PC is urenlang met iets bezig....

Status
Niet open voor verdere reacties.

swastassijns

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
6
Hallo,

ik heb VISTA Premium Home (SP1). Af en toe zie ik dat de harde schrijf gedurende uren aan een stuk quasi continu wordt aangesproken (ledje brandt quasi continu) en gedurende die tijd gaat alles heeeel traag.
Als ik via taakbeheer ga kijken welke processen er lopen dan zie ik geen processen die dit kunnen veroorzaken (CPU wordt slechts een fractie van de tijd gebruikt voor ondermeer de explorer enz... niks verdachts dus).
Heeft er iemand en idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik dacht dat het iets met een periodieke scan of zoiets kan te maken hebben: ik werk met AVG 8 en die doet op het verdachte moment niks... Ik word er een beetje moedeloos van, dus elke tip is welkom!

Swa.
 
Trek op zo'n moment de internet verbinding eens los.
Een uren-durende update lijkt me stug.
Wat wel zou kunnen is dat jou pc wordt gebruitk voor het versturen van spam (zomby-pc)
Als het stopt zonder internet verbinding, scan je pc dan eens grondig op virussen en spyware.
 
Trek op zo'n moment de internet verbinding eens los.
Een uren-durende update lijkt me stug.
Wat wel zou kunnen is dat jou pc wordt gebruitk voor het versturen van spam (zomby-pc)
Als het stopt zonder internet verbinding, scan je pc dan eens grondig op virussen en spyware.

De internetverbinding eens loskoppelen kan ik zeker eens proberen. Ik heb de PC nu laten doen tot het aanspreken van de harddisk gestopt is...alles loopt nu weer veel sneller. Ik zal bij een volgende keer de internetverbinding loskoppelen....
Mijn AVG staat ingesteld om wekelijks een volledige scan te doen...voor spyware beroep ik mij op windows defender...en die staat ook goed ingesteld.
 
Een volledige scan kan ook uren duren, maar dan blijft de pc wel bruikbaar.
 
Hoi,

Kortom: in Vista Home premium is 'standaard' ingesteld dat wekelijks schijfopruiming en defragmentatie wordt uitgevoerd. In XP moest je dat zelf doen.

Daarnaast kan 'automatisch' de indexering actief zijn.
Kort na aanschaf van een pc/notebook met, of installatie van Vista neemt dit proces een behoorlijke tijd in beslag.
Indexering is juist bedoeld om na deze actie sneller zoekresultaten en het openen van bestanden te bewerkstelligen.

Niets om je druk over te maken dus ......
 
Hoi,

Kortom: in Vista Home premium is 'standaard' ingesteld dat wekelijks schijfopruiming en defragmentatie wordt uitgevoerd. In XP moest je dat zelf doen.

Daarnaast kan 'automatisch' de indexering actief zijn.
Kort na aanschaf van een pc/notebook met, of installatie van Vista neemt dit proces een behoorlijke tijd in beslag.
Indexering is juist bedoeld om na deze actie sneller zoekresultaten en het openen van bestanden te bewerkstelligen.

Niets om je druk over te maken dus ......

Die wekelijkse schijfopruiming en defragmentatie lijkt mij totaal overbodig... Hoe zet ik dit weer uit aub?
Het is miscchien niks om mij druk over te maken...maar een PC die een aantal uren quasi onbruikbaar is blijft voor mij niet echt prettig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan