PC Herstart vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinho

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Hoi, sinds vandaag heb ik een probleem met mijn pc Toen ik een spelletje ging spelen herstartte mijn pc na een aantal seconden, de pc was nog maar 10 tot 20 minuutjes aan. Bij het herstarten kwam hij niet verder dan het Windows laad scherm, hij herstart weer. Windows werkt alleen als ik hem in de veilige modus start.

Nog wat extra dingen, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar toch:

- Gister heb ik McAfee eraf gegooid en zit ik sinds gister zonder firewall / virusscanner
- Gister heb ik met een programma, genaamd: SpyBot mijn pc gescand en gevonden spyware heeft hij verwijderd, er was wel 1 dingetje dat hij niet kon verwijderen maar hij vroeg om toestemming om de volgende keer dat ik de pc zou opstarten (vandaag) het programma mogen te draaien met een scan.
- Ik ben vandaag dus begonnen met de scan die hij automatisch zou starten bij het opstarten van windows, hij heeft weer een aantal bestanden verwijderd.
- Eergister heb ik mijn Ati driver vernieuwd, (Grafische kaart).

Ik hoop dat ik kan worden geholpen.. anders installeer ik windows maar weer opnieuw.
in ieder geval erg bedankt.

Laatst bewerkt:
Onlangs hetzelfde probleem gehad: PC herstart vanzelf meestal tijdens spelen van spelletjes. Na een week ofzo kon ik ook niet meer opstarten, enkel in veilige modus

Er was een probleem met de grafische kaart bleek achteraf. Nieuwe gekocht en toen ging alles weer perfect.

Het vanzelf herstarten is blijkbaar een feature van windows XP: bij ernstige fouten sluit hij vanzelf af ipv te tonen wat er fout is.

Dus: Misschien is het wel een probleem met de grafische kaart (wil niet zeggen dat je een nieuwe moet kopen), ik zie ook dat je zopas de drivers voor je grafische kaart hebt aangepast

Laatst bewerkt:
Ga in veilige modus naar configscherm -> Systeem -> geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen. Vink daar het vakje "De computer opnieuw opstarten" uit. Herstart in normale modus. nu zou je eventuele foutmeldingen moeten zien. post deze hier even.

Ga in veilige modus naar configscherm -> Systeem -> geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen. Vink daar het vakje "De computer opnieuw opstarten" uit. Herstart in normale modus. nu zou je eventuele foutmeldingen moeten zien. post deze hier even.

heb ik vaker gelezen,dus ook al gedaan. maar zonder enig resultaat, waarschijnlijk omdat windows nog niet is opgestart. Hij herstart namelijk net na het laad menu van windows waarna je (normaal) in het gebruikers scherm terechtkomt.

PS. ik heb systeemherstel ook al geprobeerd.

Laatst bewerkt:
zelfde maar dan anders

ik heb ook dat mijn PC opnieuw opstart tijdens dat ik iets opstart bv. een game of xfire.
ik krijg geen foutmelding achteraf en heb dus geen idee waar het vandaan komt.
het zou evt. aan mn video kaart kunnen liggen maar dan is het raar dat ook bij een programma als xfire (die gen videokaart nodig heeft) het ook gebeurt.
wat te doen?
oja, ik weet ook zeker dat deze videokaart wel goed werkt.
ik heb namelijk al op deze pc gehad en alles kunnen doen. maar na herinstrallatie van windows xp (professional dit keer) doet hij restarten.
wat te doen?

het zou ook helpen als je de foutmelding zou posten zo is het echt raad werk.
9 van de 10 keer is het een driver probleem. en een enkele keer is het echt hardware,
de niet goed werkt.

specs. error signature:
BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BFA87AD5 BCP3 : BA5282E0
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
das signature
geen idee of je er wat mee kan.
anders graag weten wat te posten

ik heb dit een paar jaar geleden ook meegemaakt, ook bevriezen van het systeem
bij mij lag dit toen aan te veel stof in de kast waardoor hij waarschijnlijk te warm werd of vast liep.
kast open stofzuiger voorzichtig erop en bij mij was het verholpen

Ah, ik heb gisteravond toch maar ff windows gewoon opnieuw geinstalleerd. Waarschijnlijk lag het aan mijn Grafische kaart. Maar hij doet het nu weer goed.

ik heb alle nieuwe updates die er mar te vinden zijn voor .NET en grafische kaart geinstralleerd.
and lijkt erop dat alles het doet :D:D
dus opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan