Pc kapot doorgebrand en nieuw moederbord en voeding gekocht PROBLEEM!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikaap1

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Ik heb een paar weken geleden een tweedehands pc gekocht met een hd 5850 grafisch kaart. :) De 400 wat voeding die er in zat bleek wat te zwak te zijn. Ik probeerde via handleidingen op het internet twee voedingen te combineren (achteraf heel dom idee). De voedingen maakte kortsluiting en gingen roken. Ik heb snel de stekkers uit de voedingen gehaald maar het bleek al te laat. :( De pc startte niet meer op en ik heb een nieuw moederbord (MSI 770-C45) en nieuwe voeding (Cooler Master 600W iGreen Power) gekocht. Ik heb alles aangesloten en ik zette de pc aan. Alles klonk normaal, de fans gingen draaien de harde schijf rammelde enz. Maar er kwam geen beeld en de lampjes die normaal op de ontvanger van mijn logitech muis en toetsenbord aan brandde, branden nu niet. Ik heb de grafische kaart er in en uit gedaan, ik heb het bios gereset maar niks helpt. Ik ben ten einde raad, wat moet ik doen:( .

Link naar foto's

http://www3.snapfish.nl/snapfishnl/...ctureID=316323068011/a=9230654011_9230654011/

Laatst bewerkt:
Foto's zijn niet te zien:confused:

Ik vermoed dat je videokaart ook een flinke opdonder heeft gehad, dus kan waarschijnlijk zo de kliko in.
Wellicht kun je hem uitproberen in een andere machine ( vriend, kennis ) maar ik vrees het ergste:o

maar zonder videokaart branden de lichtjes van de muis/toetsenbord connecter ook niet. Dus ik denk dat hij niet goed in het bios komt of zo.

Gezien het feit, dat er niets anders gaat branden (muis etc.) denk ik dat je je aansluitingen nog eens goed na moet lopen.

Kan het zijn dat de cpu of ram is doorgebrand of is dat niet mogelijk?

Dat is zeer zeker mogelijk.
Gezien je twee voedingen koppeld krijgt de hele meuk nogal een overdosis.
Van de week hier op het forum iemand met precies hetzelfde experiment, de hele zooi verschroeid:shocked:

Beste,

Je vergeet een ding wellicht een van de belangrijkste heb je de speaker ook aangesloten, van de MOBO.
Aangezien je een nieuwe MOBO hebt moet hij een aantal piepjes geven bij het opstarten.
Hier kan je het storing zoeken stuk makkelijker maken, als ik jou was had ik de nieuwe mobo uit je kast gehaald en dan een voor een de componenten er op aangesloten.

Met vriendlijke groet,
Sjone.

Laatst bewerkt:
Ja je hebt gelijk dat had ik beter kunnen doen maar ik heb de audio op het moederbord aangesloten en er komen GEEN piepjes. Wat nu????

Ook even kijken of de CPU goed zit op het moederbord. Eerder meegemaakt met dezelfde symptomen zoals geen beeld, knipperende lampjes en/of piepjes. Is het controleren waard.

Beste,

Nee ik bedoel de speaker op de MOBO, als je een nieuwe MOBO koopt dan krijg je er een speaker bij die moet je aansluiten om BIOS piepjes te horen.
Zie de handleiding van je MOBO.

Met vriendlijke groet,
Sjone.

Het stekkertje met audio die aan de behuizing vast zit heb ik in het moederbord gestoken. Is dat wat je bedoelt. En ik denk dat cpu goed zit want boven de cpu zitten lampjes die aangeven of de cpu power krijgt en die zijn allemaal aan. Ik zal het toch eventjes voor de bevestiging proberen.

meestal als he geen piepjes hoord en er gebeurd verder niks is de cpu defect.
haal hem er maar eens uit en start op je zult waarschijnlijk geen verschil horen.

maar aangezien je hebt lopen klooien met een voeding zou ik het geheugen ook maar vervangen.

ik ben bang dat je echt alles om zeep heb geholpen.

Zal wel meevallen.
TS is namelijk vergeten windows opnieuw te installeren.
Met een nieuw moederbord is dit noodzakelijk.

Ja ik heb ook nieuwe harde schijf waar ik windows nog niet op geinstalleerd heb maar dat zou niet zo veel moeten uitmaken.

En nogmaals ik denk niet dat de cpu kapot is want de power lichtjes branden allemaal keurig van de cpu. Hoe kan ik de foto's zichtbaar krijgen? Ik heb nu de foto's via internet op een site geupload en de link in mijn vraag gezet.

Ik heb gecheckt of de cpu kapot is en ik denk het wel want de lampjes dienen er alleen voor dat ik weet dat de cpu power STEKKER er in heb gespot niet dat de cpu werkt. Ik heb de cpu van de onderkant bekeken en ik zag twee van de gouden bolletjes glinsterde een beetje. Zou dit gewoon vet zijn of is dit niet meer te poetsen/repareren?

De link in je vraag is niet te ontdekken, evenmin zijn je foto's te zien.
Heb je een bootable schijfje, windows, Hirens of een live cd van Linux.
Stop die er eens in en kijk wat er dan gebeurd.
Evt. in je bios aanpassen. (de opstartvolgorde)

Ik zal het eens proberen op te poetsen met een droge doek misschien glinstert hij daarna niet meer. maar als de pc niet eens in het bios komt heeft het denk ik niet veel zin om er in boot cd er in te stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan