pc kast in bureau plaatsen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
580
Beste Leden.

Ik ben van plan om mijn desktop pc in een bureau in te gaan bouwen. Zodat ik geen kast meer naast me bureau hebt staan.
Heeft iemand een idee waar ik allemaal op dient te letten.

Dus alleen de pc hardware in een bureau. Zelf heb ik alleen ervaring met inbouwen van systeem in kasten die er voorbedoeld zijn verder niet
 
Laatst bewerkt:
Anders ga even naar het forum Highflow.nl :)
Als je je aanmeld kun je ook chatten, op dat forum zijn veel "echte" casemodders actief
Of zelf een topic maken voor hulp

bv. L3p zit vaak in de chat. En die is aardig bekend met z'n winnende mod:
http://www.l3p.nl/l3p-d3sk/all-pictures/
 
Heb ik ook eens gedaan; m.n vanwege het geluid. Maar ook bleek dat:
- de ventilatie op orde moest zijn, dus extra gaten maken en extra fans + voeding inbouwen.
- de houten panelen wel eens trillingen, gebrom etc willen doorgeven; zorgvuldig plaatsen op rubbers of vilt!
- Het gebruik van usb en cd/dvd niet optimaal was. Dat had ik gedeeltelijk ondervangen met een externe cd/dvd op het burreau...
- De aansluitingen achterop (stroom, video uit, geluid, etc.) werd nogal een bos draad en sommige waren eigenlijk te kort; voor de monitor heb ik ook een gat met een deksel (met sleuf) als kabel doorvoer gemaakt. Dit bleek wel te beperken waar ik mijn monitor nog meer kon zetten.

Dus overweeg vooraf goed wat en vooral hoe je het wil!
 
Ik probeer het op te lossen door water kooling te gaan gebruiken. Dus maar 1 ventilator aan de zijkant van het bureau met die van de voeding.
-Cd/rom speler gebruik ik niet. Alles via iso. Alleen nodig bij herinstallatie. Hopelijk komt er een windows versie die zich van uit een iso laat afspelen.

Het vibreren van het systeem had ik geen rekening mee gehouden.

De extra usb poorten wil denkelijk boven op het bureau gaan plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan