PC in draadloos netwerk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenBartels

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Heb een draadloos netwerk met ADSL (Sitecom WL-114 en Speedtouch modem). Werkte prima met 5 computers (allemaal Windows 2000). Heb laptop en desktop erbij gekocht met XP Home. De laptop werkt prima, geeft goeie verbinding (tot 48 Mbps). Internet gaat snel, bestanden uitwisselen gaat ook prima.

In de desktop zit een Sitecom draadloze PCI kaart. Ik krijg verbinding (begint bij 36 Mbps en zakt dan ??? naar 11 Mbps. Vanaf het begin (3 weken terug) krijg ik wel de andere computers te zien, maar als ik een bestand wil uitwisselen gaat het fout, zelfs zo dat de explorer vastloopt. Dit is inmiddels ook zo vanaf de andere computers. Als ik van daar de desktop wil verkennen, loopt explorer vast.

Dan internet: ik heb verbinding, maar kan niet op internet. Als ik de verbinding verbreek en weer herstel, kan ik even op internet, maar de snelheid loopt snel terug tot nul (nog steeds prima verbinding!!).

Ik heb de router gereset, Panda eraf gehaald, de Windows Firewall uitgeschakeld, Wireless Zero Configuration uitgezet, gecheckt op virussen (AVG) en spyware (Ad-Aware). De hele boel met formatteren opnieuw geïnstalleerd en kom geen bal verder. Wat ik zie met Messenger 7.5 (ook al zo fijn, maar dat kreeg ik op mijn laptop met het installeren van REGSVR32.DLL weer aan de praat) is dat hij geen standaard gateway krijgt. Als ik dan het draadloos netwerk uitzet en weer aanzet, loopt het wel even, maar niet voor lang.

Ik word er simpel van, wie heeft er nog een idee?

Schalkaar,bij Deventer !

Je Speedtouch,is dat een Home of een 510 ?

Gebruik je de software van de netwerkkaart ?

Heb je deze problemen ook als je met netwerkkabel werkt ?

Een 510, ja dat had ook al een probleem want Sitecom komt met besturingsoftware voor de kaart en XP heeft die al voor draadloos en natuurlijk werkt dat niet samen. Maar als je de driver los van de software wilt installeren gaat dat niet. Nou voor je daar achter bent en bij Sitecom alleen de driver hebt gevonden ben je zo een week verder.

Ik heb al eens met kabel geprobeerd en kwam daar niet verder mee. Maar dat is al twee weken geleden, dus wie weet. Kan ik nog proberen.

Ga je me nog meer vragen of heb je echt een idee? Wat ik nog niet heb verteld is dat de gateway dus alsmaar weg is en als ie het doet dat dan de key-poorten problemen geven.

Geplaatst door JeroenBartels
Ga je me nog meer vragen of heb je echt een idee?

Grapjas.

Je hebt een router achter een router staan en dat is niet echt geweldig.Wat je zou moeten controleren is of je Sitecom ook als Acces Point kan funktioneren.
Kan dat niet dan zou ik hem als ik jou was retourneren/omruilen want de ellende gaat pas echt beginnen als j bijv poorten moet gaan openen.

Verder is het bij het opzetten van een draadloos netwerk altijd beter en eigenlijk vereist de eerste set-up met netwerkkabel te doen.

Laat even weten of je de Sitecom als AP kan instellen.
Verder kun je met nieuwe firmware zelfs WPA toepassen,nog weer beter dan WEP als het gaat om beveiliging.

Ik heb gisteren Windows hersteld vanaf de recovery partitie die op de desktop zit. Daarna deed hij het een tijdje feilloos. Messenger werkte, normal snelheid voor internet, downloaden en streaming (heet dat zo) leek op behoorlijke snelheid te liggen, vergelijkbaar met mijn laptop. Maar op een gegeven moment kreeg ie weer kuren. Ik heb niets geïnstalleerd in de tussentijd, ook geen rare dingen gezien.

Heb vanochtend hetzelfde gedaan en nu werkt ie normaal lijkt het.

Routers na elkaar. O.k. als dat niet lekker werkt dan kan ik de Sitecom en het modem vervangen door een modem met een draadloze router? Hoe kan ik nagaan of de Sitecom als Access Point werkt. Op de Windows 2000 machine draait de Sitecom aansturing van de kaart en als je die instelt dat meldt hij als Network Type: Access Point. Bij de XP versie heb ik dat nog niet gevonden. Het lijkt dat ie daar gewoon de boel automatisch instelt als je de netwerkkaart activeert.

Ik heb het netwerk nog niet beveiligd. De eerste keer dat ik dat probeerde (met 128 bits WEP omdat de netwerkkaarten in de Windows 2000 computers geen WPA aankan) moest ik blijkbaar op de router iets anders gebruiken dan op de pc's en liep ik zodanig vast (ik kon de router niet meer benaderen) dat ik de boel moest resetten. Dus daar moet ik eerst nog eens even op studeren.

Overigens bedankt dat je mee wilt denken.

Een all-in one modem/router accespoint is een van de meest voor de hand liggende oplossingen maar kost natuurlijk wel extra geld.Er zal vast wel een handleiding bij de Sitecom zitten,kijk daar dan even of je hem ook als Acces Point kunt instellen.JE moet de DHCP functie uitzetten zodat het eigenlijk een switch en Acces Point wordt.

Welke provider heb je ?

DHCP

Let wel, met mijn andere (Windows 2000) computer heb ik geen problemen. Met mijn laptop ook niet. Desalniettemin toch geprobeerd. Leek even goed te gaan, maar heel even. De Windows XPs krijgen dan geen netwerkadres meer toegewezen en ik kan dan niet meer mee communiceren met de router. Weer teruggezet dus.

Het gekke is dat dan de desktop het even goed lijkt te doen. Snel internet en zo. Maar na een paar minuten loopt de snelheid terug tot nul terwijl hij wel aangeeft dat hij een uitstekende verbinding heeft. Wat ik ook vreemd vind is dat mijn laptop een verbindingssnelheid aangeeft van 48 Mbps terwijl mijn desktop (die er naast staat en ook een 54 Mbps kaart heeft) 11 Mbps aangeeft.

Ik denk dus niet dat het aan de router ligt of aan de verbinding, maar aan een instelling op mijn desktop, waardoor hij gaat zoeken naar iets wat er niet is. Hij loopt ook niet vast, maar gaat over op een slakkegangetje (hij laadt een internetpagina gewoon niet meer.

Opgelost!!!

Het is niet te geloven. Ik met die desktop terug naar de winkel. Gelukkig deed hij het daar ook niet goed. Nieuwe netwerkkaart er in en hij doet het!! De kaart die er in zat bleek het niet goed te doen. Dat was overigens ook een nieuwe.

Anyway, bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan