pc klapt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinawou

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
hallo
sind 3 weken heb ik een vriendin van mij een nieuw pc gekocht :het is de ASROCK
K7S41GX
.Ze hadden gezegt dat hij 2200 MHZ was maaar hij geeft maar 1500 aan.
nu is het zo dat ik xp erop wilde zetten . kreeg ik alsste het bericht dat hij dat niet deed omdat de configuratie op het mainbord niet goed was geinstalleerd.
toen heb ik windows ME erop gezet . nou dat ging dus wel . Probleem is nu dat hij of achter elkaar blijft uitslaan of dat je bv rustig eebn uurtje bezig bent en dan opeens ook weer uitslaat.
wieckan mij helpen .
vr gr marina
P.S
ik weet niet of ik nu op het goede adres zit voor dit onderwerp

het bekende fbs probleem.
je moet de fbs op 266mhz zeten dan is het pas 2200+
kijk in je boekje hoe je dat moet doen kan in de bios,
bij oudere is het een jumper op het moederbord.

Asrock FSB moet je instellen via jumpers. staar duidelijk in de gebruiks aanwijzing bij montage geheugen.:thumb:

hoi
ook bedankt . ik bewaar al de perichtjes en ga vanavond aan het werk. dus hoe meer tips hoe beter.
gr marina

Kijk wel eerst even wat voor processor het is. In het geval van een AMD 2200+ die draait op 1800 mhz. Dus zet dan je fsb niet te hoog. Je fsb moet dan op 133 mhz staan en je multiplier op 13,5. :thumb:

hoi
ook weer bedankt , sla alles op en vanavond beginnen we met zn tweeen alles na te lopen .
gr marina

Geplaatst door virtuosa
je kan altijd terug komen in elk geval als het niet lukt :D

hoi, ik heb er een cd en een boekje erbij.
de laagste fsb is 200 mhz en kan hem dus niet op 133 mhz zetten.

Geplaatst door petje11
Kijk wel eerst even wat voor processor het is. In het geval van een AMD 2200+ die draait op 1800 mhz. Dus zet dan je fsb niet te hoog. Je fsb moet dan op 133 mhz staan en je multiplier op 13,5. :thumb:
vind dat wel vreemd ff wezen googlen en daar is die,
op 266 maar er zijn er veel verschilende van das waar.

Zat ff na te denken en ik denk dat ie idd ook op 266 moet op dat bord. Sorry.............:o

wordt nu zo langzamerhand moedeloos . wil maar niet lukken.
marina:evil:

ook niet op 200 fsb ?
heb je meer info over de prossesor
kan zijn dat je toch een heb die draai op 266 als dat,
zo is zou je het moeten ruilen neem wel je boekje mee.

hoi ga het weer proberen
maar dat ruilen gaat een beetje moeilijk ,heb deze pc gekocht rechtstreeks van de fabrikant in duitsland. van zo'taiwanees .die heeft die depandance in duitsland ,

o is dus geen zelf bouw raar dan dat die het niet gelijk,
goed heben gedaan

pc klapt dteeds uit

hoi ja is heel gek maar ik ga ze maandag wel evenbellen.
gr marina

hoi nog steeds geen stap verder.. komt natuurlijk ook doordat ik dat rot engels niet machtig ben , ook is het zo heb je net al die die zettingen gedaan in de bios slaat hij weer uit zonder dat je het hebt kunnen saven .
dus welke reddende engel weet nog iets

gr marimna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan