PC kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrgnex

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Ik heb een systeem in elkaar gezet maar nu ben ik niet tevreden over de temperaturen. Ik denk dat dit aan de kast ligt.
Huidige systeem:
http://tweakers.net/gallery/574353?inv_id=542093#tab:inventaris

Nu ben ik van plan een ssd aan te schaffen.
Maar ik moet ook een nieuwe kast.
Alles loopt op stock speed.

Ik zit te denken aan de Cooler Master N300 maar kon daar niet al te veel reviews over vinden en wat ik me vooral afvroeg was: zal de Cooler Master N300 betere temperaturen geven dan mijn huidige kast?

Bijlagen

• Idle.PNG
    Idle.PNG
    23,3 KB · Weergaven: 31
  • Game.PNG
    Game.PNG
    18,7 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Wat is er dan mis met die temperaturen? Ik denk eerder dat de temperatuur bepaald wordt door je fan profiles dan doordat je een slechte kast hebt.

Wat is er dan mis met die temperaturen? Ik denk eerder dat de temperatuur bepaald wordt door je fan profiles dan doordat je een slechte kast hebt.

Ze lijken mij nogal hoog. Ik zou nog wat willen overclocken en ook sowieso mijn GPU koeler houden. Ik heb het idee dat de GPU de luchstroom blokkeert omdat dit niet de grootste kast is.

Welnee, die temperaturen zijn dik in orde. De hd 6850 lijkt me nou niet zo'n overclock kaart hoor, dit zijn de meeste mainstream kaarten ook niet.

Welnee, die temperaturen zijn dik in orde. De hd 6850 lijkt me nou niet zo'n overclock kaart hoor, dit zijn de meeste mainstream kaarten ook niet.

Het is een MSI R9 280X ;)
Ik had gelezen dat je CPU ongeveer 50 graden moest zijn tijdens gamen en je GPU 70.
Klopt dat? want in dat geval kan ik dus niet overclocken.

Heb je de aanwezige fans (voor/achter) ook aangesloten? en naar welke kant word de lucht heen geduwd?

EDIT: ik zie dat je de CPU-Cooler op max hebt staan, en toch een hoge temp.. Hoe zit het met je koelpasta van je CPU??
En hoe komen de temperaturen naar buiten met bijvoorbeeld het programma "Speccy"? (ik heb Speedfan niet zo hoog..)

Laatst bewerkt:
Kijk eens met het programma MSI Afterburner, houd hiermee de temperatuur en de fan speed in de gaten. Want het zou best kunnen zijn dat je nog wel wat meer capaciteit hebt om over te klokken, maar dat je koeling zich nog wat inhoud om jou te laten genieten van je game zonder een tornado te veroorzaken.(veel lawaai te maken met hoge fan speed)

@whittey, Ik ga er vanuit dat de ts alleen z'n temperaturen bepaald met speedfan, en dat de fan speeds niet worden beïnvloed door die waarde van 100%.

Laatst bewerkt:
Heb je de aanwezige fans (voor/achter) ook aangesloten? en naar welke kant word de lucht heen geduwd?

EDIT: ik zie dat je de CPU-Cooler op max hebt staan, en toch een hoge temp.. Hoe zit het met je koelpasta van je CPU??
En hoe komen de temperaturen naar buiten met bijvoorbeeld het programma "Speccy"? (ik heb Speedfan niet zo hoog..)

Ik heb voor, achter en aan de zijkant een fan en die draaien allemaal op volledige snelheid. Bijgevoegd zijn wat foto's van mijn kast en speccy resultaten (die zijn wat dubieus).

Bijlagen

• IMG_20140122_220409.jpg
    IMG_20140122_220409.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20140122_220610.jpg
    IMG_20140122_220610.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 25
  • Idle Speccy.PNG
    Idle Speccy.PNG
    56,8 KB · Weergaven: 27
  • Game Speccy.PNG
    Game Speccy.PNG
    53,1 KB · Weergaven: 29
@royb3 Bedankt. Ja ik heb inderdaad nog wat ruimte maar ik vind hem nu al aardig luid tijdens het spelen van bf4 (ongeveer gelijk aan een stofzuiger op 5 m afstand).

Laatst bewerkt:
Dat houd je vermoedelijk toch wel met zo'n high end kaart, verder ziet je kast er ruim genoeg uit, haal die fan er van de zijkant weg. De luchtstroom die moet via de zijkant van de videokaart juist ontsnappen(MSI Twin Frozr II). eenbetere optie is mo de fan voorin de pc te stoppen als er al niet een is.

Laatst bewerkt:
Dat houd je vermoedelijk toch wel met zo'n high end kaart, verder ziet je kast er ruim genoeg uit, haal die fan er van de zijkant weg. De luchtstroom die moet via de zijkant van de videokaart juist ontsnappen(MSI Twin Frozr II). eenbetere optie is mo de fan voorin de pc te stoppen als er al niet een is.

Ik had die fan er op gedaan om de kaart wat koele lucht toe te sturen. De fans op de kaart zuigen namelijk (het zijn Twin Frozr IV trouwens ;)). Nu dacht ik dat de andere kast die ik op het oog had beter zou koelen want die heeft meer fan aansluitingen, is groter, een grotere fan achterin en een voeding op de bodem. Ik heb in mijn huidige kast natuurlijk ook een fan voor in ;) Zo gaan mijn spullen wat langer mee en kan ik nog iets overklokken. Klopt dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan