pc is bijna naar de PIEP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyvan

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Berichten
205
ik heb denk k een best groot probleem. ik wilde vanavond mijn pc opstarten en toen gaf hij de melding disk boot failure pleace insert disk. toen heb ik (met de knop) de computer uit gezet en toen opnieuw gestart, toen werkte de pc wel. mijn vraag is: heeft mijn computer gewoon een slippertje gemaakt of is de hdd echt naar de PIEP.

jordy:(
 
Ja hoor dat kan heel goed een slippertje zijn van je hardware, van de Cmos of je bios chips..
Kan zijn door een stroomstoring op het net of misschien een hele vochtige dag (in het verleden) waar je computer lang gedraaid heeft. Als dat vaker gaat gebeuren moet je eerst eens de bekabeling naar je harde schijf controlleren eventueel de bios reseten of een upgrade zoeken bij support web site van fabrikant.. Als dat allemaal niet helpt kan je moederbord idd :confused: de geest gegeven hebben.. Of de Harde schijf natuurlijk..
 
ff een antwoord

heel erg bedankt voor je snelle reactie!!! maar nu blijkt gewoon dat de computer een slippertje heeft gemaakt en er dus niks aan de hand is. ik heb nu maar toch besloten om een nieuwe harde schijf te kopen zodat ik windows xp daarop schoon kan installeren!!! nu heb ik maar 60 gig en dan koop ik er nog eentje bij van 80 gig... draait XP ook wat sneller!!:thumb: geluk bij een ongeluk eigenlijk!!!

jordy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan