PC klinkt als kettingzaag!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lange Pier zei:
van je fouten leer je het meest.:evil:

:D Dat is een ding wat zeker is :D , wat dat betreft zijn de meeste zo wel wijs geworden (geld ook voor mij :p )

net even naar de computerzaak van hier gelopen.. namelijk net de pc open'gesloopt', maar ik kreeg de voedingkastje niet open hoor, wel ff uitgezogen maar hij doet het nu nog steds. moet wel zeggen dat de lucht nu een stuk kouder is!

vertelde mij dat ze een nieuwe fan er niet in konden zetten, dan moest het gewoon een hele nieuwe voeding worden, zou me €30 euro kosten, en als ik het laat inbouwen + €40, voor een paar stekkers en schroefjes :S

nou goed..... ik denk dat k dat dan dus maar doe!

Een voedings fan die niet vervangen kan worden, dat is nieuw voor me.:confused: Het lijkt me stug dat er een zeer apart maat fan in zit. Meestal zijn ze 80x80 mm of 90x90 mm. Het kan dat de vast gesoldeerd zitten, maar veelal is het een stekkertje.
Daarnaast een voeding van € 30,- zal niet al te veel soeps zijn.:(

Hoezo kreeg je het voedings kastje niet open?
Deze zit aan de achterkant van de pc met 4 scroeven vast, als je hem eruit hebt, kom je de scroefjes tegen om de voeding open te maken.

Laatst bewerkt:
nou.........hij ging kijken maar hij zei dat ze mijn maat niet hadden (had de maat niet eens opgemeten).......en ik heb zelf geprobeerd dat kastje open te krijgen maar die schroefjes zijn zoiezo al niet los te draaien, niet te bedenken dat het ijzer zit rond gedraaid enzo

Als je wat ervaring hebt, kun je zonder te meten wel de maten zien hoor.:) Weet je toevallig welk merk en type voeding je hebt?

ik lig hier op de grond met me hoofd in de pc hahaha.. :o

er staat op: fsp group inc?
modelnr: fsp215-60PNA(PF).

Koop een goedkoop setje kruiskopschroevendraaiers type Philips, en schroef dat ding eruit met schroevendraaier nr1, dan schroef je die voeding open met nr0, daarna de verntilator met nr1 of 2, trek het stikkertje er een stukje af en spuit daar een drupje teflonspray in.:thumb:

Of koop een 80 mm fan, en ze die erin, misschien moet je ook nog solderen, leer je dat ook gelijk, wel met harskernsoldeer 60/40.:D

Door het model nummer ben ik er achter dat je een Fortron voeding van 215Watt hebt, helaas kan ik er niet achter komen welke maat fan erin zit.:( Geziend e Wattage zal de voeding wel aardig op leeftijd zijn.

Ik heb geprobeerd de voeding open te krijgen maar het lukte gewoon niet :S aan de achterkant zat een rooster, en dan zat er iets van een beugel op, deze heb ik er afgehaald maar dat ding stelt ook niks voor volgen mij zit dat er voor niks op. :evil:

aan de zijkant zitten 2 schroefjes maar die zijn niet los te krijgen, ik draai ze dan wel maar ze blijven gewoon er in zitten! aan de ''voorkant'' waar dus de stekkers & voorkant van de fan zit, zitten ook schroefjes maar deze zijn ook niet om hem open te krijgen.

ook is het zo dat de hoekjes van de voeding zijn omgevouwen naar de andere kant toe, dus dat zou ik moeten ombuigen :S

Het is gewoon een U kap over een U gedeelte, en aan de randen daarvan zitten de schroefjes, totaal 4 stuks, die andere schroefjes zijn meestal bedoeld voor een transfomator, vaak zit er ook nog een stikker overheen met een waarschuwing voor de garantie en/of de fabricagedatum.

Ken/heb je geen handig iemand die dat even voor je wilt doen?

Toch moet hij dan aan 1 kant moeten worden omgevouwn omdat hij daar gewoon vast zit, het is geen dekseltje ofzo wat ik er af kan halen..
zelf kan k dat ook wel. heb et alleen al 20x geprobeerd :P

Nou, ik heb er al heel wat uit elkaar gehaald, er zijn wel andere systemen, maar nog nooit een voeding gezien waarbij ik iets moest gaan buigen, die dingen worden zo gemaakt, dat ze gemakkelijk in elkaar gezet kunnen worden, en daardoor ook gemakkelijk uit elkaar gehaald kunnen worden, er worden wel eens lipjes gebruikt om de verbinding wat steviger te maken, maar buigen, nee, nooit gezien, maar ja, wat niet is...........

haha. kijk dit is de bovenkant van mn voeding.. hahaha... als ik 3+4 dus terug zou vouwen dan heb ik er nog niks aan want 1+2 zitten gewoon vast.

Bijlagen

• voeding.jpg
    voeding.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 36
kan ik die teflon spray neit gewoon van buitenaf en beetje op die van in het midden spuiten :rolleyes:

Aan de randen van de zijkanten, vanaf de onderkant gezien, zitten daar geen schroefjes?

Heb net even gekeken voor de zekerheid, nog 6 werkende en 4 kapotte liggen, allemaal hetzelfde principe, 2 gebogen platen in u vorm in elkaar geschoven en verbonden met 4 schroefjes, andere smaken heb ik ook niet gezien.

Laatst bewerkt:
Ik zal het je sterker vertellen, van onderaf kan je al helemaal niks open maken, dan is het gewoon 1 vlak met 4 delen omgebogen.. :cool:

dirtyblonde zei:
kan ik die teflon spray neit gewoon van buitenaf en beetje op die van in het midden spuiten :rolleyes:

Nou, het lagertje zit onder de stikker, en de stikker zit tegen de achterkant/binnenkant van de voeding.

Lange Pier zei:
Nou, het lagertje zit onder de stikker, en de stikker zit tegen de achterkant/binnenkant van de voeding.

Nou dat gaat hem dus niet worden. Maar ik zie geen schroefjes waarmee de U-kappen aan elkaar verbonden kunnen zijn hoe gek het ook is :confused:

Er zitten aan 1 zijkant 2 groter schroefjes, maar die houden van de buitenkant niets vast, waarschijnlijk de FAN zelf. aan de achterkant zit het rooster, daar zit een beugeltje boven, wat had kunnen dienen als samenhouder van 2 delen, maar als ik deze erhaal zit het ook gewoon gebogen.
De andere zeikant zit allen een stukje omgebogen, zonder schroefjes.

Lange Pier zei:
Helaas..:(

Dan toch maar een nieuwe voeding?

hij is nu al weer een tijdje stil (haha). Kast staat ook al een paar uur open.. Zal is kijken hoe het de komende dagen gaat, maar zal hem vast wel moeten vervangen idd.

Maakt het dan nog uit welke/watvoor voeding ik neem, en is die 30 euro veel geld ervoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan