieso..met zon herstel reparatie..ben ik dan al mijn gegeven kwijt,(bijv de mappen op mijn destkop)... of wordt alleen het windows gedeetle aangepakt?

bedankt! gr. Allard
 
Als je al en XP sp2 cd hebt, dan kun je daarmee je huidige installatie repareren, opstarten met die cd, doorgaan tot installeren, en daar wordt er gevraagd wat je wil, dan voor een herstelinstallatie gaan.

PS, helaas moet je dan weer alle updates ophalen en de veranderde systeeminstellingen weer naar je persoonlijke hand instellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken of dat werkt dan.. die instellingen boeien me niet zo veel, als ik mijn data maar behoudt.. gelukkig heb ik mijn meeste data op een andere partitie dus dat scheelt al de helft.

Maar mocht dit nu niet lukken, ga ik hem denk ik gewoon maar formateren...is zo gebeurt en meteen weer schoon...Alleen wil ik dan wel van te voren in dos 2 mappen van van mijn E schijf (windows) naar F kopieren.. weet jij misschien het juiste DOS commando hiervoor.. ? het is al zooo lang geleden..
moet je nu in E: staan en dan naar F: of in F: staan en dan vanuit E:?

thanks!
 
Copy.:) of xcopy, xcopy /? intrommelen, zie wat allemaal kan.
Maar dat kun je toch later doen als windows weer draait.:confused:

Maare, niet de partitie weghalen mocht je besluiten tot een schone installatie, alleen formateren.
 
Laatst bewerkt:
Ja nee maar ik bedoelde dat voordat ik ging formateren dat ik een aantal mappen op mijn windows partitie eerst wilde kopieren naar mijn data partitie..want anders ben ik die kwijt als ik mijnwindows partitie formateer en dat wil ik niet... er is toch geen andere manier om die persoonlijke data op mijn windows partitie te redden als ik besluit die te gaan formatteren? Vooral omdat ik nu niet in windows kan om het even via verkenner te doen....
 
Probeer het eerst met een herstelinstallatie, enne, waarom staat windows niet op C:, dat dacht ik namelijk, ben een beetje blind.:eek:
 
goeie vraag haha.. nou dat komt omdat ik de neiging heb om om de paar maanden mijn pc naar de knoppen te helpen..soms zelfs zo erg dat ik niet eens meer op een partitie (c in dit geval) kon installeren..vraag me niet waarom..dus heb ik een dag lang met partities lopen puzzelen en zo, met als resultaat dat C nu nog maar 8 MB groot is...en hij wel op E wilde installeren... maar goed, beter iets dan niets... .. het kwam voornamelijk omdat ik een partitie manager had die niet echt meer wilde werken geloof ik..

maar ik zal zeker die herstel dinges proberen..hopen dat het lukt... je kan niet vanuit DOS op DVD branden toch of wel? oe dat klinkt als een stomme vraag....
 
Dat klinkt niet alleen als een stomme vraag.................:p

Maar, in principe bestaan er geen domme vragen, wel domme antwoorden, kijk maar naar al demijne hier op het forum.:D
 
haha zie je wel ik wist het...! het IS ook een stomme vraag haha..

maar goed ik zal eens kijken wat we er van kunnen maken... je hoort het nog en in elk geval heel erg bedankt voor je hulp!

gr. Allard
 
Nou het is gelukt hoor! Ik zat eerst helemaal verkeerd; zat in die console en daar kon ik geen wijs uit haha..maar toen kwam ik er achter dat ik een reparatie INSTALLATIE moest doen, en dat ging vanzelf.. alleen even mijn drivers van mijn geluid herinstalleren en klaar...

dus alles is toch goed gekomen... ik ga in elk geval geen windows key's meer veranderen... dat levert alleen maar ellende op..

maar bedankt voor je hulp nogmaals!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan