PC krijgt wel internet, Laptop niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb na wat gedoe eindelijk mijn PC (op Xp) op mjn router (WRT54GL Lynksys) aangesloten. Als ik met mijn Laptop (op Vista) draadloos verbinding maak met mijn router werkt dat prima. Echter kan ik niet internetten met mijn Laptop. Ik kan wel tegen mijn PC gamen op een LAN netwerk maar ik krijg geen internet. Vista zegt zelf al alleen Lokaal. Weet iemand hoe ik wel internet op mijn laptop kan krijgen.

PS. als de van mijn PC in mijn laptop steek en mijn Router wat aanpas krijg ik daar wel internet maar als dan een andere kabel in mijn pc steek krijgt die het niet.

Ik denk het wel

Dat weet ik niet. Volgens mij wel anders zou ik niet kunnen verbinden met mijn computer en zou mijn computer niet hetzelfde probleem hebben als ik ze beiden bedraad verbind

Wel de goede kabel gebruikt naar de router toevallig gen crosslink of slechte stekker verbinding?
Router wel goed ingesteld voor draadloosnetwerk

.

De kabel zit er in ieder geval goed in want anders krijgt mijn PC geen internet. De router is volgens mij ook goed ingesteld want die zegt ook dat mijn Laptop verbinding heeft met de router.

Als ik het verhaaltje volg van de link is mijn router goed ingesteld. Ik de laptop en de pc wel met elkaar verbinding laten maken maar de laptop nog steeds niet met het internet. Ik had altijd een VPN netwerk en volgens mij nog steeds. Kan het daar ook aan liggen of mischien aan mijn modem?

Ik ipv DHCP nu PPP ingesteld op mijn router waardoor ik nu wel op beide computers internet heb. Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan