PC herstart zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddyenkim

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
10
Sinds een paar maanden begon mijn Pc zichzelf te herstarten. En iedere keer dat ik weer terug was lag mijn draadloze internetverbinding (van KPN) eruit. Het probleem verergerde met de week. Eerst hooguit 1x per dag en uiteindelijk kreeg ik mijn computer nauwelijks meer opgestart en was ie opgestart dan kon ie na 5 minuten weer zichzelf herstarten.

Ik kreeg foutmeldingen over het geheugen en het bekende blauwe scherm met een lading aan codes e.d.

Uiteindelijk werd ik het zat en heb ik vorige week (donderdag) mijn hele pc opnieuw geïnstalleerd. En tot vandaag deed ie het feilloos! Geen foutmeldingen meer, maar nog wel 1x een weigering om zichzelf opnieuw op te starten na het installeren van updates. Maar dat was het enige..tot vanmorgen dus. :evil: Ik was rustig aan het internetten toen ie weer uitviel, zichzelf wilde opstarten maar niet verder kwam dan het logo van Windows XP. :confused:

Ik heb alle noodzakelijke drivers en updates. Heb een prima antivirusprogramma en anti spyware programma en de comp is hooguit 3 jaar oud! Ik las dat anderen hier ook last van hebben en de kenners onder jullie wijten dit aan geheugenfalen en dat ik een uitgebreide geheugentest zou moeten doen. Zijn er nog andere opties of ligt het echt daaraan?
 
Al de PC uitgestoft? vooral de koelblokken en ventilatoren van de CPU en grafische kaart?

Indien een onboard grafische kaart of passief gekoelde, daar de koelblokken goed met een kwast schoonmaken, zo ook de ventilator en koelblok van de CPU.

Kijk met Everst wat de temps zijn, ook die van de harde schijf.
 
Al de PC uitgestoft? vooral de koelblokken en ventilatoren van de CPU en grafische kaart?

Indien een onboard grafische kaart of passief gekoelde, daar de koelblokken goed met een kwast schoonmaken, zo ook de ventilator en koelblok van de CPU.

Kijk met Everst wat de temps zijn, ook die van de harde schijf.

Ik kan nergens iets over de temps vinden. Wel gigantisch veel systeeminformatie maar dat weer niet. Verder is mijn BIOS meer dan twee jaar oud. Moet ik daar een upgrade voor nemen?
 
Bios moet je afblijven, maakt het nu uit of die 2 jaar oud is, die werkt toch?:confused:

Je kunt beter met het probleem aan de gang gaan.
PC al uitgestoft?

Bij computer en sensors zie je de temps, ook in de bios staan ze, maar meestal niet van de grafische kaart en harde schijf.
 
Ik heb een uitgebreide geheugentest gedaan en ga deze week mijn comp uitstoffen! Ik hou je op de hoogte.
 
Heb mijn comp uitgestoft...een dun laagje hier en daar ..niets noemenswaardigs..toch? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan