Pc is dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben Henkes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
:confused: Help!!, ik weet niet of ik met mijn vraag in de juiste box zit, maar ik zit met het volgende.

Als ik de pc aanzet dan gebeurt er helemaal niks meer.
Ik hoor telkens piep...piep....piep.... en vervolgens blijft het scherm gewoon zwart, het enige wat ik dan nog hoor is de ventilator en een hoop gepiep.

Ik heb al een andere harde schijf geprobeer maar ook dan gebeurt en nix.

de pc draait onder windows 98. pentium III.

Wat kan dit zijn??? kan het misschien aan de batterij liggen die op het moederbord zit?

Heb je de manual van je moederbord?
Zijn het idd 3 beepjes?
Zoek in de manual de foutcode op.
Heb je de pc uit elkaar gehad?
Zit je VGA-kaart nog wel goed?

Kijk eens even hoeveel piepjes die geeft en of het nog een bepaalde code heeft lang of kort dan kunnen we je makkelijker verder helpen.:)

Vermoedelijk je videokaart, haal deze er eens uit en plaats hem weer terug. Nog mooier als je de videokaart kan vervangen. Als het goed is, blijft je monitor dood en in de energiestand staan.

Kan ook geheugen zijn dus kijk even naar de piepjes

Nou, ik zal je vertellen, ik blijf de beepjes horen ze duren ca 2 sec. en dan weer een tussenpoze van ongeveer 5 sec. (zolang ik de stekker erin laat blijft ie beepen)
Helaas, ik kan nix zien in de bios want mijn scherm blijft zwart.:(

Ik heb de pc uit elkaar gehad, en de manual van het moederbord heb ik niet meer........

Gebruiksaanwijzing kun je downloaden op de site van de fabrikant

hoeveel biebjes geeft die?

Controleer alle vitale onderdelen, geheugen en videokaart. Echt goed controleren.

oke, ik ga mijn best doen, ik laat even weten als ik zover ben, dit zal waarschijnlijk morgen zijn.

groeten,

Ben:thumb:

bios:

award:

Repeating Short Beep: No Power, Loose Card, or Short.

Bij de andere fabrikanten kan ik niks vinden over constante piepjes met interval maar probeer eens een andere videokaart dan zal t waarschijnlijk opgelost zijn

Heb hem vandaag nog maals opgestart en toen kwam er rook uit de machine.....helaas overleden. ik denk omdat de hele boel oververhit was door stof welke zich in de pc genesteld had.

Bedankt voor jullie reacties.

Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan