pc kan ip adres niet vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
ik heb sind vanocthtend een nieuwe modem router van tele2 ontvangen.

Ik heb daar drie pc op aangesloten , op alle drie draait dezelfde windows XP versie.

Op twee pc werkt het allemaal super , maar op pc nr 3 kan ik geen normale lanverbinding krijgen. Er blijft dan een geel bordje staan met beperkte verbinding.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen.

Ik heb al herstellen gedaan, heb al kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Helemaal niks helpt, terwijl het volgens mij een kleinigheid moet zijn, want de PC heeft altijd met dezelfde kabels etc prima gewerkt op mijn vorige router.

Hb je op de tele2 modem alle pc direct aangesloten?
Zoja dan gaat het niet werken er zijn maar 2 rj45 poorten die werken bij tele2 de andere 2 zijn voor de multimedia box.
Dus je moet of een hub of een switch er tussen zetten.
bv je oude router ombouwen tot switch

Hb je op de tele2 modem alle pc direct aangesloten?
Zoja dan gaat het niet werken er zijn maar 2 rj45 poorten die werken bij tele2 de andere 2 zijn voor de multimedia box.
Dus je moet of een hub of een switch er tussen zetten.
bv je oude router ombouwen tot switch

Ik heb eindelijk wat kunnen vinden dat het inderdaad zo is dat ik maar twee pc kan aansluiten.
Nu weet in niet meer wat ik verder moet.
Kan ik twee pc gewoon op een hub of switch aansluiten ?? en kan ik dan ook tegelijk internetten en kan ik dan ook bestanden delen.
Hoe moet het dan met mijn netwerkprinter ( die had ik aangesloten op mijn vorige modemrouter en werkte allemaal perfect maar konden ook 4 pc op .

Ik heb een switch gekocht en alles werkt .

iedereen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan