Pc langzaam door fouten in het register?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenhm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Mijn pc gaat de laatste tijd erg langzaam en kan niet de oorzaak vinden. Nu las ik op de site: trage computer & oplossingen, dat het Windows register beschadigd kan zijn en dat een beschadigd register een trage pc kan veroorzaken. Nu heb ik heel wat computer versleten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar omdat ik absoluut niet de oorzaak van het probleem kan vinden (ik heb virus gecheckt en drivers geupdate), wil ik deze optie niet helemaal uitsluiten. Kan iemand mij bevestigen dat het Windows register inderdaad dit soort typen problemen kan veroorzaken?
Thanx Jeroen

laat je pc eens door ccleaner controlleren,opschonen en het register eens checken:thumb:

Het verwijderen van achtergebleven registersleutels (die bijv. achterblijven na het verwijderen van software) en het defragmenteren van het register levert geen enkele snelheidswinst op.

Ook kunnen registercleaners geen 'fouten' in het register repareren, dit kan alleen handmatig door iemand die daar kaas van heeft gegeten.

Een trage computer is in de meeste gevallen het gevolg van:
-Te weinig systeembronnen in relatie tot de actieve processen
-Te weinig schijfruimte
-Gefragmenteerde harde schijf
-Malware
- Gebrek aan virtueel of werkgeheugen

Kijk ook eens hier: Waarom je pc traag wordt

Ook kunnen registercleaners geen 'fouten' in het register repareren, dit kan alleen handmatig door iemand die daar kaas van heeft gegeten.

Deze redenering is niet helemaal juist.

Een slecht functionerende register kan wel degelijk voor vertragingen/instabiele systemen zorgen.
Regcleaners halen geen fouten eruit dat klopt, maar schoont wel de niet geldige registerkoppelingen op.
Ccleaner kan dit verder heel goed voor elkaar boksen.
Eusing regcleaner free kan dit net zo goed.
Helaas kunnen regcleaners geen malware uit het register halen die daar ingenesteld zitten.

Voor verwijderen van malware/spyware raad ik malware bytes anti-malware aan, ook wel bekend als mbam.

Verder heb ik dit probleem ook...

download en open process explorer eens, dan kan je zien welke windows processen onder een proces draaien.

download malwarebyte anti malware zeer goeie programma het hielp mij echt veel en toekomstige problemen ook
Dit is mijn favoriete anti virus scanner
http://www.malwarebytes.org/

Dit is dus een foute aanrader daar je deze promoot als anti virus en het is zoals de naam doet vermoeden tegen malware/spyware.
Een leek zou zijn anti virus programma verwijderen en de door jouw aangegeven anti virus installeren en zo nog veel meer problemen krijgen.

malwarebytes top programma idd,maar wel gebruiken waar het voor is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan