Pc inelkaar zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Ik weet niet of ik het wel in de goede sectie heb gepost maar goed:P

Ik heb deze pc inelkaar gezet.
En mijn vraag was of deze pc wel goed is voor de nieuwste spellen en films..

Processor koeler Cooler Master CK8-8JD2B-99

Processor AMD Athlon™ 64 X2 4200+

Voeding Antec Earthwatts

Behuizing Sharkoon Revenge Economy

DVD-Brander Asus DRW-1814BL

Moederbord MSI K8T Neo2-F v2.0

Harddisks (extern) 250 GB Externe Harddisk

Grafische kaart (AGP) Asus N7900GS/HTP

Geheugen Buffalo 1 GB DDR-400

DVD-ROM Asus DVD-E616A3

En ik had gehoord dat als ik een pc inbouw en in de pc 2verschillende merken kies dat het niet werkt..

Zal deze pc werken, want ik heb maar gewoon de beste gekozen

Even bij het begin beginnen.

Meerdere verschillend merken in een pc maakt niets uit.

En afgezien even van je keuze die je gemaakt hebt: je hebt wel een externe harddisk en geen interne, en die heb je toch echt wel nodig.
Ook 1gb intern geheugen is aan de krappe kant.
Welke Windows versie wil je gaan begruiken?

Verder is het ook wel van belang om een goede voeding te hebben, met voldoende capaciteit op de 12V lijn. Van de voeding die je nu hebt zou ik dan zeker de 430 Watt versie nemen.

De videokaart lijkt me geen goede keuze, AGP is verouderd en er komen geen nieuwe kaarten meer voor uit. PCI-express is daarentegen de nieuwe standaard. Maar dan zul je een ander moederbord moeten nemen (bv: MSI K8n neo-4f.

En mijn vraag was of deze pc wel goed is voor de nieuwste spellen en films..
Films is geen probleem, de(aller)nieuwste games wel, die vereisen directx 10 en deze video kaart ondersteunt direct x 9c
Dit systeem is waarschijnlijk een combinbatie van bestaande en nieuwe onderdelen?
Daar kom je best een heel eind mee, als de voeding sterk genoeg is en de Harddisk intern is ipv extern
Je kunt nog overwegen om er 1g geheugn bij te prikken wanner je van plan bent om met vista te gaan werken
mvg leo.

Films is geen probleem, de(aller)nieuwste games wel, die vereisen directx 10 en deze video kaart ondersteunt direct x 9c
Dit systeem is waarschijnlijk een combinbatie van bestaande en nieuwe onderdelen?
Daar kom je best een heel eind mee, als de voeding sterk genoeg is en de Harddisk intern is ipv extern
Je kunt nog overwegen om er 1g geheugn bij te prikken wanner je van plan bent om met vista te gaan werken
mvg leo.

Ik wil eigenlijk niet de allernieuewste spellen...
maar gewoon veel spellen op pc..

Kan heel misschien iemand voor mij een redelijk game pc inelkaar zetten...
Ik hoop dat iemand het wil zoeken...

Mogelijk rond 500-600 euro

via deze site kan je het doen; http://www.alternate.nl/html/builder/circle.html?treeName=Builder

Oké ik begreep dat je het syteem al had, maar je bedoelde bij elkaar gezocht.
in dat geval zou deze Dell een goede optie zijn.
Wel met 8600 videokaart en 2gb geheugen, samen met de brander is hij dan wel €37,- te duur
mvg leo

Laatst bewerkt:
Nou ik heb mijn best gedaan, voor deze prijs kun je eventueel nog een iets sterkere processor nemen.
Ik heb wel gekozen voor 1 brander en GEEN dvd-speler, aangezien een brander uiteraard ook kan lezen.
Als je vragen/opmerkingen laat maar horen.

Mijn configuratie: http://www.mediafire.com/?1zkdmsztzym

De Dell heeft wel al Vista er bij, alleen betaal je dan ook nog 90 Euro aan verzendkosten. Dat moet je wel meerekenen.

Laatst bewerkt:
hey,

ik ben goed in systemen in mekaar zetten :thumb: vind ik super leuk.

Ik zet er strax een voor je in mekaar rond een uur of twaalf vanavond ;)

Nou ik heb mijn best gedaan, voor deze prijs kun je eventueel nog een iets sterkere processor nemen.
Ik heb wel gekozen voor 1 brander en GEEN dvd-speler, aangezien een brander uiteraard ook kan lezen.
Als je vragen/opmerkingen laat maar horen.

Mijn configuratie: http://www.mediafire.com/?1zkdmsztzym

De Dell heeft wel al Vista er bij, alleen betaal je dan ook nog 90 Euro aan verzendkosten. Dat moet je wel meerekenen.

Ik krijg bij deze link een hele rare site te zien.
Edit, maar dat ligt aan mij, er staat gewoon een keurig alternate pdfje
Overigens zijn de verzendkosten van dell gratis op het moment.

Laatst bewerkt:
De verzendkosten zijn inderdaad gratis tot 13 november, dat is wel kort. Dan moet er wel snel een beslissing gemaakt worden.

Als ik de Dell configuratie vergelijk met mijn Alternate pc:

Dell:
+ Sneller geheugen
+ Snellere processor
+ Windows erbij
+ kaartlezer

Alternate:
+ Videokaart is sneller
+ Behuizing die je zelf hebt uitgezocht
+ Uitstekende brander (één van de beste zover ik weet)
+ Meer ruimte in budget om nog een paar componenten te verbeteren (processor en geheugen bijv.)

Floppydrive kan eruit, wanneer je niet van plan bent meerdere schijven in RAID met Windows XP te gebruiken.
Kun je een kaartlezer er in zetten.

Laatst bewerkt:
Floppydrive kan eruit, wanneer je niet van plan bent meerdere schijven in RAID met Windows XP te gebruiken.
Kun je een kaartlezer er in zetten.

Vergeet je de installatie van de sata drivers niet, met XP heb je dan een floppy nodig hoor!

Oke bedankt, dacht dat het alleen voor RAID goldt.

Meric: je kunt ook voor een IDE hardeschijf gaan (prijs verschilt meestal niet), dan kan de floppy er zeker uit.
De meeste pc's kunnen tegenwoordig ook van een USB stick opstarten, dus als je die hebt is er een grote kans dat je de floppy alsnog niet nodig hebt. En kan de Sata HD blijven.

Inderdaad ook een mooie kit mrmusic, en beduidend sneller.

Laatst bewerkt:
Meric: je kunt ook voor een IDE hardeschijf gaan (prijs verschilt meestal niet), dan kan de floppy er zeker uit.

Lijkt me toch niet bij een moederbord Asus M2N met alleen SATA aansluitingen!

Daarnaast denk ik dat het gekozen geheugen in de Alternate PDF niet in de QVL van Asus staat voor dat moederbord...
Dat werkt misschien dus niet, ook een beetje jammer....

Er is ook een IDE controller aanwezig, met 1 HD en een brander lijkt mij dat kunnen. Even er van uitgaande dat de floppy weggelaten kan worden. Anders is het inderdaad geen optie.

Wat het geheugen betreft: ik heb expres voor Kingston gekozen omdat het één van de meest gangbare en betrouwbare merken is. Buffalo lijk me niet the way to go.
Maar wat zou dan geschikt geheugen zijn volgens jou.

Laatst bewerkt:
Er is ook een IDE controller aanwezig, met 1 HD en een brander lijkt mij dat kunnen.
Wat het geheugen betreft: ik heb expres voor Kingston gekozen omdat het één van de meest gangbare en betrouwbare merken is. Buffalo lijk me niet the way to go.
Maar wat zou dan geschikt geheugen zijn volgens jou.

1) beetje onzinnig bij een modern moederbord met zoveel snelle sata aansluitingen om voor een ouderwetse IDE schijf te kiezen.

2) De QVL lijst staat gewoon op de site van Asus bij dat moederbord

Klopt, dan houden we de sata. Was ook mijn eerste keus.

Wat het geheugen betreft: De KVR533D2N4 staat in de lijst.

Alleen betreft deze verpakking een kit (vandaar K2 van Kit 2 modules, en 2G van 2GB totaal), op de lijst van Asus staan alleen losse modules.
Kit's worden juist gemaakt om problemen tussen de modules te voorkomen, en dat dit moederbord het geheugen niet zou ondersteunen daar lijkt mij de kans zeer klein op.

Ok:thumb:

Maar dan zou ik toch kiezen voor die upgrade set van Alternate, stukken sneller!
En de rest van de componenten iets aanpassen (wanneer het budget een probleem is) en WEL een floppy!

Als ik jou upgrade kit combineer met de rest van mijn gekozen componenten (minus: CPU, MB en het geheugen), dan kom ik op 601,90 Euro (als ik goed heb geteld).

Lijkt mij inderdaad een veel betere keuze :thumb:
Beter dan de Dell, en een leuke prijs. Zijn we er wat mij betreft mooi uitgekomen. :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan