PC kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Ik heb deze computer op het oog.

De volgende programma's moeten er op kunnen draaien:
  • Photoshop CS4
  • Dreamweaver CS4
  • Illustrator CS4
  • Bridge
  • Notepad++

Verder wat 'standaard' dingen als:
  • Office 2007
  • Windows Live Messenger
  • Windows Live Mail
  • Internet Explorer 7
  • Mozilla Firefox 3
  • Itunes

Mijn probleem is vooral: Photoshop en Illustrator, gaat die pc het trekken?

Iemand die zijn mening kan uiten?

Groetjes,
Niels

P.s Ik weet dat er veel mensen ontevreden zijn over Packard Bell, dan gaat het vooral om laptops, ik denk persoonlijk niet zoveel mis is met Packard.

De Core 2 Duo is een instap model, het laagste wat er is. Heb weinig verstand van photoshop maar volgens mij bij sommige opties zul je toch wat CPU power nodig hebben. Ik zou een betere CPU aanraden.

Mijn pc met een:

AMD athlon XP 2800+
512 mb geheugen
geforce 5200FX

draait photoshop CS3 probleemloos... Dus dat zal niet echt het probleem zijn. Maar ik denk dat je wel een betere pc kan kopen voor dat geld. Moet er een beeldscherm en toetsenbord en muis bijzitten? Je kan mss er ook een laten samenstellen bij alternate ofzo. Enkele helpmijers zullen je wel kunnen helpen hierbij.

toetesenbord en muis liever er niet bij...
Ik wil graag 18" of 19" scherm, maar dat kan ik ook los kopen...

Iemand die mij misschien kan helpen?

Tja, ik zou iets meer besteden als ik jou was.
Aangezien een scherm al snel 150 euro kost (minimaal 130 euro voor een 21 inch scherm)

Wil je een samengestelde pc, dan kan je gewoon niet op tegen die kant en klare pc's, want die bouwers hoeven geen 100 euro voor een vista licentie te betalen.

Maar ga je net een prijsklasse hoger, dan heb je wel wat:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[59299]=1&product[96523]=1&product[88545]=1

Veeeeel betere processor met name.

Ik denk dat het grootste 'probleem' van de PB de videokaart gaat worden, dat is een on-board kaart die al een jaar of 2 meegaat en bij het uitbrengen ervan al niet echt een hoogvlieger was.
Nou hoef je voor grafische programma's geen high-end videokaart te hebben, maar deze is wel erg low-budget en achterhaalt.
Uit diverse tests blijkt dat Intel nog steeds de beste processor is om grafische programma's te draaien, dus wat dat betreft val ik 'marsmannetje' af.
Alhoewel de Phenom II X3 710 het natuurlijk veel beter zal doen dan de Dual Core E2220 van de PB. (dat is dus geen core2duo maar 'slechts' een 'dual core')

Ik denk dat het grootste 'probleem' van de PB de videokaart gaat worden, dat is een on-board kaart die al een jaar of 2 meegaat en bij het uitbrengen ervan al niet echt een hoogvlieger was.
Nou hoef je voor grafische programma's geen high-end videokaart te hebben, maar deze is wel erg low-budget en achterhaalt.
Die van de PB is slechter....
Ik zit al ver boven zijn budget: Een videokaart van 30-50 euro zou beter zijn.
HD3200 is wel een vrij moderne onboard GPU. Zou op zich geen probleem moeten zijn.
Andere videokaart kan er altijd nog in.

Uit diverse tests blijkt dat Intel nog steeds de beste processor is om grafische programma's te draaien, dus wat dat betreft val ik 'marsmannetje' af.
Alhoewel de Phenom II X3 710 het natuurlijk veel beter zal doen dan de Dual Core E2220 van de PB. (dat is dus geen core2duo maar 'slechts' een 'dual core')
Onderbouwing voor Maestro:
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2009/02/11/amd-phenom-820-810-720-710-am3-cpus/8
De 710 presteert gelijk aan de E8500.

En die is wel ietje duurder...
http://tweakers.net/pricewatch/213212/intel-core-2-duo-e8500.html

Tja, ik zou iets meer besteden als ik jou was.
Aangezien een scherm al snel 150 euro kost (minimaal 130 euro voor een 21 inch scherm)

Wil je een samengestelde pc, dan kan je gewoon niet op tegen die kant en klare pc's, want die bouwers hoeven geen 100 euro voor een vista licentie te betalen.

Maar ga je net een prijsklasse hoger, dan heb je wel wat:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[59299]=1&product[96523]=1&product[88545]=1

Veeeeel betere processor met name.

Wat als ik een Windows Vista Premium licentie "heb liggen"?
Dan kan die natuurlijk weg, beeldscherm lijkt me toppie...

64bit Vista, aha, ik heb gehoord dat niet alle programma's daar op draaien, hoe zit dat?

En hier zie ik trouwens ook geen videokaart bij staan.

P.s Volgens mij heb ik niks over mijn budget gezegd, dat ligt ongeveer tussen de €600 en €650.

Laatst bewerkt:
Ohhh dat veranderd de zaak. Ik was uitgegaan van de dixons-pc.

Tja, zonder betaalde vista-licentie heb je 100 euro meer te besteden. Maar ja: ik wist niet of je daar de kennis voor had / dit wel zou willen.
Vista 64 draait een behoorlijk deel van de programma's in een soort 32bits-schil. Ik kan alles draaien.
De programma's die wel ondersteuning bieden draaien helemaal in de 64 bit-versie.
Die in de 32-bit modes draaien net iets trager dan in Vista 32 bit. (gewoonweg omdat dan die 'schil' niet nodig is). Als er wel ondersteuning is, dan is het programma wel sneller dan in vista 32 bit.
(en buiten dat kan je met 64 bit wel in de toekomst je geheugen upgraden)

Aangezien je nog wat geld over hebt zou ik een ander moederbord kiezen met een HD3450-videokaart. Die 2 kunnen met elkaar samenwerken via Hybrid CrossfireX. Dit zorgt voor voldoende snelheid voor wat jij ermee wilt doen.

Zou je geen vista nemen, dan zou je veel meer kunnen aanpakken en krijg je opeens een betere pc.

Ohhh dat veranderd de zaak. Ik was uitgegaan van de dixons-pc.

Tja, zonder betaalde vista-licentie heb je 100 euro meer te besteden. Maar ja: ik wist niet of je daar de kennis voor had / dit wel zou willen.
Vista 64 draait een behoorlijk deel van de programma's in een soort 32bits-schil. Ik kan alles draaien.
De programma's die wel ondersteuning bieden draaien helemaal in de 64 bit-versie.
Die in de 32-bit modes draaien net iets trager dan in Vista 32 bit. (gewoonweg omdat dan die 'schil' niet nodig is). Als er wel ondersteuning is, dan is het programma wel sneller dan in vista 32 bit.
(en buiten dat kan je met 64 bit wel in de toekomst je geheugen upgraden)

Aangezien je nog wat geld over hebt zou ik een ander moederbord kiezen met een HD3450-videokaart. Die 2 kunnen met elkaar samenwerken via Hybrid CrossfireX. Dit zorgt voor voldoende snelheid voor wat jij ermee wilt doen.

Zou je geen vista nemen, dan zou je veel meer kunnen aanpakken en krijg je opeens een betere pc.

Ik zou denk ik liever voor een 32-bit gaan... (Max 3GB werkgeheugen toch?)
Of denken jullie dat dat niet genoeg is?

Omdat het ietsjes trager gaat in 64 bit?
Ik heb eerst op mijn pc een paar maanden windows XP gedraaid.
Nu draai ik al een halfjaar Vista: En ik merk in snelheid totaal geen verschil.
(behalve dat ik in vista sneller programma;s kan opstarten)

En ik draai dus 64 bit...

Daarnaast ondersteunt CS4 64bit: dus dat programma is dus sneller in Vista 64 bit, dan in 32 bit: je bent dus bijna gek als je nu nog 32bit zou nemen.

Laatst bewerkt:
Je kan de Acer Aspire L5200 nemen,
kleine, snelle, goedkope, weinig stroom verbruik,
google er maar even naar

Ik snap opzich je punt en ik zal er misschien iets langer over na moeten denken...
IK heb het idee dat er minder 64-bit programma's beschikbaar zijn (even rondkijken) valt wel mee, ik denk dat 64-bit inderdaad een goed idee is, met 4GB werkgeheugen.

Kan je mij misschien vertellen hoe dat werkt? Als ik een programma instaleer dat zowel 32 als 64 bit ondersteund, kiest hij dan automatisch de juiste?

Kan je misschien ook helpen met het kiezen van een ander moederbord en videokaart (hardware is niet echt mijn ding :o)

Trouwens, als ik de keus heb tussen Vista Ultimate en Vista Premium, welke zou ik kiezen? Ultimate lijkt mij, of heeft die te veel extra's?

die ken ik niet...
Heb je een link.

Aangezien het acer is, zal het wel niet veel soeps zijn :o

Ik snap opzich je punt en ik zal er misschien iets langer over na moeten denken...
IK heb het idee dat er minder 64-bit programma's beschikbaar zijn (even rondkijken) valt wel mee, ik denk dat 64-bit inderdaad een goed idee is, met 4GB werkgeheugen.

Kan je mij misschien vertellen hoe dat werkt? Als ik een programma instaleer dat zowel 32 als 64 bit ondersteund, kiest hij dan automatisch de juiste?

Kan je misschien ook helpen met het kiezen van een ander moederbord en videokaart (hardware is niet echt mijn ding :o)

Trouwens, als ik de keus heb tussen Vista Ultimate en Vista Premium, welke zou ik kiezen? Ultimate lijkt mij, of heeft die te veel extra's?
Het is niet dat een programma wat geen ondersteuning biedt opeens 20% trager draait. Het gaat echt om hooguit enkele procenten.
Terwijl de snelheidwinst als er wel ondersteuning is veel groter is.
(en er zullen alleen maar programma's bij komen nu 64 bit meer en meer standaard wordt)

Ultimate / premium. Tja, geen idee. Gewoon voor de beste kiezen, als je er toch 'anders' aan komt. Dus ultimate.

Laatst bewerkt:
Je kan de Acer Aspire L5200 nemen,
kleine, snelle, goedkope, weinig stroom verbruik,
google er maar even naar

Ik denk dat zelf samenstellen/zelfbouwen toch meer mijn keuze is.

Probleem is alleen dat ik het wel in elkaar kan zetten, ik heb alleen niet genoeg kennis om de juiste hardware te kiezen :(

Zal ik de pc samenstellen voor 650 euro zonder vista?
(en zonder assemblage: omdat je zegt dat je het zelf in elkaar kan zetten)

Nou, ja volgens mij kost het in elkaar zetten 35 euro plus en dan heb ik ook garantie, dus dat is wel mooi...

Dus als je zou willen heel graag! (wel inc. samenstellen aub)

p.s
wel graag beeldscherm +/- 20"

Het probleem wat betreft het in elkaar zetten is de processor op het moederbord zetten.. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan, als je hem voor 650 samenstelt kan ik montatie er altijd nog uitgooien, dan ben ik gewoon wat goedkoper uit :)

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[100663]=1&product[72197]=1&product[199874]=1

Deze is te duur hoor, maar het is met 8 gig geheugen. Dat schijnt wel handig te zijn met wat jij ermee wilt doen. De processor en geheugen is heel belangrijk.
AMD is de beste keuze wanneer je veel aan fotobewerking doet.

De simpele videokaart kan samenwerken met het moederbord via Hybrid CrossfireX:
http://ati.amd.com/technology/hybridgraphics/index.html

Sinds CS4 kan ook de GPU meehelpen. Maar heel veel informatie is er niet over te vinden: veel invloed zal het dus niet hebben, anders waren er wel tests over geweest.

Moederbord zou simpeler kunnen.
http://azerty.nl/producten/product_...m3a78-cm---moederbord---micro-atx---amd-.html
Alleen die ik nu koos kan tot max 16 GB geheugen. Das altijd handig voor in de toekomst. Je weet nooit hoe de ontwikkelingen gaan. Bij dat asus-moederbord kan je tot max 8 gig, en daar zou je nu al aan zitten.

Als ik heel eerlijk ben lijkt 8GB me erg veel, ik heb op dit moment 512MB en Photoshop doet het bijna goed :p.
Of zie ik dat nou verkeerd?

Zit Vista niet met een max aantal GB's geheugen?

P.s Gevonden: max 16 GB

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan