Pc langzaam door resolutiewijziging?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janny Rutjes

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Hallo

Mijn computer is sinds vanmorgen zo verschikkelijk langzaam. :( Als ik opnieuw opstart duurt het zo'n 5 minuten voordat ik een programma kan openen.
En daarna blijft hij heel langzaam werken.

Volgens mij komt dat doordat ik gisteravond de beeldschermresolutie heb veranderd terwijl er veel programma liepen. :o

Nu heb ik via pc-pitstop gescant, en hij meldde dat de video performance echt heel laag was.
Maar hoe ik het nu weer goed krijg weet ik dus niet. Aan die oplossingingen die daar staan heb ik niets.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee,

Groetjes Janny

Oja, ik draai onder Windows XP

Systeemherstel naar een datum dat het wel goed werkte misschien.

En wat gebeurt er dan als je nu de beeldschermresolutie op 800 bij 600 pixels zet en de kleurkwaliteit op Hoogst(32 bits)?

Dennis.

Hardwareversnelling wel op maximaal?

Rechtsklikken op bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, tabblad 'Probleem oplossen'. Zet de schuifregelaar op maximaal.

Hallo
Bedankt voor de snelle antwoorden.

*Systeemherstel heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij kon de instellingen niet terugzetten.
*Hardwareversnelling stond op maximaal.
*En ik heb net weer de resolutie op 600 bij 800 gezet, maar hij blijft langzaam.

Misschien ook wel handig om te melden dat die iconen wegvallen als ik het bureaublad openen. Daarna verschijnen ze wel weer gewoon.
En na het opstarten blijft de balk onderin het scherm 5 minuten blauw.
Alle opstartprogramma's heb ik uitgezet, maar het duurt nog steeds lang voordat ik eindelijk iets kan openen.

Ik heb ook gescant met Adaware, Spybot, en Zonealarm (antivirus). Maar deze programma's vonden niets.

Groetjes Janny

Check dit dan ''ns:

Rechtsklik op deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd. Kies onder 'prestaties' voor 'instellingen'. Onder tabblad 'visuele effecten' heb je vier mogelijkheden. Kies hier voor ''Door Windows laten kiezen'. Help dit niet probeer dan telkens een andere instelling.:)

Hallo Ikself, ik heb jou tip vanmiddag geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Nou had ik het zo gehad dat ik heel veel programma's in de veilige modus heb gedeinstalleerd, een stuk of 25. En raad eens: Na het opstarten was het probleem
verholpen :D
Raar maar waar...

Groetjes Janny

Ps: iedereen bedankt voor jullie hulp!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan