PC knalt eruit door windows netwerk :S!

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Hallo!

Ik heb een PC gebouwd voor een vriend en alles is dik in orde op 1 probleem na.
Ik heb zijn PC op mijn netwerk gehangen via een switch, alles werkt op het eerste gezicht, de gedeelde internetverbinding (op de computer "main" in het netwerk) werkt goed, LAN-verbindingen geven aan dat alles verbonden is.....
Maar het moment dat ik via "Mijn Netwerklocaties" probeer een bestand te starten vanaf de desktop van de "main" computer, schakelt de computer zichzelf uit. Geen blauw scherm. Geen "de computer is hersteld van een ernstige fout"-blabla... Ik hoor de powersupply van de computer gewoon uit "klikken".
Ik heb vervolgens ookbij een andere computer geprobeerd om bestanden te kopieren of te starten. Hetzelfde verhaal. Ik heb geprobeerd bestanden van een andere computer naar die computer te sturen... Hetzelfde verhaal. Ik heb op een andere computer een server gestart zodat ik daarvanaf alle bestanden kon downloaden met die gebuggede PC. Hetzelfde verhaal!

Nogmaals: de internetverbinding werkt wel goed! Brrr...

Alvast bedankt voor het antwoord! :p

De eerste plek waar je moet gaan kijken is Logboeken op zowel de 'client-pc' als de 'server-pc' ("main" in jouw verhaal).

Op de client-pc kijken naar de logboeken Toepassingen en Systeem, op de server-pc kijken naar de logboeken Systeem en Beveiliging.

Natuurlijk vooral voor momenten van Opstarten van de Windows, maar zeker ook van de momenten van 'kopieren/starten' vanaf de client-pc.

Logboeken starten met: Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe

Daarnaast is het ook van belang wat je van de server vandaan haalde. Waren dat alleen uitvoerbare programma's? Of ook 'gewone' bestanden, zoals tekstdocumenten etc.
Ook van belang is of je die bestanden 'startte' of dat je ze alleen maar kopieerde.

We horen wel wat meer van je.

Tijs.

Goed dat je t vraagt, ik zal vanmiddag even kijken (zit nu op school). Over het algemeen bij het kopieren naar/van en het starten van programmas (exe) viel hij uit. Bij het openen van bijvoorbeeld bmp's liep hij keihard vast. Het probleem komt voor bij beiden het uitvoeren van bestanden alsmede het kopieren van bestanden.
Ik zal kijken naar het logboek en hartstikke bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb even gekeken en het blijkt dat de PC zichzelf alleen maar uitschakelt bij executables. Zowel bij het kopieren als het starten ervan.
In het logboek op de "server" wordt niks vermeld bij beveiliging en systeem op het tijdstip dat de client uitvalt.
Op de client onder "system" staat er op dat tijdstip een vermelding waarin staat "The redirector failed to determine the connection type", nogmaals, dat gebeurd alleen bij executables.
Alvast bedankt! :).

Ik heb even voor je gekeken, en alleen maar meldingen gezien die algemeen waren, dus niet gerelateerd aan executables alleen.
Een paar tips:
1. Je kunt, zodra je een geschikte 'gedeelde map' gevonden hebt in Mijn Netwerklocaties, rechtsklikken en er een schijfletter aan toekennen. Ik raad je dit aan, en kijk dan of je probleem nog optreedt (dus alleen nog executables openen via schijfletters, niet meer via 'Bladeren').
2. Download Belarc Advisor hier, update hem helemaal, en kijk op de client (en wellicht ook op de server) of Belarc aangeeft dat er nog hotfixes van Microsoft missen.
3. Draai de .exe bestanden een keer lokaal op de server. Indien dat problemen oplevert, is wellicht de .exe niet goed danwel de .exe bevat een virus of iets dergelijks.
4. Schakel tijdelijk alle anti-virus tools uit op zowel de server als werkstation. Als dat werkt, schakel dan eerst weer de anti-virus tools op de server in. Als het blijft werken, dan moet je bij jezelf te rade gaan of je misschien virussen over je netwerk aan het openen bent danwel dat je lokale anti-virussoftware 'fout' is (misschien met een update te verhelpen).

Succes,

Tijs.

Ik zal kijken, bedankt voor je advies!
Het ligt in elk geval niet aan de executables, want nadat ik deze gebrand heb en op de PC uitvoer is er helemaal niks aan de hand verder :confused:. Ik zal je tips checken en kijken wat er dan gebeurd. Het is wel vreemd allemaal :p.
Verder als ik met een andere PC executables open van de hoofdpc werkt alles perfect. De client waar we het over hebben is splinternieuw en heeft (nog) geen antivirus/firewall.

Laatst bewerkt:
Start hij opnieuw op? Of valt hij gewoon uit? Ik zou eens een ander netwerkkaartje proberen.(als die onboard is: uitschakelen en pci kaart gebruiken)

Hij is inderdaad onboard en hij valt uit zonder opnieuw op te starten. Ik zal ff een pci'tje gebruiken en de resultaten posten!

Met een PCI netwerkkaartje (Realtek) werkt alles wel naar behoren. Probleem opgelost denk ik zo. Onboard lan laat ik lekker voortaan uit staan :p.

Zeer aparte oplossing, maar blij dat het voor je werkt nu! :thumb:

Tijs.

Inderdaad... Naja, ben blij dat het werkt allemaal. Harstikke bedankt voor jullie hulp! :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan