Pc laat externe HD niet met rust

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo :)

Heb kleine 2 weken terug een externe harde schijf gekocht van hitachi, van 1 TB, doet het perfect, en heb aardig wat bestanden over gezet, zodat mn eigen pc wat meer ruimte op zijn eigen hd heeft.
Na een tijdje niet gebruikt te worden ( enkele minuten ) gaat de externe harde schijf op stand by, wat normaal is.
Alleen vlak erna lijkt de pc hem snel weer op te " starten " terwijl ik niet applicaties gebruik die de externe HD nodig schijnen te hebben.
Ook start hij opeens op als ik programma's afsluit zoals een spel, of een chatprogramma, die ook niet gebruik maken van de externe HD.
Op zich is dit geen erge ramp, maar het lijkt me niet erg gezond als een harde schijf net in een standby mode gaat en gelijk erachteraan weer word gestart zonder enige reden.

Kan die misschien iets zijn van windows ?

Windows Vista premium, 32bit, up to date
CPU: 2.80 ghz dualcore
4GB DDR2 RAM

geen virussen of spyware aanwezig.
 
De reden van het starten weet ik niet maar als je Avira gebruikt zal die het automatisch starten verhinderen.PrtScr capture.jpg
 
beetje late antwoord.. rond die tijd had ik nog de oude avira dus ik had geen idee wat je bedoelde. helaas zit er niet iets van een autorun bij of in.

denk dat het iets is van windows.. heb nu de USB kabel van de externe HD eruit gehaald, en plug hem in als ik hem ook werkelijk nodig heb, want dat onnodig aan en uit automatisch, is ook niet bapaald goed :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan