PC iets te traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

langeJo

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hey,

Ik heb sinds zaterdag een nieuwe PC met volgende configuratie:

processor : Core i5 750
moederbord : Asus P7P55D
geheugen : 4 * 2GB DDR3 1333mhz
grafische kaart : Powercolor HD 5770 1GB PCIe
harde schijf : WD 1TB SATA2 64mbt
DVD : Samsung DVD writer
kast : Antec Three Hundred
voeding : Antec BasicPower 500W
besturingssysteem : Windows 7 Premium oem 64 bits

Toch ben ik licht ontgoocheld. Ik had hem toch iets sneller verwacht. Het duurt ongeveer 75 seconden vooraleer mijn bureaublad verschijnt bij het opstarten. En bij een test met Cinebench 11.5 (64bits) scoort mijn CPU slechts 3.68 punten. Mijn grafische kaart haalt bij dezelfde test 28 fps, wat ook niet zo heel veel is.

Iemand een idee? Of verwacht ik gewoon teveel?
Is mijn voeding misschien iets te licht? Zou mijn PC niet wat sneller draaien met een voeding van bv 600W?

dank

Goedenavond,

Met een zwaardere voeding gaat je pc niet sneller lopen hoor voeding moet voldoende zijn
En kijk eens bij msconfig wat er allemaal opstart

Dat zijn prima scores hoor. Hoe kom je er bij dat die scores laag zijn?

Goedenavond,

Met een zwaardere voeding gaat je pc niet sneller lopen hoor voeding moet voldoende zijn
En kijk eens bij msconfig wat er allemaal opstart

Hey,
Als bijlage vind je een printscreen van MSCONFIG.
Iets overbodig? Tekort? Dat iTunes meteen opstart alsook Internet vind ik wel interessant, net als mijn mailer (Incredimail).

Bijlagen

• Opstarten_MSCONFIG.png
    Opstarten_MSCONFIG.png
    86,1 KB · Weergaven: 52
Hoi,

I tune en Incredimail kan je uitschakelen en alleen jammer dat het lijstje niet helemaal er op staat

Laatst bewerkt:
Hoi,

I tune en Incredimail kan je uitschakelen en alleen jammer dat het lijstje niet helemaal er op staat

Hierbij als bijlage de rest van het lijstje.

Bijlagen

• Opstarten_MSCONFIG_2.png
    Opstarten_MSCONFIG_2.png
    77,1 KB · Weergaven: 49
Dat zijn prima scores hoor. Hoe kom je er bij dat die scores laag zijn?

Misschien ben ik wel te veeleisend.
Maar als ik kijk naar de reacties op deze webpagina haal ik toch precies niet al teveel punten. Ik heb toch een heel sterke processor?

Hoi,

Oke , daar staat alles al uit dus zou ik die twee nog uitzetten .
Ik heb net even je benchmark gedraaid en cpu is 4.89 en de kaart is 30 fps maar lees net dat geen crossfire ondersteund wordt
Mijn cpu is een I7 920 en eigenlijk gebruik ik 2 x 4890 dus je uitslag is niet echt slecht denk ik zo

Laatst bewerkt:
Misschien ben ik wel te veeleisend.
Maar als ik kijk naar de reacties op deze webpagina haal ik toch precies niet al teveel punten. Ik heb toch een heel sterke processor?

Welke webpagina?

Zoals ik al zei, zijn het prima scores.

Hoi,

Hoezo opeens stilaan overtuigd? en bij je link zie geen uitslagen maar denk dat je de site zelf bedoeld toch

Hoi,

Hoezo opeens stilaan overtuigd? en bij je link zie geen uitslagen maar denk dat je de site zelf bedoeld toch

Ik heb de reacties wat gelezen die op die link staan.
Overtuigd? Nu weet ik dat mijn voeding toch voldoende is, en volgens jullie zijn mijn benchmarkscores toch niet slecht?

Hoi,

Nee hoor ik denk dat het doet wat het doen moet dus maak je geen zorgen en die benchmarken maken je vaak aan het twijfelen succes :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan