PC in meterkast, LCD in keuken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen, en dus moeten er wat leuke snufjes in het nieuwe huis komen :P
Zo zat ik te denken om een "server" (dag en nacht aanstaande PC) in de meterkast te zetten, en de bediening ervan in de keuken te plaatsen. kunnen alle recepten mooi op de PC opgeslagen worden, ik MSN'en tijdens het koken en nog een beetje TV kijken tussendoor ook.

Ik denk dat de afstand een probleem gaat worden: De PC staat in de meterkast en het LCD scherm, keyboard/touchscreen, muis, (microfoon) in de keuken.
Ik zat er al aan te denken om dan maar een lange DIV-I kabel te gebruiken, en één USB kabel en ik de keuken een USB hup te plaatsen waar dan toetsenbord, muis, ect. aan kan.
in princiepe zou ik in de keuken dus moeten kunnen gamen :P

Heeft iemand toevallig nog een andere oplossing om de afstand te overbruggen? De draadloze TV signalen die ik nu door het huis stuur zijn zeer gevoelig en storen continu.. dus dit lijkt me geen optie, of wel?

Alvast bedankt!
Jeffrey

Maar vertel eens, wat de geschatte afstand gaat worden?
VGA over 20 meter geeft nagenoeg geen problemen. (denk aan een beamer die aan een hoog plafond hangt)

lol... dat had ik erbij gezet.. maar blijkbaar weer weggehaald...

de geschatte afstand zal hemelsbreed rond de 5-6 meter zijn... maar omdat er geen speciale leiding voor is aangelegd (het idee kwam iets te laat) zal het wel meer worden...
ik verwacht echter niet dat het meer dan 20 meter zal worden :D

Jeffrey

Dit gaat allemaal makkelijk!

Je koopt gewoon een usb verlengkabel en hangt er een usbhub aan wat jij zei.
Dit gaat allemaal gewoon perfect werken dan.
Succes

Ik heb een soort gelijk iets bij Het Blok gezien!
Maar kan hier niks meer over terug vinden.
Het was een Touchscreen met internet verbinding enz.
Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een idee wat dit geweest zou kunnen zijn?

is inderdaad waar...

Het was een of ander prijs die ze kregen: een monitorpc met kookboek programma erin... weet niet of het met internet in verbinding stond, maar inderdaad ongeveer zelfde idee :P

Jeffrey

Een een goede draadloze muis en toetsenbord, is dat niet wat?

Ik heb mijn pc ook ong 10 meter van mijn toetsenbord/muis en scherm staan.
Ik gebruik hiervoor een switch die 2 pc's op 1 muis/toetsenbord en scherm kan regelen.
Wat ik heb is een switch waar 2 losse monitor kabels van ieder 8 meter en kabels voor de muis en toetsenbord, ook 8 meter.
In plaats van 2 pc's op die switch gebruik ik 1 set kabels tussen de switch en pc en de andere set tussen switch en toetsenbord (wat normaal dus naar een tweede pc zou gaan)
hierdoor kan ik dus een lengte van 18 meter hebben met de switch in het midden.

Nu heb ik een beetje rond gekeken maar vind alleen maar switches waar de kables al aan vast zitten en er alleen nog de toetsenbord/muis en scherm aan kunnen
voorbeeld wat ik heb klik hier
en voorbeeld met kabels vast klik

20 meter is wel heel lang en die kables zullen behoorlijk duur zijn, ik heb ik de winkels alleen een usb kabel van 5 meter gezien en die was al prijzig'.

.

Laatst bewerkt:
Gewoon een korste USB-hub met daar dan weer een verlengstuk aan voor usb is dan toch een betere optie?

ok zo'n kabel gebruik ik ook.
Had hem eerst rechtstreeks op mijn scherm maar kreeg steeds rare kleuren te zien op mijn beeld.
switch er tussen en het was weg, en dan heb ik maar een 8 meter kabel, hoop dat zo 1 van 20 meter het goed doet dan, maar voor die prijs kun je het altijd proberen

Ik werk regelmatig met beamers voor presentaties enz. en werk standaardmet een 20m kabel, werkt bij mij altijd perfect!
Maar laat het maar even weten, ben toch erg benieuwd!:)

hey

bedankt voor jullie reacties
ik denk inderdaad dat het uit zal komen op een div-i kabel met één usb kabeltje, met een hub aan het einde. Moet alleen beide kabels nog door PVC buizen zien te krijgen... de kabel zal dus uit een stuk moeten bestaan... en een van de 2 kanten zal ik na de tijd weer moeten vastsolderen...

@whisperTT: zat er wel een magneetje om die kabel? zodat alle signalen in dezelfde richting gestuurd worden en er dus minder storing optreed?

M.v.g.
Jeffrey

Hhmmm, en een eee-pc ? Zo'n mini-laptop, draadloos?
Is dat niet wat?

hmm... denk eigenlijk niet dat een minilaptop wat is :P

ik weet niet precies hoe goed de grafische kaarten in die dingen zijn, maar op de planning staat o.a. dat er TV gekeken kan worden op het scherm, terwijl er ook naar een webcam gekeken kan worden en MSN open. Het bevestigen van z'n minilaptop lijkt me lastiger dan een 15"-17" schermpje, alhouwel ik dat nu nog moeilijk kan zeggen :P

Wel weet ik dat de kosten erdoor omhoog gaan, door dat de PC in de meterkast (of anders op zolder) er toch moet komen, en een LCD schermpje goedkoper is dan een minilaptop...

maar het had inderdaad een idee kunnen zijn!

Bedankt
Jeffrey

lol :p ik heb het zelfde gedaan maar dan bovenin een keukenkast computer achterin met draadloos internet en draadloos toetsenbord en muis, het scherm voor de computer vierkant gat gemaakt in het keukenkastje netjes afgewerkt met plintjes:thumb: perfect werkend;) in groot nadeel :o de inkijk hoek van de lcd, keukenkastje zit namelijk boven de inbouwkoelkast had achteraf beter een klein gaatje moeten maken voor de stroom en vga kabel en dan gewoon een lcd beugel aan het kastje moeten maken zodat je het beeldscherm kunt draaien maar het idee was mooi :thumb:
hoop dat het jouw'n idee inmiddels wel goed is gelukt hahaha s6

hey,

om eerlijk te moeten zijn moet ik er nog mee verder :P

het huis in ondertussen al een tijdje opgelevert, en er zijn al heeeeel wat uurtjes arbeid vericht om het huis in orde te brengen :P (zolder en eerste verdieping zo goed als klaar...)

Ik zal een der deze dagen opmeten hoeveel ruimte er is voor de PC in de meterkast, zodat zodat a.d.h.v. die maten een kast gekocht kan worden, en een PC samengesteld

ik zal hier binnenkort op terugkomen!

JBtje :D

Deze gaan we toch sluiten, het is niet de bedoeling oude topic omhoog te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan