PC instabiel ????!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sotem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
1
Oke mijn vraag...

Ik heb 5 maanden gelden mijn pc gehaald,
En ik heb sindsdien een probleem.
Mijn systeem is best instabiel.
Voorbeeld: Als ik spellen draai op mijn pc, Dan hoeft het niet lang te duren of hij crasht.
Met meeste nieuwe spellen is het probleem minder, Maar komt het wel voor alleen duurt het gewoon rond 1 uur langer.
Maar bij spellen zoals red alert 2 dan crash hij vrijwel meteen als ik een spel begin.

De spellen waarbij dit probleem voorkomt zijn ORGINEEL.
En het komt niet alleen voor in spellen ook gewoon in windows XP zelf.

Nog iets wat mogelijk belangrijk is: Zodra mijn pc crasht dan komen er een paar Roze/Blauwe lijnen in beeld, en dan blijft het geluid haperen alsof ik naar een hardcore nummer luister dat vastslaat.

Dus mijn vraag is waar zou dit aan kunnen liggen.

Mijn systeem specificaties zijn:

Processor: AMD 64 3200+ (2.0Ghz) :confused:
Videokaart: Ati Radeon Xpress200(onboard) :(
Ram: 512MB :(
 
Standaard te onderzoeken/proberen bij XP problemen:

- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een geel ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (Alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)

Als bij stap 4 problemen boven water komen, DirectX 9.0c installeren over de oude heen, en daarna Dxdiag.exe nogmaals proberen. Zijn er driverproblemen, los die dan op door (bij voorkeur) WHQL (Windows Hardware Quality Labs) gecertificeerde drivers te downloaden en te installeren. Dat hoeven niet noodzakelijkerwijs de nieuwste drivers te zijn, zoek naar die WHQL certificering! Natuurlijk dan eerst de oude drivers deïnstalleren vóórdat je de nieuwe installeert (vaak via Configurartiescherm -> Software, of anders via Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc).

Tijs.
 
het probleem kan best bij de beeld kaart legen.
Ati Radeon Xpress200 is niet echt een gamers kaard te noemen en dan zekker niet als,
deze nog eens onbord zit.
misschien kan je wat better drivers zoeken voor dit model kaart 9 van de 10 is dat het,
probleem.
ook kan het zijn dat deze slecht draai door dat deze geheugen jat van internal ram..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan