PC is uiterst traag!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluys

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Ik heb m'n pc vorige maand geforrmatteerd en winxp opnieuw geinstalleerd, toch werkt m'n pc nog niet op z'n best. Echt veel programm's staan er niet op, scan met ad-aware heb ik gedaan, virussen heb ik ook niet. Aan wat kan het dan liggen?

Misschien nog een zootje spyware wat niet door Ad Aware gevonden is. Plaats maar eens een HijackThis logje op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Wat bedoel je precies met 'toch werkt m'n pc niet op z'n best', heeft hij het in het verleden beter gedaan (onder XP)?
Heb je, je HD geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd omdat je deze 'problemen' daarvoor ook al had, en zo ja wat waren die problemen dan?
Is je pc gewoon langzaam of loopt hij ook regelmatig vast, heb je ook andere problemen bv bij het branden van cd/dvd's, kort om vertel eens wat meer en duidelijker wat je problemen met de PC zijn.

Zorg dat je echt de nieuwste drivers hebt geinstalleerd voor de volgende hardware:

- Videokaart
- Chipset van het moederbord

En de volgende software:

- Service Pack 1 + alle andere updates
- DirectX9b

Verder moet je zorgen dat de hd's op DMA staan en niet op PIO. (Apparaatbeheer-IDE ATA/ATAPI-controllers)

Verder kan je je pc soms wat sneller laten opstarten dmv Bootvis en kan je de lijst in MSCONFIG vaak inkorten:
http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html

Geplaatst door Withaar
Wat bedoel je precies met 'toch werkt m'n pc niet op z'n best', heeft hij het in het verleden beter gedaan (onder XP)?
Heb je, je HD geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd omdat je deze 'problemen' daarvoor ook al had, en zo ja wat waren die problemen dan?
Is je pc gewoon langzaam of loopt hij ook regelmatig vast, heb je ook andere problemen bv bij het branden van cd/dvd's, kort om vertel eens wat meer en duidelijker wat je problemen met de PC zijn.

Hij heeft vroeger beter gedraaid, mijn pc niet van de rapste niet van de traagste (check m'n systeem!). Ja, hij loopt ook wel soms vast!

Nou ja XP zou prima moeten werken op jou PC hoor.
Traag is natuurlijk erg subjectief, die van mij is een stuk snellen maar bij sommige video bewerkingen is i soms ook een uur of nog langer bezig...

Een systeem met alleen een nieuwe OS er op en misschien een paar applicaties hoort eigenlijk niet vast te lopen.
Krijg het vermoeden dat het wel eens een hardware probleem zou kunnen zijn.
In het verleden extra ram er bij gezet, of andere hardware uitbreidingen?

Krijg je nog fout meldingen (blauwe schermen) als hij hast loopt?

Nee, hij hapert ff en dan doet hij gewoon terug voort. Onlangs nieuwe 3d-kaart maar het was voordien ook al traag :(

Hij hapert, bedoel je dan je beeld schermopbouw, bijvoorbeeld bij games?
Er zijn al heel wat games die zwaardere eisen stellen dan jou PC heeft...
Maar bv office applicaties zouden gewoon zonder problemen moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan