Pc herstart uit zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Mijn pc start vaak zomaar opnieuw op uit zichzelf, of ik nu wel of niet wat aan het doen ben op de pc maakt dan niet uit.
Hij slaat dan in 1 keer uit en start dan weer opnieuw op.
Iemand een idee in welke richting ik de fout kan zoeken?
 
Toch niet toevallig Vista Beta als besturingssysteem??
 
Nee, draai gewoon nog op XP Home, legale versie.
 
Dan zou ik eerder beginnen te zoeken in overheating van het systeem.
Hoe is de temperatuur van de onderdelen? Is er voldoende luchtcirculatie, zijn de fans niet te vuil?, ...
 
Hoe kan ik de temperatuur zien, buiten mijn bios om??
 
Goh ...
Ik heb jaren geleden eens met een free toolke Motherboard monitor wat geprutst, maar er zullen waarschijnlijk stukke betere tools ervoor bestaan.

Alleen, ik kan u daarbij niet helpen, ik heb thuis een speciale kast in mekaar geprutst waar alle systemen met het moederbord erin gestoken zijn. Het draait koel genoeg, dus heb ik eigenlijk nooit gemonitord op hitte (behalve heel in het begin dan) ...
 
Mijn pc start vaak zomaar opnieuw op uit zichzelf, of ik nu wel of niet wat aan het doen ben op de pc maakt dan niet uit.

Deze ' functie' kan je ook uitzetten:

rechtermuis op Deze computer => eigenschappen => TB geavanceerd
onder het kopje systeemprestaties vind je de mogelijkheid om het vinkje weg te halen bij 'automatisch herstarten'.
ipv een herstart krijg je voortaan een foutmelding (waarschijnlijk BSOD). Post deze foutmelding in dit topic of ga er wat mee googlen.
 
Dankje, dat ga ik even proberen dan.

AF1Dogani032.gif


Deze ' functie' kan je ook uitzetten:

rechtermuis op Deze computer => eigenschappen => TB geavanceerd
onder het kopje systeemprestaties vind je de mogelijkheid om het vinkje weg te halen bij 'automatisch herstarten'.
ipv een herstart krijg je voortaan een foutmelding (waarschijnlijk BSOD). Post deze foutmelding in dit topic of ga er wat mee googlen.
 
Ik heb opnieuw opstarten uitgeschakeld, zodra ik een melding krijg dan post ik hem hier wel.

Bedankt tot zover.:thumb:
 
Wake on LAN(WOL) wordt door sommige netwerkkaarten ondersteund, om de pc via het netwerk te laten opstarten. Gebruik je een onboard netwerkkaart? Zo ja, dan in het Bios kijken of er een WOL funktie is en deze op Disabled staat.
 
Ik heb een losse netwerk kaart, dus dan heeft het daar niks mee te maken denk ik.

Ik kreeg wel een foutmelding die ongeveer dit is:

STOP: 0X0000008E, 0XC0000005, 0XBF82CDAF, 0XF451C2FC, 0X00000000

WIN32K.sys
Adres: BF82CDAF, base at BF800000
datestamp: 45F013F6

dat stond er ongeveer in de foutmelding, iemand een idee wat het kan betekenen??
 
Met die foutmelding kom je wel verder mee. Maar niet met een ' ongeveer' foutmelding. Heb gezocht met jouw stopcode, maar kon niets vinden.

Je kan ook zelf zoeken op http://aumha.org/a/stop.htm
Daar vind je de uitleg van de foutcodes.
 
Ik heb een losse netwerk kaart, dus dan heeft het daar niks mee te maken denk ik.

Ik kreeg wel een foutmelding die ongeveer dit is:

STOP: 0X0000008E, 0XC0000005, 0XBF82CDAF, 0XF451C2FC, 0X00000000

WIN32K.sys
Adres: BF82CDAF, base at BF800000
datestamp: 45F013F6

dat stond er ongeveer in de foutmelding, iemand een idee wat het kan betekenen??

Ik heb precies dezelfde foutmelding. En ook home. Nog steeds niet opgelost. Ook naar de Winkel gebracht maar konden er ook niks mee. ik kreeg gewoon als antwoord een nieuwe pc kopen. Ook zeggen veel mensen dat het in het moederbord zit.
 
Download ff Everest home ediotion daarmee kun je de temperaturen kijken van je pc.
 
Download ff Everest home ediotion daarmee kun je de temperaturen kijken van je pc.
Hey,
Het ligt niet aan de temperatuur, ik heb precies hetzelfde probleem en in mijn forum zijn we er gewoon uit gekomen dus wil ik even weten als je je pc opnieuw installeerd is het probleem dan weg of is het er nog steeds. als het er dan nog steeds is dan is het gewoon een geheugen fout dan kan het niet anders (is mij verteld dan he)

Nouja succes ermee,

Merty
 
Hey,
Het ligt niet aan de temperatuur, ik heb precies hetzelfde probleem en in mijn forum zijn we er gewoon uit gekomen dus wil ik even weten als je je pc opnieuw installeerd is het probleem dan weg of is het er nog steeds. als het er dan nog steeds is dan is het gewoon een geheugen fout dan kan het niet anders (is mij verteld dan he)

Nouja succes ermee,

Merty


Ik heb dus hetzelfde probleem..ongeloof hoeveel mensen hier ineens last van hebben. Ik heb mijn pc vorige week donderdag dus helemaal opnieuw geinstalleerd, maar kreeg vandaag dus weer een herstart. :evil: Ik zal hier de berichten eens doorstruinen en kijken of ik een antwoord kan vinden.:thumb:
 
Ik heb dus hetzelfde probleem..ongeloof hoeveel mensen hier ineens last van hebben. Ik heb mijn pc vorige week donderdag dus helemaal opnieuw geinstalleerd, maar kreeg vandaag dus weer een herstart. :evil: Ik zal hier de berichten eens doorstruinen en kijken of ik een antwoord kan vinden.:thumb:

je bent niet de enige bij mij doet die dat ook sinds kort:x loopt die ff vast en dan ineens je raad het al een reboot.
pc is vandaag geinstalleerd en voorzien van een windows maar ik weet echt niet wat het is
 
Ik begin nu toch heel erg sterk te denken dat het een hardwarematig probleem is.. ik heb namelijk een back up terug gezet... maar de problemen blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan