PC kan mijn videokaart niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninoridder

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Ik heb gister avond mijn gloednieuwe computer in elkaar gezet.
Hier zaten maar 2 oudere componenten in die ik al had liggen dit waren de videokaart en de dvd writer.
Toen ik hem wou opstarten om te booten had ik de monitor kabels in mijn videokaart gestoken.
Ik kreeg op dat moment geen beeld, maar me computer begon we te draaien en aan te gaan.
Toen heb ik geprobeerd 1 van de memory sticks eruit te halen dit werkte ook niet.
Toen ben ik overgeschakeld naar de onboard video uitgangen en dat werkte opeens wel.
Ik dacht dat het misschien aan de drivers lag maar die kan ik geeneens downloaden omdat AMD mijn videokaart niet kan vinden.
Ik heb de bijgevoegde cd van gigabyte met de drivers geïnstalleerd.

Wat zal er fout kunnen zijn?
Heb ik de MB drivers verkeerd geïnstalleerd of is mijn videokaart echt kapot?
Want dat laatste zou nogal vreemd zijn aangezien hij het 3 dagen daarvoor gewoon perfect deed en die 3 dagen in zijn originele doos met anti static plastic lag.

Probeer het volgende eens:
Rechter muisknop op Mijn Computer > Beheren > Apparaatbeheer > Videokaart opzoeken > Hardware-ID zoeken > Hardware-ID hier posten.
Ik kan zo natrekken of je daadwerkelijk de juiste drivers gebruikt.

Ik heb nu opeens een heel nieuw probleem.
Soms vind hij gewoon mijn videokaart en kan ik hem prima gebruiken.
Maar als ik dan bijvoorbeeld mijn computer afsluit en weer opstart werkt hij helemaal niet meer en als ik dan overschakel naar onboard graphics doet die het wel weer en kan ik via die wel weer opstarten.
En als ik dan ga kijken in apparaat beheer kan ik me gehele videokaart niet vinden.
Het lijkt erop dat hij soms wel me videokaart herkent en andere keren weer niet.

En op dit moment kan ik mijn videokaart niet vinden in apparaat beheer omdat ik nu moest opstarten via onboard graphics.
En weet niet of het een probleem is dat ermee te maken kan hebben. Maar heb ook een seagate 2tb HDD en die heb ik opgesplitst in 2 delen van beide 1tb maar hij laat maar 1 1tb deel in mijn computer zien.

Hoi,

Misschien is het even handig om je hardware en merk en type voeding te vermelden misschien helpt dat een beetje.

Ohhhw dacht dat nog in mijn systeem stond.
Videokaart: XFX R7850 DD
Voeding: Be-Quiet L8 630W
Moederbord: Gigabyte Z77N-Wifi
Processor: Intel I5-3570K

Hoi,

En je weet zeker dat je ook alle kabels goed hebt aangesloten ook de 6 polige extra power achterop de kaart

Welke 6polige extra power bedoelt u?

En misschien ook handig om te weten mijn computer starten net opeens uit het niets opnieuw op.
Zou dat opnieuw opstarten aan die sandisk readychache kunnen liggen? Want heb gehoord dat hij zichzelf de eerste keer 3 keer opnieuw opstart.
Maar hij heeft dat volgens mij al een aantal keer meer gedaan dan de 3 keer dat ik gehoord heb.

Als u bedoelt de 2 6pins connectors bovenop de graphics card die zijn allebei aangesloten.
In dit geval heb ik ze alleen wel aangesloten met in kabel die 2 6pins connectors had (1x 6pins en 1x 6+2pins).
.

Hoi,

Ja die bedoelde ik ik kon het even niet op een afbeelding vinden maar zie dat je het al hebt gevonden:thumb:

De drivers van moederbord zijn allemaal goed geïnstalleerd? kjik ens bij apparaat beheer hoe of wat

Wat zou ik moeten zoeken bij apparaat beheer dan?
En heb gewoon de gigabyte driver cd erin gedaan en geklikt op alle drivers installeren.

Nee alles is goed geinstalleerd volgens apparaat beheer.
Nergens uitroepteken.
Het enige wat hij niet ziet is de videokaart zelf maar daarvoor geeft hij geen raar teken aan.
(hij ziet namelijk bij beeldschermadapters alleen intel hd graphics 4000, geen radeon 7850)

Hoi,

Vreemd dat hij het af en toe wel doet lijkt of er geen goed contact gemaakt wordt wat ik in z'n geval doe bouw alles uit en bouw hem buiten de kast op vaak valt het kwartje of zie je toch iets wat je eerder over het hoofd zag het brengt vaak een ander licht op de zaak. Moederbord op een boek leggen dan kan het geen kwaad.

Ps. iemand in de buurt waar je eventueel een videokaart kan lenen?

Laatst bewerkt:
Op dit moment is er niemand in de buurt die een extra videokaart heeft nee.
Maar misschien is het wel het slimste om hem even weer uit elkaar en in elkaar te zetten.

Weet dat ik het hier niet mag vragen maar weet jij misschien ook waarom mijn 1tb WD schijf niet zichtbaar is?
Hij zegt wel dat hij goed is geïnstalleerd als ik kijk bij apparaat beheer.
Heb btw een 2tb seagate een 1tb WD, een Ready Chache SSD en een dvd rom geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Kijk eens bij schijf beheer misschien nog letter toewijzen.

Hoe bedoelt u?
Ik heb toen ik hem voor het eerst opstarten 1 van de 3 pratities opnieuw moeten formateren maar kwam erachter dat het 2de gedeelte is van de seagate (had die in 2 gesplitst).
En dat betekende dus dat hij de gehele WD schijf niet liet zien.

Ohhhw ik zie wat u bedoelt.
Ben nu bij schijfbeheer en ik zie dat die WD schijf geen letter heeft.
Hoe moet ik die toewijzen?

Dankje, het is me uiteindelijk toch gelukt.
Ik zal binnenkort mijn computer maar even uitelkaar halen en opnieuw opbouwen op de anti static plastic die ik hier heb liggen.
Kijken of dan alles gewoon netjes werkt.
Weet u dan misschien ook hoe ik het moederbord aan krijg? Aangezien ik de knop van de case dan niet kan gebruiken en er geen aan knop op het moederbord zit.

Hoi,

Je zal even in de gebruiksaanwijzing moeten lezen welk pennetjes je even moet kortsluiten bv meteen kleine schroevendraaier. staat aangeven met pwr

Dankje, als ik daarna nog problemen heb moet ik die dan in deze of een nieuwe post zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan