PC HP compaq start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Berichten
243
Hallo

Ik heb vandaag een HP Compaq dc5800 small form factor (volgens de sticker toch :p) gekregen van mijn vriendin,
zemocht deze meenemen van het werk aangezien ze nieuwere pc's gekregen hebben.
De pc werkte nog en startte ook normaal op maar kon niet inloggen omdat deze op een netwerk heeft gehangen,
dus wilde ik er een andere windows opzetten maar ik kon ook niet in de bios want dit laat hij niet zien bij het opstarten, het eerste wat ik te zien krijg ik het inlogscherm van xp.
Heb al geprobeerd F10 en del te drukken maar niks helpt.
Ik heb toen de harde schijf eruit gehaald en in een andere pc geformatteerd, De bios proberen te resetten via de groene jumper en via het knopje cmos.
Echter helpt dit allemaal niet want wanneer ik nu de pc opstart gebeurd er niks. De fans en de led gaan wel branden maar ik krijg geen beeld. Wel na een 2 tal minuten geeft hij 1 beep maar daar blijft het bij.

Iemand enig idee wat ik heb misdaan of wat er mis kan zijn?

Greetz
 
F toets doet het geen F mode o.i.d. toets op het tokkelbord?
En ook F1 geprobeerd?

Overigens dien je die F toets gelijk bij booten regelmatig in te trommelen.
 
Zal eens wat andere toetsen proberen maar normaal als je een pc opstart krijg je toch info over de bios te zien en hoe je er in geraakt?
Ik krijg totaal geen beeld als ik deze opstart.
 
Indien het splash logo is ingeschakeld in de bios zie je dat vaak ook niet, of die staat op black als die optie daar is want je krijgt gelijk het XP logo.
 
Probleem is opgelost, blijkbaar is door de bios reset de instelling van de beelduitgang gewijzigd en was deze veranderd naar de extra videokaart ipv de onboard videouitgang:rolleyes:

Toch bedankt voor de hulp:)

greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan