Pc komt niet eens tot bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smarkiet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Hallo,
Al een paar jaar heb ik een p400 64mb met dvd speler en brander staan. Nooit problemen mee gehad. Tot dat ik laatst m'n brander bij iemand anders nodig had. Dus brander eruit gehaald en in andere comp ingebouwd. Geen probleem. Maar toen ik m'n brander weer wou inbouwen in m'n eigen comp begonnen de problemen. Alles weer aangesloten zoals het hoorde (volgens mij), start m'n comp op maar hijkomt niet verder dan bij het detecteren van de cd/dvd roms. Nou viel het me op dat het lampje van m'n brander niet meer brande. Misschien had ik dus wel een fout gemaakt met de kabels van de voeding. Dus kabels verwisseld en toen deed ie helemaal niks meer. Toen heb ik maar de brander eruit. Hd was toen dus aangesloten op primary ide en dvd op secundary ide. Bij de hd kon ik geen verschil vinden in het verplaatsen van de jumpers. Maar als ik nu de comp aanzet zegt m'n monitor now signal en hij blijft maar steken in de eerste seconden van het opstarten. Het is denk ik wel een verwarrend verhaal, maar ik heb niet zoveel computerverstand dat ik dit zomaar kan oplossen. Wie o wie kan mij helpen???

Lijkt me verstandig even je BIOS helemaal te resetten, dit kan door de batterij op het moederbord er voor een paar minuten af te halen of door gebruik te maken van een zgn. reset jumper op je moederbord, kijk hiervoor in het boekje van je moederbord.

Krijg je nog zgn "beep" codes, dus piepjes bij het opstarten?

Zit de kabel van het beeldscherm goed aangesloten?

Groetjes,
Bennie

Zal proberen om bios te resetten.

De kabels van de monitor maken goed contact.

Misschien is onverhoopt de videokaart uit z'n slof gesprongen, druk die nog 'ns stevig aan. suc6

Controleer eerst of de kabels goed zijn aangesloten. Dit is het meest voorkomende oorzaak.

Hallo

Enkel de voeding aankoppelen bij wijze van test.....

De c.d. r.o.m. drive zou dan bij het krijgen van voedingsspanning zichzelf moeten initialiseren.....

Ook het openen en sluiten v/d drive moet dan werken...

Indien je dan een c.d. invoert , dan zou je ook moeten vaststellen dat deze wordt gelezen....

Indien dit alles korrekt werkt , dan kun je eventueel verder testen en ben je al zeker dat de betrokken drive korrekt werkt.....

Een gokje ??? i.d.e. kabel verkeerd om aangesloten ????

Hopelijk net dat ietsje dichter bij de oplossing.

Peter

Het probleem is (gelukkig) opgelost. Ik heb de batterij van het moederbord er een tijdje uit gehaald en er weer ingezet en toen deed ie het weer. Nog hartelijk bedankt voor alle tips.

Mvg

S.markiet

Hallo

Gellukkig voor u .....

Geen onkosten en ....systeem draait terug ....

Enjoy the hobby..........

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan