Pc Kan Niet Instaleeren !

Status
Niet open voor verdere reacties.

gadam

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hoi iedereen,

Mijn hardeschijf had ik perongeluk helemaal geformateerd alles is er af.
Nu als ik mijn pc opstart en ik F11 druk doet ie het niet en hij doet helemaal niks.
Hoe krijg ik weer mijn windows vista er op?
Graag iemand die mij wil helpen.
Alvast bedankt voor de moeite.

Ik volg even 2 dingen niet.

Hoe heb je je schijf geformatteerd?
Waaom druk je op F11 tijdesn opstarten?

De harde schijf 'per ongeluk' gewist? Dat lukt volgens mij niet 'per ongeluk', daar moet je heel bewuste keuzes voor maken om dit te kunnen, maar goed...........

Wat zou er moeten gebeuren als je F11 indrukt?

Heb je de Windows DVD in de lade zitten als je de machine aanzet?

Opstart volgorde wijzigen, als eerste dvd/cd opstarten, windows schijf erin en installeren maar!

Hoe je dat 'per ongeluk' hebt gewist is mij een raadsel, kun je dit misschien nader uitleggen?

Waarschijnlijk druk je op F11 omdat je dan opstartmogelijkheden krijgt en daar kunt kiezen dat je hem vanaf de CD-ROM wilt opstarten.

Ik zou zeggen: Check nog eens het beginscherm als je je computer opstart, daar staan alle F- shortcuts vaak klaar. Meestal 1 voor die opstartmogelijkheden, 1 voor Veilige Modus en 1 voor je Setup. Weet je zeker dat het F11 is?

Check ook of je F-Lock of F-mode of hoe je het ook wilt noemen aan hebt staan op je toetsenbord.

Als het dan nog niet werkt dan ga je naar setup ( Bijna altijd F2 ) Dan zoek je Boot Device Order of hoe het ook heet bij jouw PC op. Zet dan jouw DVD station bovenaan en druk ESC en save settings. Start je PC opnieuw op en hij start van je cd-rom, volg dan gewoon de instructies!

Succes!
Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan