Pc installeert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hey iedereen.
Me vriend heeft een pc met twee harde schijven, eentje doet het sinds kort niet meer, en we ontdekten dat het stroomkabeltje dat erop aangesloten zat niet goed meer doet.
We hebben de goede stroomkabel op de goede harde schijf aangesloten en het kabeltje van het moederbord(Geen idee hoe dat zou heten).
Toen hebben we de windows xp cd erin gedaan en geinstalleerd, tenminste dat probeerde we. toen we installeerde moet je altijd formateren enz. dan ga je bestanden kopieren. maar dan moet je de computer opnieuw opstarten. dat deden we toen. maar zonder enig succes, hij start dan gewoon weer met de cd rom op. dus je krijgt gewoon weer het blauwe scherm met: 'Wilt u formateren'.
We hebben goed rondgekeken in de computer maar zonder enig succes.
Bij deze discussie vragen wij of u ons kan helpen met het oplossen van het probleem.
Aan de cd ligt het niet, we hebben zijn windows xp cd geprobeert en de mijne!
Verder hebben we veel gedaan om het op te lossen. zonder enige oplossing.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je tijdens formatteren en installeren geen foutmeldingen krijgt?
Dan lijkt me de harddisk nog in orde.
Maak je ook de keuze om te installeren op C:\Windows?

Kijk eens in je bios om te zien wat de boot-volgorde is.
Druk hiervoor tijdens het opstarten van de pc met rustige regelmaat op DEL of op F2.
Zoek naar iets dergelijks als "Boot volgorde".

Nee, geen meldingen verder alles is goed.
Dus op delete ervoor ik weet niet man als ik f2 krijg ik setup en dan gaat ie om een wachtwoord vragen ofzo en als ik dan iets intyp geeft ie keiharde piep bij foute toets:P

Hoi...:)

Ik weet niet precies wat je gedaan hebt maar " zomaar " kabels aansluiten en veranderen kan problemen geven als je niet op dingen let zoals juiste plaatsing van jumpers en de combinatie master <> slave en dit weer bij of 1 of 2 schijven...dus...genoeg te checken alvorens je begint met een installatie.

Dus op delete ervoor ik weet niet man als ik f2 krijg ik setup en dan gaat ie om een wachtwoord vragen ofzo en als ik dan iets intyp geeft ie keiharde piep bij foute toets

Kan dit niet niet meer zo goed rijmen met je eerste bericht....:o
(of zit je aan het bier..tis al later..;) )

ED

Heel erg bedankt als u mij zou helpen.
Groeten van de heer: dongod

luister gozer kijk naar de website waarop je zit het heet: helpmij
dus je helpt me of je doet het niet

Grappig..dit contrast...;)

ED

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik had voor de grap een brief geschreven die netjes is maar je kan ook me andere kant zien :evil:
maare wie wilt me helpen:)
:p

Ok luister als je de computer opstart krijg je 4 soorten acties
Esc = Summary
F2 = Setup
F8 = Boot menu
F12= Boot on lan

Ok als ik esc druk (Summery ofzo) dan start ie alsnog op via de cd
Als ik op f2 druk (Setup) dan moet ik een code ofzo intypen en steeds als ik een foute letter intyp maakt ie een keiharde piep!
als ik op f8 druk gebeurd precies hetzelfde als wat er gebeurd als ik op f2 druk...
F12 ook hetzelfde :(

Ik heb op delete gedrukt maar je krijgt niks:eek:

Iemand een idee?

Hoi...:)

Als je nou eens aardig en netjes blijft kan ik je misschien toch wel wat tips geven waar je wat aan hebt. ( " Nooit geschoten is altijd mis ! " )

Deal ? :)

Om te beginnen schat ik in dat je harde schijf niet wordt herkend.
Weet je of de schijf goed staat (jumper) voor "single " gebruik?

ED

hmm echt geen idee hoe kan ik dat doen? :p

alvast bedankt :thumb:

eerst even dit :

" toen we installeerde moet je altijd formateren enz. dan ga je bestanden kopieren. maar dan moet je de computer opnieuw opstarten. dat deden we toen "

kun je dit nog eens wat presiezer vertellen wat je toen wel hebt kunnen doen en hebt gedaan en wat je niet kon doen ?

ED

Ok kijk.
Als je cd in die pc doet start ie met cd op dus dat is goed.
dan gaat ie bestanden laden enzo.
Dan vraagt ie wilt u windows xp instaleren reparen of afsluiten
toen deden we dus instaleren.
toen werd er gevraagd welke partitie nou maar eentje was aangesloten dat is C: schijf.
we hebben die al paar keer geformateerd omdat ie het niet doet enzo, we hebben de schijf nog verwijderd en toen weer aangemaakt enzo.
toen gingen we snel formateren, we hebben nog een keer rustig laten formateren!
hij vraagt wat je wilt formateren NTFS of FAT.
NTFS is die C: harde schijf (stond boven) maar ik weet niet wat FAT is.
er is verder geen andere partitie aangegeven dan C: en op de kapotte harde schijf is niks aangesloten :thumb:

wat zou ik moeten doen?

" toen gingen we snel formateren, we hebben nog een keer rustig laten formateren! "

ok..dan is ie op een bepaald moment klaar met formatteren en dat moet je weer een keuze maken tussen een aantal dingen maar hier praat je niet over.

lees eerst eens even rustig het e.e.a. door op de volgende site :

http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

En kijk eens goed bij stap 2

Succes , ED :)

bedankt maar hoe dan ook ik kom niet bij stap 4 ik heb alles nagedaan gaat precies zoals ik deed (alleen ik deed de internetkabel er niet uit enzo) maar goed ik heb alles goed gedaan enzo maar toch start die dan weer op met windows xp schijf dan gaat ie weer naar stap 1 in feiten.

In die handleiding schiet het een beetje raar van Stap 3 ineens naar Stap 6...maar als ik je goed begrijp dan begint Stap 3 niet eens maar start de computer na het einde van Stap 2 weer gewoon op met de Installatie CD...klopt?

Kun je mij eens precies het merk en type van die harde schijf geven?

ED

wacht ben in het bios scherm gekomen!

Kijk het zit zo:
Om in het bios scherm te komen moest ik een wachtwoord intypen, nergens kon ik het vinden, niet naast de pc, niet in de pc.
Dus ik probeerde die gast (me vriend) ze naam en ongelofelijk maar het werkte.
Ik zit dus in het scherm en ik kan nu zorgen dat die via cd opstart of via harde schijf.
Ik doe via harde schijf maar dan start ie niet via de cd op dus dan kan ik al die bestanden niet kopieren!
Enig idee?

(Oja als ik via cd opstart en dan bestanden gaat kopieren en dan in bios weer naar harde schijf opstarten zet werkt het ook niet!)
Misschien een beetje vaag alles :p

tsja..erg veel duidelijker wordt het er allemaal niet op :)

vraag me af of het in de BIOS nu al wel of niet zo stond dat je via de CD kon opstarten.

Maar goed....zorg er voor dat het in de BIOS zo staat dat je van de CD kan opstarten maar let er ook op dat bijvoorbeeld de rest NIET " disabled " staat .....maar zet als tweede in het rijtje de harde schijf om van op te starten. (als je niet weet wat ik nu bedoel dan NIETS doen en eerst weer even vragen)....weet je wel precies hoe en wat je moet doen dan dit zo laten staan en NIET meer veranderen....let er op dat je met F10 eerst alles bewaard (safe changes) alvorens je het BIOS-menu weer verlaat.

Dan stop je de XP-CD er in en je start op vanaf die CD en doe weer eens de acties die je kon lezen in de link die ik je gaf.

gaat er weer iets niet goed probeer dan heel precies aan te geven op welk moment en wat.
dan kijken we weer verder.

succes , ED

werkt nog steeds niet, precies hetzelfde.
het zal wel niet aan die bios liggen :(
nog enig idee ?

Heb dit niet voor niets aangegeven natuurlijk:

gaat er weer iets niet goed probeer dan heel precies aan te geven op welk moment en wat.
dan kijken we weer verder.

ED

ja dat heb ik ook gedaan maarja laat maar hij koopt wel een nieuwe pc in iedergeval bedankt en laterz :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan