PC klokken gelijk zetten over netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSimple

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2003
Berichten
7
Weet iemand hoe ik de klokken van alle pc's in een netwerk gelijk kan zetten met één van de pc's. Of nog beter, gelijk kan zetten met de klok in mijn router, die haalt namenlijk de tijd van internet. De mooiste oplossing zou een progje zijn die de klokken automatisch gelijk zet, bijvoorbeeld iedere dag of zo.
 
Nettime kan dat. Het hangt van je router af of je met hem kan synchroniseren, anders stel je 1 computer in als diegene die de tijd van internet haalt (ntp.providernaam.nl is meestal het beste) en dan geef je bij de anderen het ip-adres van de 1e op als server. Met nettime kan je zelf ook voor ntp-server spelen.
 
Windows XP heeft eigen timesync ingebouwed die 1 x per 7 dagen synced met time server op internet.

ik zelf gebruik voor de 98 machine die hier nog aan het netwerk hangt gewoon bat filetje die bij opstarten word uitgevoerd.

net time \\computernaam /set /yes

en of je het van router kan gebruiken tja, ligt aan routers, sommige vigors hebben bv functie voor time sync maar dit is alleen voor intern gebruik van router zelf, dit kan je niet gebruiken voor je netwerk.

mocht je hier allemaal niks aan hebben dan kan je hier altijd nog kijken voor een gratis programma(s) die deze fucntie ook kunnen vervullen.

http://download.com.com/3120-2001-0...ount=&daysback=&swlink=&os=&li=49&dlsize=&ca=
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan