pc komt niet uit hibernation

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumif1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
94
Beste,

mijn pc met windows 7 wilt niet uit hibernation(=sluimerstand?) meer komen. Als ik mn pc aanzet krijg k het blauwe scherm te zien waar staat "resuming from hibernation". Hierop blijft de pc hangen. resetknop werkt niet, dan begint de pc gewoon weer opnieuw met uit hibernation komen, en reset door aan/uit knop 5 seconde in te houden werkt ook niet, aangezien de pc na t indrukken gewoon gelijk uit gaat, en bij aanzetten weer vrolijk uit hibernation komt.
Toetsenbord en muis kan ik beide niet gebruiken (ik vermoed omdat ze usb zijn en dat dan nog niet opgestart is ofzo...). Heb ook nog geprobeerd te resetten door mijn voeding uit te schakelen (via schakelaar op de achterkant), maar ook dat had geen effect.

Oplossing die ik nu in gedachte heb is om het batterijtje dat op mijn moederbord zit even eruit te halen en weer erin te doen. Kan iemand van jullie bevestigen of dit er voor zorgt dat mijn systeem gereset wordt zodat ik gewoon weer kan opstarten, en/of heeft iemand nog een alternatieve oplossing toevallig?

Hopende jullie hierbij genoeg geïnformeerd te hebben,

Martin
 
Batterijtje eruit halen zal geen effect hebben op het opstarten.
Het BIOS wordt daardoor wel ge-reset waardoor misschien je toetsenbord/muis het doen.
Je zal je PC in veilige modus op moeten starten door op F8 te blijven drukken (tappen) tijdens het opstarten.
Aangezien je toetsenbord+muis het niet doen zal dat erg lastig zijn.

Heb je misschien de mogelijkheid om een PS2 toetsenbord aan te sluiten of zit er niet zo'n aansluiting op je PC.

Groeten Marcel
 
Heb een PS2 toetsenbord aangesloten, en alhoewel het op F8 drukken geen effect leek te hebben, ging de pc nu ineens wel gewoon uit hibernation (daar waar het de afgelopen 5 keer niks wilde). Lijkt erop alsof het zich uiteindelijk vanzelf heeft opgelost. Bedankt voor je hulp iig hoogteijling!
 
Wel eigenaardig, maar het belangrijkste is dat je geholpen bent :)
Heb je nog in je BIOS gekeken of je USB ingeschakeld staat (iets van USB legacy of USB keyboard support of zoiets)

Groeten Marcel
 
USB werkt gewoon weer, was denk ik meer het probleem dat hij gelijk bij het scherm "resuming from hibernation" al vastsloeg, waardoor ik er niks mee kon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan