PC kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
en zoiets?

Asus P5KPL-AM
Q8200
4Gig geheugen
320GB hard disk
dvd brandertje
ati 4770 graka
kast incl voeding 430W (met 1 pci-e 6 stekker past mooi op de 4770)

Alleen dus geen OS en je moet het nog in elkaar zetten
NOOIT een ms-tech voeding adviseren :evil:
Het is al erg genoeg dat mensen er zelf voor kiezen.

wat of wie is TS:o
zijn die sets echt helemaal compleet?
het lijken zulke korte hardware listen tegenover http://tweakers.net/reviews/1363/2/...ie-september-2009-budget-en-basissysteem.html :P

Daar zit toetsenbord / beeldscherm / luidsprekers ect bij

@ mars

Voor die centen kun je het gewoon proberen zou ik zeggen :)
Zoals ik al eerder in andere topics vermeld heb.
Zelf ook jaren lang met een Qtec voedingje gedraaid. Iedereen roep boe bah en afblijven, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

Ok misschien is de kwaliteit minder en draait het minder lang. Maar als hij 1,5 jaar draait en voeding begeeft het.
Heb je toch goed plezier gehad voor die paar centen

Laatst bewerkt:
Daar zit toetsenbord / beeldscherm / luidsprekers ect bij

@ mars

Voor die centen kun je het gewoon proberen zou ik zeggen :)
Zoals ik al eerder in andere topics vermeld heb.
Zelf ook jaren lang met een Qtec voedingje gedraaid. Iedereen roep boe bah en afblijven, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
Als hij er wel voor kiest, zeker bij zelfbouw, dan kan dit betekenen weer een nieuwe pc. Daar heeft hij geen geld voor. Je moet niet gokken met een voeding.

Ok misschien is de kwaliteit minder en draait het minder lang. Maar als hij 1,5 jaar draait en voeding begeeft het.
Heb je toch goed plezier gehad voor die paar centen
Nooit gehoord van piekspanning en dergelijke, mukkel?

Ja ga der ook nietm over in discusie. Heb daar totaal geen zin in.

Bij mij heeft heeft het toen gewerkt, dus waarom niet bij iemand anders??
Een voeding gaat 9 van de 10 keer gewoon normaal kappot zonder de rest van de hardware aan te tasten. Dus waarom altijd uitgaan van de "worst case scenario"
en tenslotte al zou er iets kappot gaan, der ziet gewoon garantie op.

Maar ik hou me der wel weer buiten.

sorry dat ik niet reageerde:P
had niet gezien dat er een pagina 2 was :o
en als ik die PC van tweakers nou doe; en dan de monitor weglaat en daar voor in de plaats een betere videokaart in de plaats koop?
bijvoorbeeld door deze: Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E?

Kan de voeding niet aan.

Ja ga der ook nietm over in discusie. Heb daar totaal geen zin in.

Bij mij heeft heeft het toen gewerkt, dus waarom niet bij iemand anders??
Een voeding gaat 9 van de 10 keer gewoon normaal kappot zonder de rest van de hardware aan te tasten. Dus waarom altijd uitgaan van de "worst case scenario"
en tenslotte al zou er iets kappot gaan, der ziet gewoon garantie op.

Maar ik hou me der wel weer buiten.
Het probleem is dat het ons geld niet is. Jij kan de gok willen nemen. Ik niet.
Maar belangrijker: stel het worse case scenario: hij kan dan niet bij jou gaan klagen dat zijn systeem kapot is, of als zijn systeem heel instabiel is. Daarom gok ik liever zeer beperkt met voedingen.
Overigens kan je natuurlijk wel voor een dergelijke kast kiezen als je de assemblage laat doen door een betrouwbaar bedrijf. Dan heb je immers garantie.

Laatst bewerkt:
welke van de computers zou jij kiezen Marsmannetje?

Zonder assemblagekn deze:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/66333

Liefst nog een beetje doorsparen zodat ook een x3 720 erin kan (misschien heb je al een dvd-bramder... dan neem je die niet)

Incl assemblage:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/94834

Nadeel van deze samenstelling is dat er maar 2x1 gig in zin. Ik ga er alleen vanuit dat je met XP met minder gehuegen af kan. Je kan altijd over een paar maanden 2x1 gig erbij zetten.

En als ik nou de best buy guide 2009 budget-en-basissysteem (met de upgrade naar basis; iets verder omlaag scrollen) doe zonder beeldscherm en boksjes maar met de Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E videokaart doe (eentje)? is dat een goede optie, denken jullie, is die een beetje krachtig en kan ik er dan ook een klein beetje mee gamen (niet perse de nieuwste games, maar wel redelijk nieuwe, op lage instellingen)?

Nee, want de voeding is te zwak voor een videokaart als de HD 4850. Je zult er minstens een 450 watt voeding voor moeten hebben. De setup van tweakers heeft 300 watt.

weet jij toevallig eentje waarmee het wel kan (met prijs)

Coen, die tweakers samenstelling is grotendeels van mijn hand.... :p
Dus gewooon die samenstelling nemne met de HD4770. De HD4770 is net zo goed als de HD4850.

Laatst bewerkt:
weet jij toevallig eentje waarmee het wel kan (met prijs)
Een systeem met een HD 4850 gaat niet lukken met jouw budget. Naja het kan wel, maar dit gaat ten koste van andere onderdelen waardoor je uiteindelijk nog achteruit gaat ook. Je kan er van op aan dat je met de samenstellingen van marsmannetje goed zit.

Dan moet er óók nog een dvd brander bijkomen. Zijn budget is 400, dat betekend dus maximaal 400 :p

Oh, ja je hebt het in de regel ervoor over die ene van tweakers, en dan zeg je "dus gewoon die samenstelling nemen", "met de HD4770". Zo had ik het gelezen haha, dus toen dacht ik dat je die van tweakers bedoelde.
Er wordt een minimale voeding aangeraden van 450 watt; houden ze er dan dus rekening mee dat mensen voor een flut voeding gaan, waardoor jouw voeding van 390 toch genoeg is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan