pc kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batman755

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
81
hey,

Ik was op mijn computer aan het werken toen er ineens kortsluiting was(kwam door pc). toen we de elektriciteit herstelde probeerde ik de pc aan te zetten maar dit bleek niet meer te gaan. Nu is mijn vraag: ligt dit aan de voeding? of kunnen ook andere onderdelen hiervan de oorzaak zijn?

Als ik zeker weet dat het aan de voeding ligt zou ik er een nieuwe kopen en zelf in zetten. Maar ik moet dan wel zeker weten dat het probleem niet elders zit.
 
hey,

Ik was op mijn computer aan het werken toen er ineens kortsluiting was(kwam door pc). toen we de elektriciteit herstelde probeerde ik de pc aan te zetten maar dit bleek niet meer te gaan. Nu is mijn vraag: ligt dit aan de voeding? of kunnen ook andere onderdelen hiervan de oorzaak zijn?

Als ik zeker weet dat het aan de voeding ligt zou ik er een nieuwe kopen en zelf in zetten. Maar ik moet dan wel zeker weten dat het probleem niet elders zit.

Hoe weet je dat het korstsluiting was, hoe kon je dat zien.

Als er sprake is geweest van een stroompiek zijn zeer waarschijnlijk ook andere onderdelen aangetast.
 
het was wel degelijk kortsluiting omdat maar een klein deel van het huis zonder stroom kwam te zitten. Een stroompiek zou over het hele elekticiteitsnet moeten zijn?
 
het was wel degelijk kortsluiting omdat maar een klein deel van het huis zonder stroom kwam te zitten. Een stroompiek zou over het hele elekticiteitsnet moeten zijn?

Ja maar de stroompiek is vooral schadelijk bij pc's.
Hoe weet je dat de kortsltuing ontstaan is door de pc? Je was gewoon bezig...?
 
Ja ik was met de pc bezig. Opeens kortsluiting en toen ik de stroom weer aan had gezet kreeg ik geen leven meer in mij computer :confused:

<ik ging dus weg om de elektriciteit weer aan te zetten en toen ik terug kwam in de pc kamer rook ik wel iets verbrand... alles van elektriciteits toestellen in de kamer werken nog behalve men computer dus. Volgens mij moet het echt wel aan de computer liggen.

Maar zou ik gewoon dan een nieuwe voeding kopen? of denken jullie dat er een kans is dat er wel wat meer stuk is dan alleen de voeding?
 
Ja ik was met de pc bezig. Opeens kortsluiting en toen ik de stroom weer aan had gezet kreeg ik geen leven meer in mij computer :confused:

<ik ging dus weg om de elektriciteit weer aan te zetten en toen ik terug kwam in de pc kamer rook ik wel iets verbrand... alles van elektriciteits toestellen in de kamer werken nog behalve men computer dus. Volgens mij moet het echt wel aan de computer liggen.

Maar zou ik gewoon dan een nieuwe voeding kopen? of denken jullie dat er een kans is dat er wel wat meer stuk is dan alleen de voeding?
Zoals ik zeg: het ligt eraan of de voeding goed beveiligd is.
Welk merk voeding heb je?
Heb je een Qtec of ander goedkoop merk, dan vrees ik voor de rest van je hardware.

Neem je pc mee naar een pc shop. Vraag of je even een voeding van hun mag proberen om te kijken of de rest van de hardware nog werkt. En werkt het nog: dan koop je gelijk een nieuwe voeding (a-merk: dus Antec, Coolermaster, OCZ, Corsair, Chieftec etc)
 
Ik zou niet weten welk merk voeding ik heb. Staat dat op de hardware zelf? dan kan ik wel ff de pc open doen om te kijken. (Ik denk wel niet dat het zo'n geweldige kwaliteit zal zijn :confused:)

Maar ik heb hier nog wel een ander pc staan maar die is al meer dan 5 jaar oud. Kan ik gewoon die voeding nemen om te proberen of de rest van de pc nog werkt? Dan zou ik erna wel een goeie kopen. Of gaan dat niet dezelfde aansluitingen zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan