pc ineens heel erg traag: hoe verhelpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle oude java updates deïnstalleren via "programma's en onderdelen" en java (TM) 6 update 26 downloaden klikkerdeklik.
In de toekomst worden bij update alle oude versies automatisch verwijderd/overschreven, t/m 13 was dit nog niet zo.
Vandaar dat je nu de oude versies handmatig moet verwijderen.

Laatst bewerkt:
ook hier weer gedonderjaag! gevraagd wordt om windows installer, kan geen toegang krijgen. dat ik heb dus steeds, niemand kan mij helpen dat programma weer aan de praat te krijgen....

Niemand?
Ik heb je gevraagd systeem herstel te proberen in Veilige Modus!

ik wacht even op wat Mik ervan vindt.
(ik gaf volgens mij al aan dat gewoon systeemherstel niet lukt. hoe ik in veilige modus moet komen: geen idee.

Kun je de exacte foutmelding die je krijgt hier neerzetten?
Kijk ook eens in de logboeken of er foutmeldingen staan over de windows installer (run>eventvwr.msc)
Kijk bij run>services.msc of de service op uitgeschakeld staat ( opstarttype staat normaliter op handmatig) en probeer hem eens op automatisch te zetten.

Laatst bewerkt:
krijg schermpje met rood kruis met blauwe tekst
kan geen toegang krijgen tot Windows Installer service. Dit kan optreden als Windows Installer onjuist is geinstalleerd. Neem contact op met ondersteunend personeel voor hulp
gevolgd door ok-toets
hoe ik screen shot moet maken, ik weet het niet (meer) onder windows7

Het kan zijn dat malware/virus o.i.d. e.d. het deïnstalleren van programma's verhindert door de toegang tot de installer te blokkeren.
Mijn advies is daarom, scan je pc eens met Mbam en SAS. Klik op de link in m'n handtekening.

ik heb iobit malfighter op pc. zit dat sas of mbam niet in de weg?

Nee hoor, draait dat programma op de achtergrond? Mbam en SAS kun je eenmalig draaien, die starten niet automatisch mee op. Als iobit op de achtergrond draait kun je het ff uitschakelen als je met die andere programma's scant.

ik heb jet eerste programma gedraaid, vond een besmetting, iets met sms. daarna weer naar java. ik keek verkeerd eerder, want ik heb firefox 3,6,3 op pc. als ik probeer te verwijderen gebeurt er helemaal niks. toch iets met die installer?

Heb je al bij services gekeken of de service draait?
windowstoets + r
typ
services.msc
enter

ik wist even niet welke service je bedoelde (ik had van deze rubriek nog nooit gehoord', maar ik zag idd dat Installer niet ingeschakeld was. ik heb de service op automatisch gezet. Daarna heb ik geprobeerd Firefox te verwijderen. klikken daarop in programma´s en onderdelen helpt niet, ook niet klikken op ´verwijderen´bovenin. er gebeurt helemaal niks!

aanvulling. ik keek verder en toen zag ik dat er in kolom grootte niks meer stond! dus toch weg? ik ontdekte daarna nog een update van java, het stuk software uit 2009 waar ik het met je over had. dat laat zich dus niet verwijderen. ik probeerde namelijk vergeefs om via jouw klikkerdeklik java opnieuw te installeren en dat gaf een installatiefout.
maar wel goed van jou dat je weet dat je installer kunt uitschakelen (of installer zichzelf). daar is nog niemand ooit opgekomen.

dank voor je reactie. mijn Engels is prima, maar ik kan vaak niet de Nederlandse vertaling matchen....
moet ik alle stappen doen, of gaat het om stap 1?

Je kan eerst stap 1 proberen als daarmee het probleem is opgelost hoef je de volgende stappen niet uit te voeren.

ik blijf het ingewikkeld vinden, volgens mij gaat beschrijving over xp en ik het windows7; vroeger had ik standaard wel uitvoeren (run) nu niet meer

dat ging dus goed. na de eerste stap bleek installer weer te funcioneren. ik heb nu weer Adobe bij de tijd. ik heb ook Java kunnen installeren.
Maar het probleem waar het om ging is nog steeds niet opgelost, Typen gaat niet vloeiend, zelfs minder goed dan eerst. Zelf in Word kan in niet meer doortypen, de tekst komt met horten en stoten op het scherm...
>>> ????? <<<<<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan