PC is geluidsloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elburger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hallo allemaal,

We hebben een aantal overtollige programma's verwijderd van de PC, maar daarbij is (waarschijnlijk) ook het programma verwijderd voor het geluid van de PC.
We hebben dus op dit moment geen geluid meer.

Wie heeft er adviezen om ons weer aan geluid te helpen?
Hierbij de informatie die ik totnutoe heb van de pc:

Computernaam: Server 1
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Systeemfabrikant: Micro-Star International
Systeemmodel: MS-7142 Baseboard

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee?

Ps: ik ben een leek op dit gebied, dus zou het in gewoon Nederlands willen lezen (computertaal is niet aan mij besteed)

BVD

Elburger

Welkom bij de Helpmij!

Héél simpel? Stop de CD die bij je pc zat toen je 'm kreeg, in de de lade en installeer de moederbord drivers, ic. de geluidsstuurprogramma's. Eventueel een andere CD die je erbij kreeg, iets van applicatie CD.

Laatst bewerkt:
• 6 channels software audio codec VIA VT1617A
- Compliance with AC97 v2.3 Spec.
- Meet PC2001 audio performance requirement

het gaat toch om de K8MM-V ????

Dit is het moederbord wat opduikt op de MSI site als je zoekt op MS-7142

Ja, Klik wat lees jij in de link naast audio? Hetzelfde als ik denk ik, maar de downloadlink die je plaatste heeft het over de 18

Laatst bewerkt:
geluidskaart

Hallo,

Bedankt voor de vele reacties, maar wat betreft de originele CD-rom, die kunnen we niet meer vinden, dus dat is een probleem.

Klik de link aan die ik plaatste, dan kom je op de site van MSI bij jouw moederbord en daar kun je de drivers downloaden. Een veel betere optie is het downloaden van het programma MSI Live Update. Als je dat bij MSI download en installeert, "kijkt" het progje naar je systeem en beveelt je automatisch updates aan, mooier kan niet..............

Kijk dus op de site van MSI naar "Live Update".

Laatst bewerkt:
Ja, Klik wat lees jij in de link naast audio? Hetzelfde als ik denk ik, maar de downloadlink die je plaatste heeft het over de 18

Toch heeft 'robwolters' gelijk, klik maar eens door.
Sterker nog als je het bestand download en even de bestanden inkijkt zie je dat de driver voor nog veel meer VT's gemaakt is.

Bedankt!!!!

Hallo allemaal,

Ik wil een ieder van harte bedanken voor de hulp!
Het programma van Pasja klopt idd, want we hebben weer geluid op de pc!
Ik ben hier enorm blij mee!

Nogmaals bedankt voor alle hulp!

Groeten,

Elburger:thumb:

Idd

Hallo Pasja,

Ik heb idd het live update bestandje gedownlowd en nu doet het geluid het weer perfect.
Lijkt wel of het geluid nu nog helderder is, dan dat hij eerst was.

Groeten;)

Oké! Mooi dat alles weer werkt zoals het zou moeten werken!

Toch heeft 'robwolters' gelijk, klik maar eens door.
Sterker nog als je het bestand download en even de bestanden inkijkt zie je dat de driver voor nog veel meer VT's gemaakt is.

Ik denk dat het gelijk hebben op de Helpmij minder van belang is dan het geven van juiste / volledige / heldere informatie, zeker voor wat minder ervaren users. Gelet op het kennelijke ervaringsniveau van TS zou een toelichting / nadere specificatie vóóraf wel handiger zijn geweest, immers, een minder ervaren user zal wellicht niet snel iets downloaden Quote: (klik maar eens door) daar waar een eerste aanblik een niet matchende file oplevert. Een ervaren user zal al snel wat "proberen" en dus wat downloaden, ik denk dat dat voor TS minder van toepassing was.

Laatst bewerkt:
Oké! Mooi dat alles weer werkt zoals het zou moeten werken!

Ik denk dat het gelijk hebben op de Helpmij minder van belang is dan het geven van juiste / volledige / heldere informatie, zeker voor wat minder ervaren users. Gelet op het kennelijke ervaringsniveau van TS zou een toelichting / nadere specificatie vóóraf wel handiger zijn geweest, immers, een minder ervaren user zal wellicht niet snel iets downloaden Quote: (klik maar eens door) daar waar een eerste aanblik een niet matchende file oplevert. Een ervaren user zal al snel wat "proberen" en dus wat downloaden, ik denk dat dat voor TS minder van toepassing was.

Pasja, ik bedoel dus te zeggen dat jij had door moeten klikken op je eigen link, dan had je tot die conclusie kunnen komen en het desgewenst kunnen vermelden.

Ja, dat had gekund, maar babysitten doe ik eigenlijk maar zelden.............. ;) anders gezegd, berichten checken op juistheid / volledigheid is niet direct waarvoor ik op de Helpmij ben..........?

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ps: ik ben een leek op dit gebied, dus zou het in gewoon Nederlands willen lezen (computertaal is niet aan mij besteed)

BVD

Elburger

Misschien snap ik het niet helemaal, maar een leek is volgens mij meer gebaat bij een rechtstreekse link die hij/zij gewoon kan downloaden.

Laten we het er maar op houden dat topic starter heeft gekregen wat hij wilde bereiken: geluid en da's waarvoor we het hier allemaal doen: andere mensen proberen te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan