PC komt niet op het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakiej

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
1.424
Hallo,

Ik heb deze week een nieuwe router gekocht. (Sitecom NitroXM 802.11g)
Het is de bedoeling dat ik later een draadloze verbinding leg tussen diverse PC’s in dit huis maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Ik heb eerst de oude router verwisseld door de nieuwe. Op PC 2 heb ik verbinding met het net maar op PC 1 krijg ik het maar niet voor elkaar. Met de oude router had ik wel gewoon verbinding met het net op die PC.
Het ligt dus aan de instellingen van PC 1 zelf.
De stekkers zitten keurig aangesloten. Als ik naar: http://192.168.1.1/ ging kreeg ik de wizard van de router te zien, maar nu ook niet meer. (IE) Als ik het in Firefox probeer kan ik wel bij de instellingen van de router komen.
Als ik er naar ping komt er te staan: PING: Verzenden Mislukt. Foutcode 65.
Bij de eigenschappen van m’n LAN-verbinding zie ik wel staan dat er allemaal gegevens worden verzonden/ontvangen maar ik kan nog steeds geen verbinding met het net maken.
Bij de pagina van de router staat er:

Internet Status:
IP-adres: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Gateway: 0.0.0.0
Connectie modus: Dynamisch IP Adres
DNS Server: 0.0.0.0

Ik maak gebruik van XP Home, en heb ADSL.

Wie kan mij verder helpen?
Bij voorbaat dank,
Simon
 
Dat was ik vergeten te vermelden, ik had de firewall uitgezet.
Ik zie daar geen bestandje staan. Wel een soort wizard om te kijken waar het probleem aan zou kunnen liggen. Hij geeft dan elke keer aan dat het of aan mijn bekabeling ligt, of dat ik naar de helpdesk moet bellen.
Aan de bekabeling ligt het niet, want op PC 2 doet in@ het wel.
Bedankt voor je reactie,
Simon
 
En als je kabels eens wisselt,maak dat wat uit ?
 
Kun je van beide computers eens een uitdraai geven van het commando ipconfig /all en die op het forum plaatsen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan