pc ineens traag en stopt dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe wat Alfred 2 al eerder voorstelde:

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)

51a7378e7fd6c-4fbf82132f95a-SFC.png

Doe dit na de bestandscontrole:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Een compleet schone installatie of het terugplaatsen van een back-up lijkt mij in deze de beste oplossing om het probleem te verhelpen.
De System File Checker kan namelijk veel zaken niet herstellen dus is Windows als het ware corrupt.

AutoRuns had ik al in eerder bericht aangeraden om inzicht te bieden in wat de computer voor programmaatjes uitvoert. Het lijkt er op dat dit verkeerd begrepen werd. Het gaat er niet om of er gele regels zijn (de programma's die niet uitgevoerd kunnen worden omdat er wat aan ontbreekt) maar dat je zou kunnen weten of er ongewenste of overbodige programma's worden gestart.

AutoRuns hoef je niet te installeren en kan meteen worden gebruikt. AutoRuns geeft na een scan lijsten, in categorieën, van wat er op de computer opstart. Het zegt niet of iets goed of slecht is maar dat kan je zelf met Google opzoeken.

Hiermee kan je wellicht evengoed of zelfs beter dan met een malware scanner zien of er malware op de computer actief is maar overbodige zaken kunnen ook oorzaak van problemen zijn. Het steeds zoeken naar updates of nieuwe drivers bijvoorbeeld. Je kan alles wat je wilt uitschakelen door afvinkjes weg te halen.

Voor geen gebruik maken van Internet bedoelde ik dat je het netwerkkabeltje er even uit haalt. Gezien de foutmeldingen in logboeken blijkt dat er in het gebruik van het netwerk inderdaad de problemen zitten. Ga met AutoRuns serieus na of je niet kan afzien van allerlei waardeloze en mogelijk bedreigende hulpprogrammaatjes.

Mocht dit zo niet tot een oplossing komen dan raad ik ook aan om Windows nieuw te installeren plus dat je, daarna, voor de zekerheid dan ook nieuwe wachtwoorden van accounts opgeeft

Hallo, misschien zou je de eerste tijd met AutoRuns van System Internals nog verder handmatig kunnen zoeken naar ongewenst opstartende programma's en overbodige taken zoals bijvoorbeeld updaters, zoek hulpen en driver vinders.

ik heb dat idd gedaan, maar kun je enkele tips geven wat overbodig zou kunnen zijn?

pc stresst nog steeds, vaak ook met wmp 11.
soms enkele keren per dag, soms niet.
opnieuw opstarten gaat gelukkig bijzonder snel, dus dat doe ik dan maar steeds... in de hoop dat tie zich weer een poosje gedraagt.
weer terug naar fabrieksinstellingen is nou ook weer wat... al die updates!!

Ik vind dat je de (vele) logboek foutmeldingen van de netwerkverbinding in post 19, tweede plaatje, eerst eens moet verhelpen. Dit kan niet goed zijn.

Vergelijk daarvoor het MAC adres in de foutmeldingen met de uitkomst van de opdracht ipconfig /all bij CMD. Misschien heb je een Bluetooth of WiFi adapter die het opgegeven netwerkprotocol van de router niet ondersteund. Kijk maar of je het apparaat van de fouten kan vinden.

Stuurprogramma's voor WiFi kan je misschien beter achterwege laten, als je die hebt maar de service van Windows, voor WiFi, gewoon de configuratie zelf laten uitzoeken.

De McAfee scanner zou ik als volgende verdenken. In plaats van "de virusscanner" had ik beter "deze virusscanner" kunnen zeggen.

Videokaarten bieden allerlei kleine programmaatjes aan om met driver en stuurprogramma te installeren. Wat je verder, eventueel, nog zou kunnen zoeken met AutoRuns en uitschakelen is alles van Windows Media Player. Als je af wilt van opstartende programma's zoals in de laatste vraag gesuggereerd, dan biedt Google je meteen uitleg over de functie én het nut van alle processen en programma's omdat iedereen dat daarover wil weten.

Ik ga er deze week mee aan de slag. Voor mij best wel ingewikkeld.
Ik zal mc afee eraf halen en een poosje AVG laten werken.
Als ik die services van wmp uitschakel, doet deze het dan nog wel?
Op de pc heb ik geen wifi (althans niet dat ik weet of deze gebruik), ik heb er een internetkabel aan hangen.
Maar eerst dus post 19 !
Weer bedankt. Je hoort nog van me

kun je hier iets mee?
waar vind ik het Mac adres? ik zie 4 a 5 fysieke adressen staan.
en waar mee moet ik het nu vergelijken?

Code:
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Gebruiker>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Bijlagen

• mc adres.JPG
    mc adres.JPG
    19,3 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt door een moderator:
Het adres is van de volgende:

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding 2:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 68-A3-C4-6F-D3-85
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

De driver van dit apparaat verwijderen en het uitschakelen. Dan in logboeken kijken of de dagelijkse foutmeldingen uitblijven.

ik heb eerst dit gedaan:network uitzetten.JPG
toen dit: netwrok 2.JPG

daarna opgezocht, maar ik zie de wifi er niet (meer?) bij staan
network 2.JPG

Laatst bewerkt:
Ik heb geen verstand van netwerken en weet niet wat je op de prompt hebt gedaan.

De WiFi is "802.11n Wireless LAN Card."

Wat betreft de prompt; k heb gegoogled hoe je Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter moest uitschakelen of weg doen.
Toen heb ik die twee regels gevonden. (http://computertotaal.nl/forumarchi...ual-wifi-miniport-adapter#S4BiExPOEWBDc6YG.97)

Ik heb geen verstand van netwerken en weet niet wat je op de prompt hebt gedaan.
Meer als ik, veel meer ;)
Ik heb de "802.11n Wireless LAN Card." op uitgeschakeld staan, is dat voldoende? of moet tie er helemaal uit.

....en terwijl ik verder ga met muziek beluisteren, houdt de WMP er voor de 1000e keer mee op.
er verschijnt een zandlopertje, laat zich geforceerd afsluiten door taakbeheer, maar zonder opnieuw opstarten is het niet mogelijk om wmp weer te gebruiken.
logboek: application hang wmplayer process-id 708 1002
heb gegoogled maar ben erg slecht in engelse taal.

Laatst bewerkt:
Probeer eens te luisteren met andere speler, zoals VLC, en schakel de diensten voor WMP bij de startup items in msconfig staan voorlopig uit. Uitsluiten is de snelste weg naar een oplossing.

ja dat is zo. ik heb vlp er op staan.
wel jammer, ben zeer gehecht aan wmplayer.
ik heb ergens gelezen dat wmp niet helemaal te verwijderen is?
mss is wmp wel hét probleem.. we gaan het zien!
bedankt weer!

meijendel server.JPG
hoe krijg ik deze regel weer gezond? waar moet ik dat invoeren?

verder gaat t nog steeds goed!

Laatst bewerkt door een moderator:
het ziet er naar uit dat het gelukt is!
ook die shared map heb ik eerst gestopt en toen het register verwijderd.

nu op zoek naar een player die mijn marantz set aan het werk kan zetten. WMP kan dat, maar VLC niet en zo te zien ook MPC niet..
niet zo belangrijk, er zit ook een usb knop op de marantz.

oorzaak van het vastlopen waren dus de WMP , de shared map en de Wifi..

heel erg bedankt!

ah, nog één probleempje
verkenner loopt soms vast. volgens logboek application error gebeurtenis 1000
maar wrsch is dat niet op te lossen, heb ik gelezen.verkenner.JPG

Ik heb op die pagina gekeken en kwam oa http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html
tegen. windows repair. Maar is alles engels=algebra voor mij.
ook dit werkt niet bij mij, krijgt een koopoptie :
tweak.JPG

Alfred2: Is het mss verstandig om mijn gegevens bij jouw post 30 weg te halen? Kunnen kwaadwillenden hier iets mee?

Vanmorgen toch weer een stop gehad, weer zo'n traag hortend pijltje en moest de pc geforceerd uitschakelen.
kan door mail komen, want die haalde een tijdje niets naar binnen.
daarvan een screenshot:
wat gebeurt er.JPG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan