pc kast temp

• Onderwerp starter Onderwerp starter lamp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lamp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Hoi ik heb een aldi pc. Hij is terug uit herstelling vanwege het lawaai prob.
Nu heb ik geen lawaai meer mijn cpu is ook terug koud. Maar nu word mijn kast zo warm. tot 52 graden warm. Mijn grafische meet ook een omgevings temp van 50.
Volgens de support dienst maakt het niet veel uit als de cpu maar niet te warm is en de grakka ook niet.
Ik denk persoonlijk dat ik best zelf een fan bijplaats.

Je kan aan de achter zijde een fan plaatsen die afzuigt ,wordt je airflo ook beter.

Ah ik dacht achter de knop en vanachter te twee plaatjes van de vrije pci slotjes wegnemen waardoor er ook zo lucht doorkan. Wat ik nu ook zou willen doen is eigenlijk een fan controller aanschaffen ik vind dat de cpu koeler goed kan koelen maar hij springt wat laat op gang dus hij krijgt nog pieken tot 73 graden

Ik weet niet hoe de kast er uit ziet, maar als je twee pci plaatjes weghaalt, heb je kans dat je juist de airflow verstoord.:(

Achter de knop ruimte maken om lucht erin te laten lijkt me geen gek idee. Heb je daar niet de mogelijkheid om een casefan te plaatsen?

hmmz Ik denk toch dat het de beste mogelijk is zie hier maar eens.
http://www.supermarktpc.net/index.p...view&id=7900&catid=527&limit=20&limitstart=60
vanonder. Maar welke merken zijn goed in case fan's. ik zou hem persoonlijk met wat duck tape willen bestiggen zodat als d pc binnen moet dat ik geen probs krijg bij medion.

die twee pci plaatsjes steken tussen de grafische en de tv kaart. het is redelijk onderaan aan de kast. Ik wil eigen een airflow maken over de vloer van de kast. boven word het volgens mij genoeg gekoelt. want de voeding zuigt lucht aan uit de kast. Zodat de warme lucht rond de cpu verdwijnt.

Laatst bewerkt:
Bij het derde en vierde plaatje vanonder zie ik wel duidelijk koelgaatjes zitten. Hier zou ik inderdaad een fan plaatsen. Er is niet veel ruimte, maar als ik het goed zie, kun je er een 80x80mm fan kwijt. D'r zitten ook gaatjes om de fan met fanschroefjes of een boutje en een moertje vast te zetten.

Goede casefan's zijn o.a Enermax en Papst. De laatste is erg stil. Eventueel kijken of je een fan kunt aanschaffen die een regelaar heeft.

hmm er zijn geen gaatjes in de grond voorzien. die hebben de mensen zelf geboort dat wil ik dus niet doen. Ik wil het met plakband regelen. Zodat ik alles in originele staat kan terugbrengen als hij binnen moet

Moet ook kunnen, zeker met de reden waarom je het doet. Zorg wel dat het oppervlakte goed schoon is, anders gaat de plakband zo weer los. Eventueel kun je de fan op 7volt laten draaien(minder herrie), als deze geen regelaartje heeft. dit is simpel te doen met de aansluitingen die je nu in de kast hebt.:)

dank u voor de snelle reacties
ik heb al even rond gezocht volgens zou er een fancontroler van 19 euro zijn die in de diskette station past. en ik heb een koeler 80 * 80 *25 mm gevonden op voor 17 euro is dit goedkoop of moet het goedkoper kunnen
Ik denk dat op deze manier mijn hd en mijn grafische goed gekoelt gaan worden. alleen hoop ik dat de bedrading lang genoeg is. zodat ik mijn cpu koeler ook op die fan regelaar kan zetten.

CPU fan zou ik niet op die controler aansluiten, je kan hiermee problemen krijgen.
Net zo als je een regelbare fan, als CPU fan gaat gebruiken, dit kan ook storingen opleveren.

Dit heb ik zelf namelijk ervaren.:p
Zie deze topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=113276

Met een beetje mazzel kun je de CPU fan met Speedfan langzamer laten draaien/regelen.

Ik kan niets instellen van snelheden fans dit is afgeblokt door medion. Persoonlijk zou ik liever gehad hebben dat cpu fan rapper aangaat nu versnelt hij heel langzaam en de cpu word zo wel 73 graden later zakt de temp 62 graden.

Ja Die heb ik om mijn temps te meten maar ik merk niets verschil als ik bv automatische fan regelaar afzet en begin te spelen met de snelheden. Naar het schijnt zijn er bij de vorige aldi pc's gekraakte biosjes uitgebracht waar je dit wel kunt regelen

ik heb nu een enermax koeler gekocht de kast temp is met 10 graden gezakt. maar hij is wel luid.

okey ik heb het zo opgelost
http://users.tijd.com/~tdn60761/DSCF0295.JPG
dank voor je jullie adviezen.
Ik heb nu een enermax op volle toeren draaien 80*80 de kast temp is 8 graden gezakt. dus ik vind het een succes.
maar zou een papst koeler nog veel stiller zijn want ik vind hem wel luid op 3000 rpm.

Ik heb 5 van die Enermax fan's in mij kast zitten, inderdaad op volle snelheid zijn ze redelijk luid. Als je ze ongeveer een kwart langzamer laat draaien hoor je hem nauwelijks. Altans bij mij is dat het geval, maar dat kan ook komen doordat ik de kast van geluidsisolatie heb voorzien. Daarbij heb ik op de plekken waar de Casefan's zitten de koelgaatjes weggeslepen, dus heb ik ronde gaten waardoor de lucht vrij geruisloos door kan.

Mischien een paar tips voor je.
Kijk eens of je de stroom kabels, die nu zo'n beetje in het midden van je kast gebundeld zitten, zo te plaatsen dat ze voor een groot deel boven je hardeschijf zitten. Dit zal je airflow bevorderen, waardoor je de fan wat langszamer zou kunnen laten draaien.

Kijk een wat er gebeurt als je twee kartonnetjes maakt, die je aan twee kanten naast je fan plaatst. Wel zo, dat je eigenlijk een "tunneltje" maakt naar de lucht ingang van je kast. Op deze manier pakt de fan veel directer de buitenlucht.

een lucht inlaat op de front heb ik niet echt gaten daar zit nog een plastiek omhulsel rond. Waar hij nu lucht zuigt is de opening onderaan de kast tussen de plastiek omhulsel het ijzeren gedeelte van de kast.

Als ik de fan langzamer laat draaien tot ik er geen last mee van heb dan word mijn kast 45 graden warm. dit is nog altijd beter dan vroeger bij vollast 52.

boven de hd heb ik nog een beetje plaats ik zou de floppy sleuf kunen openen en daar nog een koeler zetten. dat kan dan wel geen 80 * 80 zijn.

Ik ben nog niet echt tevreden de temp is wel 8 graad gezakt maar ik heb lawaai en de kast is nog altijd 41 graden warm.

Als ik nog een extra fan in het diskette station plaats ga ik dan nog wel genoeg outake hebben. want ik heb een cpu koeler die rechtstreeks van buiten lucht zuigt en die fan 80*80. En voor outake steekt er in mijn voeding een 120*120.

ten eerste zou ik eens in de bios gaan sleutelen, bij mij namelijk kun je de cpu fan tot 5000 rpm zetten (een standaard) je moet wel uitkijken dat je niet het verkeerde doet

ten tweede zou ik nooit een pc van de aldi of zo kopen het duurt erg lang voordat je um terug hebt als ie kapot is en de videokaarten van medion zijn geoverclocked:mad: daarom is het zo goedkoop en met de koeling zijn ook vaak problemen (deze is er namelijk bijna niet)

mzzl en suc6

(zaterdag rowwe heze:D )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan