pc kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjhaze

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
8
hey deze vraag gaat over een

600mhz P3
256 mb ram
40gb geheugen

mijn pc is al wat ouders maar deed het egt super. Ik heb eergisteren een andere 3d kaart gekocht 128MB en hij deed het heel goed. Maar ik wil me pc net aanzetten en hij deed het maar niet, hij ging niet aan, ook geen lampje branden of iets. Op een gegeven moment ging hij aan maar hoorde je net zon stroom tikje en het rook een heel klein beetje vaag. Dus ik openmakne mar ik zie niks. En wer aanzetten maar nu als je hem aanet gaan allen de lampjes van de pc branden maar geen beeld of opstartprocedure.

wat kan er aan de hand zijn?
 
oude videokaart als is terug gezet? zit hij goed in het slot ? Hoor je nog gekke bios piepjes?
 
voeding of moederbord niet defect dit al gecontroleerd.
 
Laatst bewerkt:
Is het een videokaart die zelf een ook spanning nodig heeft??
wat voor kaart is het>


En hoe zwaar is de voeding die in de pc zit? aantal wat dus
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een agp kaart want het is een oud systeem.

600mhz P3
256 mb ram
40gb geheugen
 
Ik bedoel je kan een agp kaart van 128 hebben
bv. een ATI radeon 9800 pro of iets in die richting

En je zou zoiets in een pc stoppen emt een 300 wat voeding, trekt ie het niet.
Op een radeon (of andere kaartmet exra voeding) moet je een stekker stekken voor ventilator en de kaart zelf.

Ik weet dat een 9800 serie minimaal een voeding van 350 wat nodig heeft.
Heeft hij dat niet dan springt je pc niet aan. De voeding springt dan in zijn "beveiliging"

Meestal na een of meer keer je voeding achter uit je pc te trekken en er weer in te stoppen reset je de voeding.
De condensatortjes enz. zijn dan ook gedeeltelijk opgeladen waardeoor je piekstroom bij het inschakelen minder wordt en dan springt je pc wel aan.

Als hij ok een onboard heeft zou ik ff de kaart eruithalen, monitor op onboard en kijken of ie dan wel opstart. DAn weet je gelijk of voeding overleden is of niet.


H
 
hey ik heb een Asus v9520 kaart erin. Was maar 40 euro ofzo maar was e rheel tevreden over. Maar ik heb net de oude kaart erin gedaan en hij doet nog steeds niks, hij gaat wel aan maar het scherm blijft zwart.

maar eergisteren heb ik dus die nieuwe gehaald (asus v9520)en erin gedaan. en Hij deed het perfect vond ik,maar vanmoren gng hij ineens niet aan,

Mijn pc staat altijd heel lang aan mishcien dat de kaart er niet tegen kon ofzo, en nu iets anders kapot is want ligt niet aan de kaart denk ik. Mishcien wel oorzaak van probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hoor je de computer wel aanslaan? HD test enzo?

probeer anders is een PCI videokaart.
 
nee dat doet hij niet. Als je hem aanzet dan doet hij niks, je ziet igg geen beeld
 
bjhaze zei:
nee dat doet hij niet. Als je hem aanzet dan doet hij niks, je ziet igg geen beeld

hoor je de ventilator van de koeling wel aanslaan? Kijk anders is of die wel draait?!
 
hey

k heb even gekeken en de ventilator draait gewoon. Er branden wel 4 rode lampjes in de pc naast elkaar maar kan ook normaal zijn. Het is dat ik een beetje verkouden ben maar elke keer al sik hem aanzet ruik ik volgens mij egt een vage lucht, maar is wel heel zwak en dat komt uit het enige ding wat egt geluid maakt (kom even niet p de naam)
 
Voeding al een keer omgewisseld dit kan ook het probleem zijn.
 
bjhaze zei:
hey

k heb even gekeken en de ventilator draait gewoon. Er branden wel 4 rode lampjes in de pc naast elkaar maar kan ook normaal zijn. Het is dat ik een beetje verkouden ben maar elke keer al sik hem aanzet ruik ik volgens mij egt een vage lucht, maar is wel heel zwak en dat komt uit het enige ding wat egt geluid maakt (kom even niet p de naam)
dat lijk inderdaad op de voeding
 
hmm als het de voeding is hoe kanhet dan ineens gekomen zijn? door de 3d kaart?

en wat kan ik er aan doen om het te maken ,vervangen?
 
bjhaze zei:
hmm als het de voeding is hoe kanhet dan ineens gekomen zijn? door de 3d kaart?

en wat kan ik er aan doen om het te maken ,vervangen?

nee dat ka gewoon een keer kapot gaan, het kan ook zijn dat je videokaart teveel stroom neemt!! Ja dan moet je hem vervangen, ik zou aanraden dan minstens 350watt
 
en kan de rest van de pc daar ook tegen als ik dan 350 watt zou halen
 
Maakt niet uit je kunt er dan meer hardware achter prikken zodat je meer over hebt in watt's
 
SJJ zei:
Maakt niet uit je kunt er dan meer hardware achter prikken zodat je meer over hebt in watt's

inderdaad, hij pakjt niet meer watt dan wat ie nodig heeft zeg maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan