PC Kast Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

siebie505

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht,maar deze heb ik niet zelf gebouwd. (Vanwege speciale redenen)
Maar ik wil graag een nieuwe kast omdat ik hem dan in de toekomst makkelijker kan upgraden,het ziet er mooier uit en hij past beter bij mijn kamer.
Mijn PC is de MEDION PC AKOYA 5321 G. Link: Klikkie
Hier zijn mijn vragen:
Kan dat?
Welke kast moet ik dan hebben? (Formaat,aansluitingen,etc.)
Hoe moet dat?
Waar moet ik op letten?
Groetjes,
Siebren.

Ja dat kan,

Mini tower of groter als ik zo op het oog inschat.

Waar je op moet letten bij een kast is nogal persoonlijk. Goede airflow, koeling en geluid zijn algemeen. dan komen persoonlijke dingen als hoe de kast eruit ziet, waterkoeling voorbereid, lampen, plaats van de PSU in de kast, wegwerken van bedrading, afkoppelbare achterplaat, etc.etc etc.

Makkelijk, dat is een standaard tower (en dus groter dan een minitower ;) ) Alles waar ATX in past, past 99,9% van moederborden in.

En hoe zit het dan met de aansluitingen aan de voorkant?
Er zijn niet de zelfde aansluitingen aan de voorkant maakt dat uit?

Alleen voor jezelf (beetje flauw). In principe kan je moederbord de aansluitingen voor de voorkant leveren. Mogelijk heb je die kabels niet als je overgaat op een andere kast. maar die coolermaster heeft meer aansluitingen, niet minder, dus het verkleint je mogelijkheden in principe niet.

*edit* de coolermaster heeft geen kaartlezer aan de voorkant. maar mogelijk is die wel om te bouwen, afhankelijk hoe die is uitgevoerd in je Medion/

Laatst bewerkt:
Laatste 2 vragen:
Bij mijn kast zit aan de voorkant een heel fancy hot swap bay,ik heb geen flauw idee hoe ik hem open en hoe dat gaat als ik een nieuwe kast wil.
Hoe doe ik dat?
En hoe haal ik de onderdelen uit deze kast?

Hot swap bay zit in de kast, dus als je dat belangrijk vind moet je een kast zoeken met gelijkwaardige uitvoering. In principe veranderd dat niets als je het niet wil gebruiken. Je kunt de disk gewoon in elke kast stoppen.

Hoe haal je alles uit de oude kast? met een schroevendraaier. En dat bedoel ik letterlijk. Alles in een PC zit met 1 maat (kruis)schroefkop in elkaar. Je hebt dus 1 schroevendraaier nodig om alles uit en in te bouwen. Soms een tangetje of een platte schroevendraaier als hulpmiddel, maar dat is alles.

Haha dat snapte ik wel,maar ik zie geen schroefjes aan de buitenkant van mijn kast,mischien ben ik wel gewoon blind hoor maar ik zie ze niet.

Meestal in de rand aan de achterkant. Of het zijn duimschroeven die je met de hand los kunt maken. Ik ken deze specifieke uitvoering niet, maar ingewikkeld is het waarschijnlijk niet. kijk vooral eens goed naar de achterkant of anders een handleiding zoeken voor deze kast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan