PC III in coma of.....??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo Allemaal,
eerder deze week stond mijn pc ( PC III, 450Mhz IBM 300GL) even in de pauzestand en dus op zijn screensaver. Toen ik weer wilde beginnen.....niets!:confused:
Overnieuw opgestart, weer niks! PC begint de opstart procedure wel, maar stopt dan vrij snel. Krijg ook geen dos/bios opstartscherm meer te zien( geheugen, ide detectie etc.)

De videokaart gewisseld; de voeding gewisseld ( had ik toevallig); geheugen gewisseld; deze medicijnen slaan helaas niet aan! Is er een pcdokter in de zaal die deze patient ( al op leeftijd, zo´n zeven jaar zeker volgens mij) nog uit zijn coma kan krijgen?? misschien een zekeringetje ergens op het mobo of zo?

Ik ben zeer benieuwd;)
groet,

ook geen foutmelding ofzo?
en waar stopt hij precies?

Kan zo maar de oplossing voor je zijn!!

doe eens een atx reset
dat doe je zo
haal alle externe hardware van je pc
en haal alle kabels inc stroom kabel los van je pc
houd de aan / uit knop 30 sec ingedrukt
sluit alles aan help dit ?

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1097083&postcount=6

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1102987&postcount=14

Hallo,

Helaas! dit medicijn slaat niet aan.

Reagerend op de veilige modus: ik wóu dat ik daar kwam;

Bij de opstart kom ik niet eens bij de biossteup terecht, daarvóór blijft ie al hangen. Het scherm blijft geheel zwart; geen enkele melding dus! de opstartroutine stopt daar al.
(normaal duurde het langer voordat ik in het biossetup scherm kwam).

Het controlelampje van spanning brandt wel; dat van de schijf-of leesactiviteit echter helemaal niet! Ook geen flakkering of zo.

kortom, revolutionaire medicijnen zijn zeer welkom
groet,

Haal alles van je Moederbord af.

Start dan op , en kijk wat voor Bieb je krijg.
Aan de hand daarvan kan je achterhalen waar het probleem zit.

Kan niet vinden waar @LangePier die uitleg precies heeft geplaats.

Niet alles, hoor, wel het speakertje:p laten zitten, de cpu en de voeding, en met de 2 powerswitchpennen, de boel opstarten, door even te kortsluiten.

Wel eerst de bios resetten.

Niet alles, hoor, wel het speakertje:p laten zitten, de cpu en de voeding, en met de 2 powerswitchpennen, de boel opstarten, door even te kortsluiten.

Wel eerst de bios resetten.

Dat wil ik wel! maarre...

1 hoe reset ik Bios ( en waar)? ik kan iet in biossscherm immers
2 laat ik videokaart zitten?
3 waar zitten de powerswitches en hoe sluit ik de boel kort?
4 laat ik muis + toetsenplaat zitten?

enne.. .waar zit de "bieb"??? uit het bericht van Bandit 123

Laatst bewerkt:
1, de clr cmos jumper, of pinnen op het moederbord zoeken, of de batterij er een aantal minuten uithalen, met de voeding eraf.

2, nee

3, waar de draadjes zaten, waar de powerswitch aanzat, vanaf het front, staat meestal pwr, op het stekkertje.
Even kortsluiten met een schroevendtraaier, o.i.d, zodat de ATX voeding aangaat.

4, mag, hoeft niet.

Gaat erom, of je biosbeeps uit de speaker krijgt, of niet, geen biosbeeps, mobo overleden.

requiem

Hallo,

gisteren even tijd gehad om te proberen. Heb alles van mobo eraf gehaald, bios batterij even onderbroken. Het opstarten blijft hetzelfde doen.(dus niks komma nul) Dankzij de adviezen viel het me op dat inderdaad de bliebjes bij opstarten achterwege blijven.
Dus dit is een overlijdensbericht.:o :(
bedankt voor de steun.:thumb:
Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan