pc in netwerk afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanxD

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2009
kan je eigenlijk een pc in je netwerk afsluiten van een andere pc zonder een programma te installeren?
ik heb eens gezocht en toen vond ik dat je als je in opdrachtenprompt drukt shutdown -i dat het moet kunnen maar er komt een melding op van "active directory domein services is niet beschikbaar weet iemand hoe ik dit wel kan doen

Het enige, wat ik kan bedenken, is de functie hulp op afstand te gebruiken. Maar ik feite wil je dat niet, omdat het de beveiliging omzeilt: (je moet een gat in je firewall prikken)

Kan je niet als alternatief de computer zodanig configureren, dat die na een uur niets doen gewoon in de slaapstand valt? :thumb:

kan je eigenlijk een pc in je netwerk afsluiten van een andere pc zonder een programma te installeren?
ik heb eens gezocht en toen vond ik dat je als je in opdrachtenprompt drukt shutdown -i dat het moet kunnen maar er komt een melding op van "active directory domein services is niet beschikbaar weet iemand hoe ik dit wel kan doen

het commando shutdown kent vele parameters (opties)
in jouw geval wil je een andere computer via het netwerk uitschakelen. Je geeft dan niet het commando shutdown -i maar shutdown -s -m \\computernaam. parameter -s geeft aan dat je wilt afsluiten en -m \\computernaam geeft aan dat het om een computer in het netwerk gaat.
kijk voor de grap eens als je alleen shutdown intypt bij het prompt. dan krijg je een overzicht van alle mogelijkheden met het commando shutdown

bij windows vista is het commando shutdown /s /m \\computernaam (dus met een / ipv - ) van toepassing. bovenstaande is voor windows xp of ouder

Laatst bewerkt:
nu komt erop dat de toegang gewijzigd is
weet iemand hoe ik dit kan

Misschien is het dit:

30 dagen na een XP installatie gooit de firewall de hulp op afstand functie dicht. Misschien een kwestie van de firewall te herconfigureren? :thumb:

Zet eerst eens de firewall helemaal uit en probeer, of je dan wel je computer remote kan afsluiten.

Verder ooit gegoogled naar "hulp op afstand"?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan