PC kan mijn videokaart niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Als het geen weken duurt kan je gewoon hier verder gaan hoor we houden in gaten:p

Een simpele oplossing voor dit probleem was natuurlijk het beeldscherm direct aan de videokaart te verbinden, dan voorkom je dat de onboard er tussen komt. Als dat niet werkt is er serieus iets mis met de videokaart en dus een DOA of de aansluitingen zijn niet goed gedaan.

Oke ik heb mijn pc opnieuw opgebouwd zonder case en alles dubbel gecheckt.
Ook als ik nu probeer mijn monitor gewoon direct aan de videokaart aan te sluiten gebeurd er niks (monitor gaat op slaapstand).
Ook al laat mijn videokaart fysiek wel zien dat hij werkt (Fans beginnen te draaien en ziet er normaal uit).
Pas als ik hem op onboard graphics aansluit krijg ik weer beeld.

Een simpele oplossing voor dit probleem was natuurlijk het beeldscherm direct aan de videokaart te verbinden, dan voorkom je dat de onboard er tussen komt. Als dat niet werkt is er serieus iets mis met de videokaart en dus een DOA of de aansluitingen zijn niet goed gedaan.
In dit geval was de videokaart 1 van de 2 dingen die ik al eerder in me oude systeem had zitten.
Deze heeft het dus gewoon gedaan dat weet ik wel zeker.
Hij werkt nu alleen niet bij deze setup.

Ik had net mijn computer uitgezet en 1 van de memory sticks eruit gehaald.
Toen aangezet met de monitor kabels in de videokaart.
Toen kreeg ik beeld en heb ik hem weer uitgezet tijdens het booten.
Toen heb ik de memory stick er weer in gedaan zodat er weer 2 inzaten.
Daarna weer aangezet en nu heb ik beeld terwijl de monitor kabels in de videokaart zitten.
Nogal vreemd allemaal.

Ik had net mijn computer aan laten staan toen ik een half uur naar beneden ging en toen ik weer naar boven ging had ik alweer geen beeld meer.
Maar op dat moment had ik geen beeld op onboard graphics of via videokaart.
Moest hem toen paar keer opnieuw opstarten en moeilijk met switchen van de monitor kabels en nu doet hij het wel weer op de videokaart.

Ik ben er dus achter gekomen dat ook terwijl ik bezig ben het beeld uit het niets gewoon op stanby gaat en niet meer terug naar normaal beeld.
En dan kan ik via niks meer beeld krijgen en moet ik hem uit en aan zetten om weer beeld te krijgen.

Sorry als ik teveel post.
Maar probeer alle informatie die ik heb hier te posten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Heb je de oude hardware nog om de videokaart daar weer eens in te proberen.

Ps. heb je laatste drie berichten maar even samengevoegd je kan ook berichten aanpassen hoor.

Laatst bewerkt:
Dankje voor het toevoegen van de berichten.
Nee ik heb op dit moment niet meer dan een hdd als reserve componenten hier liggen.
Ik zou misschien wel aan een paar reserve onderdelen kunnen komen.
Welke onderdelen zou ik dan moeten regelen?

Ik heb net geregeld dat ik een reserve videokaart een ram geheugen kan lenen.
Deze 2 onderdelen komen uit een werkende computer dus die zouden het gewoon moeten doen.
En de videokaart is dezelfde als dat ik nu heb.
Als dat het probleem nog steeds niet oplost ligt het dan aan het moederbord?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zo te zien zou het moederbord wel kunnen zijn.jammer dat je oude hardware kwijt bent.

Dan zou ik dus het moederbord maar moeten opsturen voor garantie.
Ja heb gelukkig wel wat kunnen regelen.

Hoi,

Ja dat zou ik, al zou je de videokaart bij degene kunnen proberen die nu de zijne aan jou leent

Jammer dat ik mijn oude pc met alle oude en enkele nieuwe onderdelen verkocht heb anders had ik hier nog wel een paar PCIe kaarten voor je liggen. Helaas...

Ik heb dus vandaag getest of hij werkte met die andere onderdelen en toen werkte hij inderdaad.
En heb daarna weer getest met mijn onderdelen en toen werkte hij ook gewoon prima.
Maar nu ik hem deze avond weer probeerde aan te zetten kreeg ik weer hetzelfde probleem als eerst.
Videokaart kreeg ik geen beeld en met onboard graphics wel.

Hoi,

Misschien kan je even voor ons gevoel even verduidelijken welke hardware wat met wat je hebt getest.

Ik heb mijn xfx 7850 gewisseld met een andere xfx 7850 (Deze kwam en zit nu weer in een werkend systeem).
Daarna heb ik mijn 8gb hyperx LoVo memory verwisseld met 8gb corsair valuememory.
En zit de laatste tijd er misschien ook aan te denken om de hele pc naar mycom te brengen en kijken of die eruit komen.
Is dat een handige en slimme zet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan