PC laadt alleen met blauw scherm en reboot vervolgens

Status
Niet open voor verdere reacties.

fairytale

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
6
Hallo mensen,

Ik was aan het surfen toen ik per ongeluk op een .exe bestand drukte. Vervolgens kreeg mn PC een blauw scherm en ging hij rebooten, toen kreeg ik weer het scherm etc. Heb toen McAfee gestart en laten scannen, hij vond wat dingen en die heb ik laten verwijderen. Echter na de scan wilde ik hem weer opnieuw opstarten maar bij het aanmelden kreeg ik weer het blauwe scherm.

Hier wat meer info:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: C0000005
BCP2: 9DD80D65
BCP3: 8AF63774
BCP4: 8AF63470
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini091808-03.dmp
C:\Users\...\AppData\Local\Temp\WER-74006-0.sysdata.xml
C:\Users\...\AppData\Local\Temp\WERD0A6.tmp.version.txt


Kan iemand mij helpen wat ik moet doen? Heb geen zin om mijn schijf te formateren en dan weer alles opnieuw kan installeren/downloaden.. :(
 
[...]Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini091808-03.dmp
[...]

Gegeven de rest van de informatie zullen we zonder dat .dmp bestand nooit de oorzaak van het probleem hier kunnen achterhalen.

Zet die .dmp dus ergens op Internet, en geef ons de link. Misschien kunnen we je dan een hint geven waar het probleem vandaan gekomen is.
Misschien moet je om toegang te krijgen tot dat .dmp bestand de harde schijf even in een andere computer als extra schijf aansluiten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Bedankt voor je bericht. Ik heb dat bestand online gezet, zie:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=Mini091808_04.dmp

Overigens heb ik nog enkele antivirusscanners laten draaien, die vonden wel wat en hebben dat ook verwijderd. Maar nog steeds krijg ik dat blauwe scherm bij het opstarten. (Zit nu in de veilige modus)..

Volgens mij is mijn register aangetast ofzo.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Vlgs. de informatie in het .dmp bestand zou het volgende bestand (is een driver) het probleem kunnen zijn:

C:\Windows\System32\Drivers\spvtqump.sys

Omdat zelfs vriend Google er nog niet van gehoord heeft, lijkt het me geen zuivere koffie.

Hernoem dat bestand eens naar een andere naam, bijvoorbeeld spvtqump_old.sys, en kijk of je Vista dan wel weer normaal wil starten.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bleu Screen

Na eigen ervaring is er vaak maar 1 mogelijkheid die dit probleem makkelijk hersteld.

Het makkelijkste is een backup te maken van je belangrijke bestanden en deze op een externe harde schijf te zetten! Of de C schijf verkleinen en proberen die data op een recover station te zetten. Ik neem aan D? Maar maakt ook niet uit.

Wanneer je er voor kiest om die backup te maken en alle belangrijke bestanden op een externet harde schijf hebt gezet moet je tijdens het opstarten ALT F10 indrukken of er voor te kiezen het besturingssysteem opnieuw te installeren en dan alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen!

Het updaten van je drivers wil heel af en toe ook wel eens helpen bij sommige mensen.

Succes:thumb:
 
@Bone: Jouw methode is de botte bijl gebruiken.
Dat mag eigenlijk alleen als alle andere tests etc. gefaald hebben, want er is een goede kans dat je problemen weer terugkomen zodra je (na zo'n fabriekswaarde-actie) weer je eigen software etc. installeert.

Beter nu uitzoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn / welke software of drivers voor de problemen verantwoordelijk is. Is er echt niets te achterhalen, dan zou een fabriekswaarde-actie uitgevoerd kunnen worden. Dan moet het daarna wél zijn dat je na elk stukje software of driver-update je uitgebreid gaat testen of het goed blijft werken, en dan pas een volgend stukje software of driver-update installeert.

Zolang er rapporten van de problemen zijn (zoals zo'n .dmp bestand) vind ik een fabriekswaarde-actie dus nog niet nodig/zinvol.

Tijs.
 
Gezien hoeveel mensen problemen hebben met het bleu screen zou je zeggen dat mensen er vaak niet uitkomen. Her en der wat door het updaten van bepaalde dingen.

Wanneer je je bestanden naar een externe HDD kopieert en vervolgens overgaat op fabrieksinstellingen kan je eigenlijk niks gebeuren. Immers je start weer met de instellingen waarmee je ook begonnen bent tijdens aanschaf...:)

Ik ben wel met je eens dat je eerst het een en ander moet proberen voordat je hier op overgaat......maar deze keuze is nogal voor de handliggend:thumb:
 
@Bone: Jouw methode is de botte bijl gebruiken.
Dat mag eigenlijk alleen als alle andere tests etc. gefaald hebben, want er is een goede kans dat je problemen weer terugkomen zodra je (na zo'n fabriekswaarde-actie) weer je eigen software etc. installeert.

Beter nu uitzoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn / welke software of drivers voor de problemen verantwoordelijk is. Is er echt niets te achterhalen, dan zou een fabriekswaarde-actie uitgevoerd kunnen worden. Dan moet het daarna wél zijn dat je na elk stukje software of driver-update je uitgebreid gaat testen of het goed blijft werken, en dan pas een volgend stukje software of driver-update installeert.

Zolang er rapporten van de problemen zijn (zoals zo'n .dmp bestand) vind ik een fabriekswaarde-actie dus nog niet nodig/zinvol.

Tijs.

Ik heb dat bestand dus gewijzigd zoals je me adviseerde en verrek ik kan inderdaad weer normaal in Windows komen. :D :) Vooralsnog geen problemen gekregen. Mijn vraag is nu, functioneert mijn PC nu weer 100%? En wat moet er gebeuren met dat bestand? Kan die voor altijd gewijzigd blijven..?

Met vriendelijke groet,
 
Ik heb dat bestand dus gewijzigd zoals je me adviseerde en verrek ik kan inderdaad weer normaal in Windows komen. :D :) Vooralsnog geen problemen gekregen. Mijn vraag is nu, functioneert mijn PC nu weer 100%? En wat moet er gebeuren met dat bestand? Kan die voor altijd gewijzigd blijven..?

Met vriendelijke groet,

Omdat (zoals ik al schreef) vriend Google er niets over weet zou ik het bestand nu gewoon verwijderen, ook omdat je nu weet dat het bestand verantwoordelijk was voor je probleem.

Verder natuurlijk je anti-spyware, anti-virus etc. programmatuur blijven updaten en blijven gebruiken om besmettingen in de toekomst te lijf te gaan.

Of je pc nu 100% is kan ik van hieruit natuurlijk niet beoordelen, maar als je je gewoon aan de aanbevelingen in de vorige regel houdt lijkt het me dat je wel uit de problemen moet kunnen blijven als het gaat om besmettingen met spyware, virussen etc.

Verder fijn dat mijn analyse je geholpen heeft en je Vista weer normaal is! :thumb:

Graag nog de vraag op Opgelost zetten, dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost", in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan